LG G3 - lever inte upp till mina förväntringar

Permalänk
Avstängd

LG G3 - lever inte upp till mina förväntringar

Jo Köpte en G3 3Gb/32Gb (och uppdaterad til senaste 10h version) detta var föra Fredagen med 2 års abonnemang, jag är inte speciellt nöjd jag läste på lite innan om G3 men lagget, dåliga batteritiden, överhettning och random avstängningar visste jag inte om, och just precis nyss stängde den av sig när jag skulle låsa upp från låsskärmen, detta är för mig uteslutet att sitta med en telefon som när som helst kan få för sig att stänga av sig.

Jag undrar om det är något ide att gå tillbaka och ev häva köpet, men dom kommer väl neka alla kända problem och rekommendera att dom skickar in den på service?

Tack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Du borde nog kunna byta ut den, hade också en G3 som var likadan, bytte den och den jag har nu fungerar.
Dock är jag också ganska missnöjd måste jag säga den känns allmänt seg och laggig för det mesta ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skjulet:

Du borde nog kunna byta ut den, hade också en G3 som var likadan, bytte den och den jag har nu fungerar.
Dock är jag också ganska missnöjd måste jag säga den känns allmänt seg och laggig för det mesta ><

Tack för svaret, dock tror jag inte på är något fel som är just på min, efter köpet har jag läst väldigt många som har problem med random avstängnigar.
Jag skulle vilja häva köpet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Random avstängningar är ett fel. Byt ut telefonen tre gånger så kan du häva köpet sen. Förutsatt att nästa telefon och den efter den också har det.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Självklart skall ej en telefon bete sig så, se till att få den utbytt mot en fungerande produkt.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med min alls. Gick från LG G2 till LG G3 och ångrar mig inte en minut.
Lika bra batteritid, snabb och hur stabil som helst. Du måste fått ett "Måndags-Ex".
Du borde utan problem kunna byta ut den....

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Problemet med avstängningar verkar vara ett tvådelat problem. Dels säger LG att det är en hårdvaru bug, dels säger det är en bug som ska fixas via uppdateringar (mjukvaru bug?). Vissa som lämnat in sin lur har fått den fixad av verkstad, så problemet inte återkommit. Vissa har fått problemet löst genom uppdateringar och vissa har fått byta till en annan lur.

Jag har haft turen att få en lur som är helt fel felfri. Och med varje uppdatering så har den bara blivit snabbare och fått längre batteritid. Jag sitter ivrigt och väntar på 10H uppdateringen som de flesta som redan fått den rapporterar ger luren 5+ tim skärmtid.

Men som nån redan sagt den du köpt luren av har 3 ggr påsig att försöka fixa felet sen kan man häva köpet. Men beroende på vart du köpt den är det inte helt omöjligt att du kan snacka dig till att få en annan lur.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har också hört talas om sådana exemplar men måste säga att efter alla mjukvauruppdateringarna så är jag hyfsat nöjd med min just eftersom den framförallt blivit svalare.

Det enda jag inte tycker om är att den inte alltid registrerar knock-code värst bra vilket gör att man ibland tvingas skriva in PIN koden efter ett tag. Sen tycker jag fortfarande det är kasst att den är något laggig och att hemskärmen ibland startas om. De borde verkligen fixat det nu vid det här laget! Dock händer det mer sällan än tidigare.

Det finns så mycket positivt med telefonen att jag tycker sådana buggar som du pratar om är synd för det kunde verkligen vart en fullträff annars.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det är känt att 801 inte klarar av denna höga upplösningen på ett bra sett vilket resulterar en del oflyt (ev i kombination med dåligt optimerat).
Det är en direkt skillnad mellan G3 Cat 6 som har 805 och den vanliga versionen som ni har.

