Permalänk
Medlem

Två hårddiskar

Hej Sweclockers!
Jag har en 120 gb ssd i min stationära dator. Jag har på sista tiden märkt att det inte riktigt räcker. Så jag har skaffat en 1000gb Seagate Barracuda HDD. Men nu är mitt problem att den inte funkar. Jag har kopplat den till SATA 2 och har ström till den men jag sedan startar upp datorn och går in på "Dator" så ser jag bara min SSD. Jag trodde först att det var drivers så jag skulle skaffa det sen såg jag att man inte har drivers på hårdiskar. Så nu har jag ingen aning om vad problemet kan vara.
Så om ni tror ni har en lösning så hjälp snälla till!//Gustaf

Permalänk
Medlem

Du kan kolla om hårddisken finns i Diskhantering http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1109814-tutorial-k...

Visa signatur

janee

Permalänk

start->kontrollpanelen>administrativa verktyg>computer management(översättning)> diskhantering> partitionera din nya disk.

Permalänk
Entusiast

En hårddisk behöver partitioneras och formateras. Detta gör ni enkelt via diskhanteraren.
Högernklicka på "Den här datorn" eller på "Dator" (Beroende på Windows-version), och välj "Hantera"
I fönstret som dyker upp, välj "diskhanteraren" i listan till vänster.
Ny lista till höger dyker upp, med alla lagringsenheterna i datorn. Högerklicka på den nya hårddisken i listan, och initiera den. Sedan är det bara att skapa en partition, med filsystemet NTFS.
Högerklicka här, högerklicka där... högerklicka hit och dit... och så lite där borta.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:
Skrivet av Nattmannen:

start->kontrollpanelen>administrativa verktyg>computer management(översättning)> diskhantering> partitionera din nya disk.

Haha oj tack så mycket!! Ja den var rättkopplad! NU funkar det

Permalänk
Medlem

Det är ju aldrig någon som läser den klistrade tråden som heter "Läs innan du skapar ny tråd!"...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 2 Innan du skapar en tråd

För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro