Min skärm reagerar inte på min dator.
Hej, ett litet problem jag haft under de senaste åren blev precis lite större. När jag köpte min förra (stationära) dator för ett antal år sedan köpte jag även en ny skärm till denna. Efter ett tag började jag få problem på enstaka tillfällen då skärmen när jag startade datorn gick till standby-läge. Det här löstes för det mesta genom att starta om datorn några gånger och det var inte något jag brydde mig om att fixa, jag visste ändå inte om det var datorn eller skärmen det var problem med.
För drygt ett år sedan köpte jag en ny (stationär) dator men behöll skärmen. Jag fick samma problem då, och har haft det sen dess. Det har tills nu hänt mer sällan men problemet har inte bara lösts av att starta om några gånger, dra ut och koppla in kontakter igen, eller liknande. Utan jag har helt enkelt behövt vänta ut det, i brist på andra lösningar. Tills igår har datorn i alla fall gått att använda för det mesta, men då slutade skärmen reagera på datorn helt. Så fort jag satte på skärmen gick den till standby-läge och stannade där. Jag vet att andra människor hade haft liknande problem, och som det verkar på mina Google-sökningar är det ett relativt vanligt problem, tyvärr är jag inte speciellt kunnig när det kommer till det här. Så när jag läser lösningar som involverar att öppna datorn och pilla på grafikkort, m.m blir jag lite skraj.
Jag bestämde mig i alla fall för att helt enkelt skaffa en ny skärm, det är ändå något jag tänkt göra rätt länge, och det verkade ju som om det var skärmen det var fel på. Så det gjorde jag, för bara någon timme sen faktiskt, men till min besvikelse visar det sig att denna nya skärm inte heller visar några tecken på att känna av HDMI-kabeln den är ansluten till datorn med.
Som sagt är jag inte speciellt kunnig och är inte helt säker på vad jag behöver inkludera i beskrivningen av mitt problem, så om jag missat något får ni gärna peka ut det. Jag får återkomma med mina specs så snart jag kan då jag inte har dom till hands för tillfället.
Tack på förhand!