Permalänk
Avstängd

Ska ringa till pho...use och kolla hur det ligger till.
Jag har ingen lust att skicka in mobilen på service och få tillbaka den igen då dom förmodligen inte hittar nåt "problem"
Att batteri tiden skulle vara lika bra som G2..hm kom igen det vet alla det inte är så. (möjligen om du kör skärmstyrka på 0-10 %)
Går tydligen inte heller att spela krävande spel då trottel funktion slår till pga värmen och gör spelen ospelbara (krävande spel)
Skärmen är ju fantastisk men cpun är tyvärr för klen för att orka med denna monsterskärm. (även i 2.46ghz)

Även om jag skulle få en ny så verkar det vara 50/50 att få en "bug fri" här är ett resultat från folk med G3 från xda.
http://forum.xda-developers.com/poll.php?do=showresults&polli... (Finns även flera andra forum där många rapporterar om samma problem.)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en LG G3 och förutom en avstängning första dagen (då den också klockade ner för värme) har den inte startat om sig en enda gång igen på 2+ månader). Så låter som det är något fel. Gör först en fabriksåterställning och se till att ha alla uppdateringar (har kommit några) och om inte det hjälper reklamera.

Jag har för övrigt inga problem med batteritid längre. Jag hade den laddat till 100% igår kväll och lät den ligga utan laddning under natten (används som alarm) och har under dagen läst en hel del via Google Books + min vanliga Pulse-genomgång på tåget och jag ligger nu på 72% kvar. Så definitivt kolla upp den. Den ska absolut inte bete sig så.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Min G3 har stängt av sig en gång. Men numera funkar den bra. Inga värmeproblem heller. Batteritid är ok.
Märker inte av lagg heller, men så spelar jag knapp nått på den.

Nu vet vi förstås inte om TS har en brandad lur eller inte. Tex så gör telias variant på luren att beter sig ganska illa.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Är ändå inne på att byta emot en annan modell (om möjligt) eller häva allt.
Tänkte ta och ringa kundtjänst i morgon och kolla om det går. Vad tycker ni jag ska säga ska jag dra upp "lagget, dåliga batteritiden, överhettning och random avstängningar" ?
Telefon och alla tillbehör är såklart i nyskick dock är ju plast, skydd osv avtaget.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Är ändå inne på att byta emot en annan modell (om möjligt) eller häva allt.
Tänkte ta och ringa kundtjänst i morgon och kolla om det går. Vad tycker ni jag ska säga ska jag dra upp "lagget, dåliga batteritiden, överhettning och random avstängningar" ?
Telefon och alla tillbehör är såklart i nyskick dock är ju plast, skydd osv avtaget.

Innom 7 dagar bör du kunna hävda DOA o h få en ny.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Men som nån redan sagt den du köpt luren av har 3 ggr påsig att försöka fixa felet sen kan man häva köpet. Men beroende på vart du köpt den är det inte helt omöjligt att du kan snacka dig till att få en annan lur.

Två försök att fixa felet, inte tre. Samma fel tre ggr ger rätt till hävning...före reparation 1, efter reparation 1 (=före reparation 2), efter reparation 2. De får ta in telefonen en tredje gång för att verifiera felet, men har kunden krävt hävning så kan de inte neka till förmån för ett tredje reparationsförsök.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Usch vad tråkigt det låter. Hoppas ni får bukt med era telefoner. Stod mellan denna och X2 nyligen för mig. Glad nu att jag valde den senare. Speciellt då den åkte med i plurret efter att jag försökte stå upp i en uppblåsbar kajak för några veckor sedan

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd

Ringde till Phonehouse (då kundservice skulle vara öppet 9-13)
Fick ett telefonsvar: idag är alla vara kundtjänst tekniker på utbildning, det går bra att mejla in blabla..
Verkar seriöst.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Update:

Pratade med någon via chat, dom kan inget göra förutom att ta in telefon och skicka den på felsökning.
Ingen återköp etc.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Att den är lite laggig är det ingen som vet om det beror på mjukvara eller hårdvara, dvs LG UI, även med Nova. Den kommer troligtvis bli helt laggfri med custom rom men ja, utan unlocked bootloader blir det svårare.

Avstängning, överhettning är som sagt ett vanligt problem. Jag har aldrig haft det problemet och väldigt glad för det.

