Permalänk

Låter bra

Permalänk
Medlem

Jaha...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt sett fram emit att kunna lägga till ännu ett konto till min google-samling! Men så blev det tydligen inte denna gången! Tror en integration mellan YouTube och Twitch hade blivit kanon genom google! Bara att kunna ha allt på samma ställe, inget problem för etablerade YouTubers att få alla sina subscribers att även kolla på deras streams om allt låg på samma plattform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Skrivet av jonpab:

Hade faktiskt sett fram emit att kunna lägga till ännu ett konto till min google-samling! Men så blev det tydligen inte denna gången! Tror en integration mellan YouTube och Twitch hade blivit kanon genom google! Bara att kunna ha allt på samma ställe, inget problem för etablerade YouTubers att få alla sina subscribers att även kolla på deras streams om allt låg på samma plattform.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta var jag också sugen på.
Dyrkar inte Google+, men använder inte äns den så gör vilket som, men Googles "All-In-One" system för konton är bland det bästa.

Men aa Amazon är ju stort det med, med någon tur kanske dom skakar hand med Google i nån form;P

Permalänk
Medlem

Hörde något snack om att de betalade stora summor kontant?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Bra ett en av de stora pojkarna vågar spela med de andra stora pojkarna?

nå ja ja alla är inte like klippska som entusiasten.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av WoG:

Men.. men.. hur ska vi nu kunna skylla allt dåligt som händer på Google..?

Det kan vi väll göra ändå?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag är mycket positivt inställd till att det inte blev google utan amazon som köpte twitch. Amazon har nästan likvärdig datorkraft och bandbreddstillgång (om inte större i vissa områden) och det bästa av allt: Inget google minus!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Men.. men.. hur ska vi nu kunna skylla allt dåligt som händer på Google..?

Skrivet av flashen:

Det kan vi väll göra ändå?

Nä, det kan vi inte då det är;
<OBS!!! Ni som blir kränkta av minsta lilla sak bör ej klicka på följande länk>
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Youtube blev bra mycket bättre sen Google köpte upp det.

Gillar man reklam, så visst

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Gillar man reklam, så visst

Jo visst. Tråkigt med reklam. Men såna stora tjänster som Youtube är inte gratis att hålla i. Man måste få pengar på något sätt. Då är reklam det mest accepterade sättet. Skulle det inte vara reklam så hade du med all sannolikhet fått betala månadskostnad istället. På alla andra plan så har Youtube blivit extremt mycket bättre sen uppköpet av Google. Om du tror att reklam är den enda skillnaden sen Google köpte Youtube så använde du uppenbarligen aldrig youtube innan Google köpte det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterPlysch:

Och Lovefilm, med både filmstreamingtjänst och prenumeration/hyr av fysiska skivor i t ex England och Tyskland (som de tyvärr la ner i Sverige). Bara de inte lägger ner Twitch i Sverige också.

Om man som jag tittar än del på twitch så har man märkt att de översätter lite av deras sida dag för dag för svenska marknaden så att de skulle lägga ner här tror jag inte.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Jo visst. Tråkigt med reklam. Men såna stora tjänster som Youtube är inte gratis att hålla i. Man måste få pengar på något sätt. Då är reklam det mest accepterade sättet. Skulle det inte vara reklam så hade du med all sannolikhet fått betala månadskostnad istället. På alla andra plan så har Youtube blivit extremt mycket bättre sen uppköpet av Google. Om du tror att reklam är den enda skillnaden sen Google köpte Youtube så använde du uppenbarligen aldrig youtube innan Google köpte det.

Det hade jag hellre gjort.
Jag använde YouTube i stor utsträckning innan Google köpte det, jag använde det även efter Google köpte det men efter ett tag började de med reklamen och då slutade jag använda det. Det jag tittar på finns på andra sidor som inte har reklam.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rajat:

Det hade jag hellre gjort.

Problemet är att mer eller mindre ingen annan hade gjort det, åtminstone inte i den globala utsträckning som görs idag, så då hade Youtube inte ens varit det vi idag kallar Youtube. Det hade rimligen varit fast på 320x240 x263 inbäddat i en Flashapplikation, fast än mer troligen dött ut helt när det annonserat sin betalmodell, till förmån för andra aktörer som hade insett att reklam var vägen att gå för att nå en stor marknad.

Det kvittar vem som hade köpt Youtube, eller om de försökt fortsätta på egen hand: en sådan betalmodell hade inte fungerat. Om det hade fungerat så hade vi sett sådana tjänster i samma storlek som Youtube idag, men det gör vi inte. Netflix och dess likar som använder en direkt betalningsmodell erbjuder en helt annan sak än en videoplattform där "vem som helst" kan ladda upp material.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag ser google som NSAs globala arm vilket oroar mig. Amazon är världens största nätbutik med USA fokus som har expanderat kraftigt till alla möjliga grejer.

