13-tummare med bra skärm för 10000

Permalänk
Medlem

13-tummare med bra skärm för 10000

Hej,
Jag letar efter en 13-tums-dator i 10000-kronorsklassen med bra skärm då detta är något jag verkligen saknade på min förra dator. Har ni några förslag?

Visa signatur

Intel E8500 @ 3,7 GHz| BFG GeForce 9800GTX+ OC 512MB DDR3 | ASUS P5E3 iX38 | Corsair TW3X4G1333C9DHX 2x2048MB DDR3 1333MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yuiy:

Hej,
Jag letar efter en 13-tums-dator i 10000-kronorsklassen med bra skärm då detta är något jag verkligen saknade på min förra dator. Har ni några förslag?

Vad ska du ha datorn till? Kravspec.....?

Spontant låter det som du självklart ska ha en MacBook Pro retina. 👍

Permalänk
Medlem

Tycker att skärmen är rätt bra i min Macbook Air, lite låg upplösning dock. Väldigt trevlig dator i övrigt, kan inte tänka mig att använda en annan laptop nu när jag vant mig.. Och detta kommer från en "anti-mac" person.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tycker att skärmen är rätt bra i min Macbook Air, lite låg upplösning dock. Väldigt trevlig dator i övrigt, kan inte tänka mig att använda en annan laptop nu när jag vant mig.. Och detta kommer från en "anti-mac" person.

Har du den nya generationen av Macbook Air? Har också en Air, inköpt ca 2 år se, tycker att den är väldigt smidig osv. Dock är skärmen helt bedrövlig i min åsikt. Vet inte om det är för att jag är van vid IPS men efter ett tags användande så blir jag typ trött i ögonen av att titta på den. Vilket jag inte känner av när jag sitter framför min 23" Ips.

Bortsett från skärmen så är det en riktigt härlig dator, just eftersom den är så smidig att ha med säg överallt. Den ersätter surfplattor för mig, mer kraft, lättare att navigera och riktigt OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Vad ska du ha datorn till? Kravspec.....?

Spontant låter det som du självklart ska ha en MacBook Pro retina. 👍

Har inga hårda krav på specsen förutom just formfaktorn 13-tum och bra skärm. Behöver varken optisk enhet eller dedikerat grafikkort.

Visa signatur

Intel E8500 @ 3,7 GHz| BFG GeForce 9800GTX+ OC 512MB DDR3 | ASUS P5E3 iX38 | Corsair TW3X4G1333C9DHX 2x2048MB DDR3 1333MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yuiy:

Har inga hårda krav på specsen förutom just formfaktorn 13-tum och bra skärm. Behöver varken optisk enhet eller dedikerat grafikkort.

Ok. Då är det MBPr du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Har du den nya generationen av Macbook Air? Har också en Air, inköpt ca 2 år se, tycker att den är väldigt smidig osv. Dock är skärmen helt bedrövlig i min åsikt. Vet inte om det är för att jag är van vid IPS men efter ett tags användande så blir jag typ trött i ögonen av att titta på den. Vilket jag inte känner av när jag sitter framför min 23" Ips.

Bortsett från skärmen så är det en riktigt härlig dator, just eftersom den är så smidig att ha med säg överallt. Den ersätter surfplattor för mig, mer kraft, lättare att navigera och riktigt OS.

Jo det är den senaste modellen. Dock har jag en TN budgetskärm till min hemmadator så jag har inget bra att jämföra denna skärmen med. Men jag kan säga att jämfört med min TN skärm så har denna helt ok betraktningsvinklar, bra färger. Det är absolut ingenting jag klagar över.

Och jag håller absolut med dig om datorn i sig. Helt fantastiskt tunn & lätt, kraftfull för att vara en studiedator, bra batteritid etc. Tyvärr för min plånbok så har jag fäst mig vid Apple laptops.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Kan rekommendera ASUS Transformer Flip TP300LA som jag är riktigt nöjd med som surf/film dator/surfplatta kombo.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2696429

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuiy:

Hej,
Jag letar efter en 13-tums-dator i 10000-kronorsklassen med bra skärm då detta är något jag verkligen saknade på min förra dator. Har ni några förslag?

De jag ser som alternativ är:

Macbook Pro
Macbook Air
Asus Zenbook

Jag har inte mer koll än dessa eftersom jag själv har bestämt mig för att köpa en bärbar till studierna och jag vill ha en relativt lätt. Då jag inte riktigt vet vad du ska ha datorn till tipsar jag dig iaf att kolla på dessa tre modeller!

Permalänk
Medlem

Surface Pro 3.