Däremot, la min touch av i mitten av skärmen, utan att jag tappat den eller liknande, varit väldigt försiktig. Fick lcd, touch och front utbytt på service dock (väntar på posten att den ska komma atm).

Jag får 5h sot utan några som helst problem. Finns väldigt många trådar på xda ang. batteritid, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Troligtvis har du någon app som skräpar.

Testa v10i eller v10j. Via KDZ.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Update:

Pratade med någon via chat, dom kan inget göra förutom att ta in telefon och skicka den på felsökning.
Ingen återköp etc.

Detta är helt fel, LG har på sina bättre telefoner "DOA - uppackningsgaranti gäller för fel som upptäcks inom 7 dagar från inköp."
Så här gör PH fel, du ska kunna få en ny direkt i handen, dock sista dagen i dag.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Att den är lite laggig är det ingen som vet om det beror på mjukvara eller hårdvara, dvs LG UI, även med Nova. Den kommer troligtvis bli helt laggfri med custom rom men ja, utan unlocked bootloader blir det svårare.

Avstängning, överhettning är som sagt ett vanligt problem. Jag har aldrig haft det problemet och väldigt glad för det.

Däremot, la min touch av i mitten av skärmen, utan att jag tappat den eller liknande, varit väldigt försiktig. Fick lcd, touch och front utbytt på service dock (väntar på posten att den ska komma atm).

Jag får 5h sot utan några som helst problem. Finns väldigt många trådar på xda ang. batteritid, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Troligtvis har du någon app som skräpar.

Testa v10i eller v10j. Via KDZ.

Tack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Detta är helt fel, LG har på sina bättre telefoner "DOA - uppackningsgaranti gäller för fel som upptäcks inom 7 dagar från inköp."
Så här gör PH fel, du ska kunna få en ny direkt i handen, dock sista dagen i dag.

Hela chat konversationen verkade väldigt oseriöst, hon svarade bara på ett fåtal av mina frågor och påståendena, fick bara svar:
"Vi byter inte ut använda produkter" "du kan lämna in den på service"

Det är ju synd om hon ljuger och det nu har gått över 7 dagar (jag sa klart och tydligt att det var föra Fredagen) men det måste ju dom ta ansvar för i sådana fall?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

DOA är ingenting en butik behöver förmedla till kunden, helt valfritt om de byter ut den eller skickar på service. Dock dumt av återförsäljaren att inte nyttja DOA mot kund då det ger mycket bättre service.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Gällande LG G3 och överhettning samt slumpmässiga omstarter så kan jag bara säga att min telefon har fått 4 uppgraderingar från dess att jag köpte den. Innan dessa uppgraderingar så kunde telefonen bli nästan lite löjligt varmt och hade även en tendens att delvis starta om sig. När jag säger delvis så innebär det att jag aldrig behövde knappa in PIN-koden på nytt trots att jag har det aktiverat och kunde klart och tydligt se att telefonen gör en omstart (eller vad som går att likna vid en omstart). Jag har alltid behövt knappa in PIN-koden när jag själv utfört en vanlig omstart m.a.o.

Jag misstänker således att det i själva verket inte var en genuin omstart utan någon form av överhettningsskydd, alternativt en mjukvarubugg när telefonen ska byta nät mellan 2G/3G samt 4G (Då det inte går att ringa över 4G ännu, utan endast surfa, oavsett operatör i Sverige), många på XDA hade alltså angett att de löste dessa "omstarter" genom att inaktivera 4G. Nu sitter jag dock med uppdateringen V10h och alla omstarter och överhettningar är så gott som borta. Telefonen har blivit betydligt mjukare & rappare och fungerar som det är tänkt.

Nu inväntar man bara att LG ska tillåta upplåsning av bootloadern och CM11
Det enda tråkiga är att min telefon har råkat ut för den ökända repan vid mic-ingången (Googla LG G3 crack mic). Enligt LG ska detta ändå gå på garanti men jag ska invänta att de meddelat detta till alla serviceverkstäder först (LG hade blivit intervjuvad av TechWorld om jag inte har fel).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2