Har inte en jäkla aning hur detta kommer gå. Fast, tänk när man kollar på en stor turnering i t.ex Company of Heroes så efter 5min i kvartsfinalen lr bättre så plötsligt kommer en video med tidsbegränsning: "NU har vi fått in GeForce 880 Ti för endast 5.000kr!! *tillbaka till matchen*

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

Detta är inget jag bryr mig om speciellt mycket.
Blir det bra använder jag twitch och blir det skit är det bara sluta besöka sidan och låta den dö ut.

Tycker själv det gått lite överstyr med lagg och reklam mm som tagit bort fokus från att streama spel..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Gillar man reklam, så visst

Har youtube reklam?

Dagens tips: Adblock, googla det

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Detta är inget jag bryr mig om speciellt mycket.
Blir det bra använder jag twitch och blir det skit är det bara sluta besöka sidan och låta den dö ut.

Tycker själv det gått lite överstyr med lagg och reklam mm som tagit bort fokus från att streama spel..

Uhm, det var ju ganska så nyligen som de bytte ut sitt backens vilket har gett en enorm förbättring på laggfronten. Och jag vet inte vad du kollar på för streams men det är fortfarande streamaren som kontrollerar när det är reklam och de får en andel av intäkterna för det.

Eller så kan man ju faktiskt köpa Turbo och slippa reklam en men nej, allt ska vara gratis och leverantörerna har inte rätt till någon ersättning alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

bra val.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaya:

Har youtube reklam?

Dagens tips: Adblock, googla det

Hoppas du stänger av det på sidor med folk som du faktiskt vill ska fortsätta göra videor.

Adblock har faktiskt blivit ett stort problem om man tittar på de som försöker livnära sig på sina Youtubekanaler. Det är väldigt tidskrävande att skapa så mycket material som folk vill ha så ska man ha mer än någon enstaka film i veckan är det ett heltidsjobb och då måste man få in pengarna för mat och hyra genom reklam. Det är bara ett fåtal personer som faktiskt blivit rika på Youtube. De flesta klarar sig men tjänar inte på något sätt bra. De kör vidare för att det är kul, inte för att de tjänar bra pengar. Nu har fler och fler försökt hitta alternativa sätt att finansiera sin verksamhet då det är så svårt att få in pengar via reklam då alltför många blockar den.

Tittar man i lite större skala är det ett rätt stort problem för viljan att betala för tjänster på internet är låg samtidigt som viljan att titta på reklam också är låg. Många dagstidningar har stora ekonomiska problem på grund av detta. Folk vill inte ha papperstidningar längre utan föredrar att läsa på internet. Det går inte att sälja en digital prenumeration längre för folk är vana vid att det är gratis. Då måste de ha reklampengar som de inte får på grund av adblock. Det har också lett till att förvärra sensationalismen inom journalistiken då man måste ha flashiga rubriker för att dra klick som genererar pengar.

Det här är bara en liten del av ytan av problematiken som nog förtjänar en egen tråd egentligen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hoppas du stänger av det på sidor med folk som du faktiskt vill ska fortsätta göra videor.

Adblock har faktiskt blivit ett stort problem om man tittar på de som försöker livnära sig på sina Youtubekanaler. Det är väldigt tidskrävande att skapa så mycket material som folk vill ha så ska man ha mer än någon enstaka film i veckan är det ett heltidsjobb och då måste man få in pengarna för mat och hyra genom reklam. Det är bara ett fåtal personer som faktiskt blivit rika på Youtube. De flesta klarar sig men tjänar inte på något sätt bra. De kör vidare för att det är kul, inte för att de tjänar bra pengar. Nu har fler och fler försökt hitta alternativa sätt att finansiera sin verksamhet då det är så svårt att få in pengar via reklam då alltför många blockar den.

Tittar man i lite större skala är det ett rätt stort problem för viljan att betala för tjänster på internet är låg samtidigt som viljan att titta på reklam också är låg. Många dagstidningar har stora ekonomiska problem på grund av detta. Folk vill inte ha papperstidningar längre utan föredrar att läsa på internet. Det går inte att sälja en digital prenumeration längre för folk är vana vid att det är gratis. Då måste de ha reklampengar som de inte får på grund av adblock. Det har också lett till att förvärra sensationalismen inom journalistiken då man måste ha flashiga rubriker för att dra klick som genererar pengar.

Det här är bara en liten del av ytan av problematiken som nog förtjänar en egen tråd egentligen.

Jag brukar ha 2 rutor uppe när jag ser streams, en med adblocker och en utan så streamaren i alla fall får in för reklamen. Märker jag däremot att det är någon som kör reklampauser mitt i en match/spel så ger jag han inte ens en ruta uppe utan adblocker. På youtube kollar jag knappt folk som spelar utan lyssnar mest musik och så, men har jag en dag när jag kollar mycket brukar jag inaktivera adblocker.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bara att gratulera till köpet så här i efterhand. Hade inte hört talas om denna tjänst innan jag såg nyheten och nu en månad efteråt så är det min favoritsajt. Märkligt hur det kan bli....

Annonser stör inte mig, de jag tittar på är värda att få in både reklampengar och donationer och bidrar själv gärna med båda.