Permalänk
Medlem

problem corsair h80i

problemet är att jag inte fattar hur man ställer in fläktarna i medföljande program allt är på fullt flås
någon snäll jäkel som kan hjälpa en gammal gubbe

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Kanske detta kan hjälpa dig.
m.youtube.com/watch?v=gDkNMElTaao

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan också vara så att du har probs med firmware, efter uppdatering till 1.07 så slutade corsair link att fungera och pump plus radiatorfläktarna försvann.
Då avinstalerade jag rubbet och lade in det igen, nu fungerar allt som det ska.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Smygolf Tack det löste sig

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

samma problem som du beskrev innan i win 8.1 pro provat och intallerat om hundra gånger utan resultat. nån som har något tips?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Har själv samma problem i win8.1.
De ska däremot gå och lösa.
Har inte brytt mig om de själv då jag ställde in fläktarna redan i win7, och de sparas som en profil i pumpen.

En polare har lösningen på de, ska höra med han senare.
De ända jag vet är att man ska in i registret och ändra.

Uodate:
Detta verkar funka för endel, funkade inte för mig däremot.
https://www.youtube.com/watch?v=5uBCLYmgcDo

Däremot efter att jag gjort detta så först då påpekade programmet att v1.07 finns tillgänglig.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket ska prova detta i eftermiddag

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

swesparky tack så mycket för hjälpen det fungerade

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

hej igen! har då aldrig varit med om så mycket strul med en dator i hela mitt liv! nu har jag äntligen fått ordning på allt strul! ja förutom att jag inte kan ställa in nånting igen i corsairs program. youtube länken som swesparky länkade fungerade förut. nu har jag fått gjort en ominstallation mm. allt är rätt kopplat och jag har gjort som youtube inlägget visar men denna gången funkar det inte! någon som har något förslag? går det att reset pumpen eller något liknande så man kan börja om och få fart på det igen? mvh steve

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Jag fick avinstallera Link och drv, starta om burken och sen in med skiten igen. Då funkar det..

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A