Lättaste sättet att dela filer mellan dator och Galaxy S5?

Permalänk
Medlem

Lättaste sättet att dela filer mellan dator och Galaxy S5?

Edit: Stort tack för alla svar, uppskattas väldigt mycket! Kör nu Dropbox, sjukt smidigt :)!

Jag har en fil på datorn. Jag vill på snabbast möjliga sätt på tillgång till filen i min Galaxy S5.

Vilka appar bör jag använda mig av för att åstadkomma detta? Tidigare har jag helt enkelt laddat upp bilden i fråga på min sida (narcissus) och från där sparat ner bilden i mobilen. Jag tänker mig att det bör finnas ett enklare sätt.

Alla förslag är väldigt varmt välkomna!

Permalänk
Medlem

Google drive? Dropbox?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Jag har en fil på datorn. Jag vill på snabbast möjliga sätt på tillgång till filen i min Galaxy S5.

Vilka appar bör jag använda mig av för att åstadkomma detta? Tidigare har jag helt enkelt laddat upp bilden i fråga på min sida (narcissus) och från där sparat ner bilden i mobilen. Jag tänker mig att det bör finnas ett enklare sätt.

Alla förslag är väldigt varmt välkomna!

Jag delar ut filer/mappar i windows, sen kör jag ES File Explorer gratisversion på min S4 mini. Gå in på add server och väljer network, så kan man bläddra fram rätt IP-nummer till datorn som har filen och bläddra runt i de utdelade mapparna. Sen är det bara att kopiera, klippa/klistra osv. Enklast är att skapa en favorit-genväg till den datorn som man vil använda, så finns det favourites till vänster som snabblänk sedan.

EDIT: Förutsätter att du är på samma nätverk då, vill du ha access över Internet så får du ju köra ftp eller webserver på datorn. Men hemma är det enklast att bara dela ut mappar och köra

Eller bara koppla in USB-kabel direkt till datorn och lägga över filen i utforskaren.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Skrivet av Tarkus:

Jag har en fil på datorn. Jag vill på snabbast möjliga sätt på tillgång till filen i min Galaxy S5.

Vilka appar bör jag använda mig av för att åstadkomma detta? Tidigare har jag helt enkelt laddat upp bilden i fråga på min sida (narcissus) och från där sparat ner bilden i mobilen. Jag tänker mig att det bör finnas ett enklare sätt.

Alla förslag är väldigt varmt välkomna!

Airdroid? Pushbullet?

Permalänk
Medlem

kör dropbox själv för detta

Permalänk
Medlem

bittorrent sync

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

mail ?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Observera att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra denna i efterhand.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

ADB push

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarkus:

Jag har en fil på datorn. Jag vill på snabbast möjliga sätt på tillgång till filen i min Galaxy S5.

Vilka appar bör jag använda mig av för att åstadkomma detta? Tidigare har jag helt enkelt laddat upp bilden i fråga på min sida (narcissus) och från där sparat ner bilden i mobilen. Jag tänker mig att det bör finnas ett enklare sätt.

Alla förslag är väldigt varmt välkomna!

Menar du att få över filen när du sitter vid datorn, eller att komma åt den när du är ute på vift?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Kolla in PushBullet.

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar! Dropbox verkar behändigt så testar det ett tag!

Edit: Pushbullet verkade faktiskt snäppet behändigare

Permalänk
Medlem

Jag använder Dropbox. Funkar perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Airdroid funkar kanon

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3