Permalänk
Medlem

Fairphone

Någon som har kollat in eller äger denna lur?
http://www.fairphone.com/

Den verkar klart leva upp till mina krav på en telefon, gillar framför allt grejen med dubbla sim-kort.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra koncept, för det är viktigt med en mer hållbar gruvdrift och att människor inte far illa i produktionen. Långt ifrån alla lär se lockelsen med en "fair" €300-telefon med €100-specifikationer, men om man inte bryr sig om att ha det allra snabbaste och och inte har något emot att betala lite extra så är den nog utmärkt. Om denna produkt säljer bra så kan det motivera övriga elektronikproducenter att ta ett starkare socialt ansvar, och det vore ju grymt.

EDIT: Jag antar att du sett denna? http://rattviselektronik.wordpress.com/2014/03/27/recensioner...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Nej, det hade jag inte.

Tack!

Permalänk
Medlem

Ngn som skaffade en? Är de vettiga eller de är för dyra?
Just att de enkelt ska gå att ta isär och gå att reparera känns lockande.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Tvåan är väldigt intressant. Bra specfikationer och helt okej pris. Skulle jag behövt en telefon i dagsläget så hade jag gärna nappat på den, men jag köpte en HTC One M8 för ett par månader sedan och håller mig nog till den ett tag.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Ngn som skaffade en? Är de vettiga eller de är för dyra?
Just att de enkelt ska gå att ta isär och gå att reparera känns lockande.

Det är ju en ganska dyr telefon sett till prestandan man får, men dom går åt som smör trots detta. Känns rätt välbyggda i handen och fungerar säkert kanon för den som inte är ute efter topprestanda.

Vi säljer/sålde dem via jobbet och efterfrågan är/var sjukt hög.

Visa signatur

Grubblare