Synpunkter på Z2 [Plus lite frågor om Halebop vs Tele2 /mod]

Permalänk
Medlem

Synpunkter på Z2 [Plus lite frågor om Halebop vs Tele2 /mod]

Tänkte införskaffa mig en ny mobil nu i dagarna och undrar om jag ska köra på Iphone 5S eller Sony Z2?

Mvh

Förtydligad rubrik efter sammanfogning
Permalänk
Medlem

Vänta istället å köp en ny eller måste du ha en nu eller? Z3 kommer presenteras inom kort med många andra modeller Note 4..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Vänta istället å köp en ny eller måste du ha en nu eller? Z3 kommer presenteras inom kort med många andra modeller Note 4..

inom kort typ på måndag

Permalänk
Medlem

Ungefär hur dyr kommer den att bli?

Permalänk

- Fult android skin
+ Bra kamera
Jag tycker att du borde köpa en s5:a, m8:a eller en g2:a jag tycker att det känns som att dom är mer värda pengarna.

Permalänk
Skrivet av Obnox23:

Tänkte införskaffa mig en ny mobil nu i dagarna och undrar om jag ska köra på Iphone 5S eller Sony Z2?

Mvh

Nokia Lumia 930

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med min Z2.
grym batteritid,fint flyt i telefon,har dock inte vågat prova vatten tätheten än då många verkar ha problem med det.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

inom kort typ på måndag

Ok men ta en Z2 då, inget jag rekommenderar dock..

Permalänk
Medlem

Har en Sony Xpera Z1, då Z2 är i princip identisk men med till och med mer funktioner så kan jag djupt rekommendera den. Jättebra batteritid, prestanda, kamera samt design som ligger i nivå med iPhone samt HTC M8. Dessutom är den vattentät, brukar kolla på tv-serier i duschen nu

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ok men ta en Z2 då, inget jag rekommenderar dock..

Man måste inte alltid ha det absolut nyaste... Mobiler uppdateras ju nästan varje halvår numera. Z2 kommer att vara bra i många år till.
Som sagt + är batteritid, bland den bästa på marknaden, stor skärm, bra som kamera. Fortfarande rätt dyr tyvärr, men bland de bästa mobiler som finns just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Har en Sony Xpera Z1, då Z2 är i princip identisk men med till och med mer funktioner så kan jag djupt rekommendera den. Jättebra batteritid, prestanda, kamera samt design som ligger i nivå med iPhone samt HTC M8. Dessutom är den vattentät, brukar kolla på tv-serier i duschen nu

z2 är mycket längre (med bättre skärm), mer hållbar, mycket bättre batteri, fixat vattenflärparna osv. Det finns en del stora skillnader. Tycker det är konstigt att du prisar batteriet i z1 då många klagar på just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Man måste inte alltid ha det absolut nyaste... Mobiler uppdateras ju nästan varje halvår numera. Z2 kommer att vara bra i många år till.
Som sagt + är batteritid, bland den bästa på marknaden, stor skärm, bra som kamera. Fortfarande rätt dyr tyvärr, men bland de bästa mobiler som finns just nu.

Får runt 5-6 timmars screen-on time på min Z1, rätt så nöjd med det. Det tål inte direkt att jämföras med LG G2 men för 3000 mAH håller jag med om att batteriet varar mindre än det borde göra

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Tele 2 har ju rea på just Z2 och har tittat på många recensioner och den verkar riktigt bra. Fortfarande ingen som vet hur dyr Z3 kommer bli ungefär?

Permalänk
Skrivet av Obnox23:

Tele 2 har ju rea på just Z2 och har tittat på många recensioner och den verkar riktigt bra. Fortfarande ingen som vet hur dyr Z3 kommer bli ungefär?

Z3 kommer att kosta 6000kr
Z2 är en riktigt bra telefon, du blir inte besviken, du kan vänta till på onsdag då Z3 presenteras och se om det är värt att betala mer för den

Permalänk
Medlem

Halebop eller Tele2 ihop med Sony Z2?

Hej, hade tänkt att köpa en Sony Z2 och det står mellan Halebop Rubbet eller Tele2 Volym 3 gb. Halebop kostar 369/mån och totala priset 8856 kr medans Tele2 399/mån totala priset 9826 kr. Tjänar ju nästan en tusenlapp på att välja Halebop. Men där följer inga brusreducerade hörlurar med. Har också hört att täckningen är bättre på Tele2. Vad ska jag välja ???

Mvh

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svaren får se hur jag gör nu i veckan!

Permalänk

Det är nog upp till dig, vad du tycker låter mest rimligast. Alla har vi våra olika ekonomiska situationer

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Det som funkar bäst där du bor/där du rör dig. Det bör du veta om du har en mobiltelefon idag och det fungerar bra eller dåligt med den operatör du använder?

Permalänk
Medlem

Det är nog en mer personlig fråga. Är det värt en tusing extra för att få brusreducerande hörlurar plus något bättre täckning, om ja välj då tele 2. Om priset är viktigt välj då halebop. Jag hadde valt halebop för jag har haft tele2 och täckningen var usel plus en tusing extra för brusreducerande hörlurar är det inte värt enligt mig. Men det är helt upp till dig. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Skrivet av Obnox23:

Hej, hade tänkt att köpa en Sony Z2 och det står mellan Halebop Rubbet eller Tele2 Volym 3 gb. Halebop kostar 369/mån och totala priset 8856 kr medans Tele2 399/mån totala priset 9826 kr. Tjänar ju nästan en tusenlapp på att välja Halebop. Men där följer inga brusreducerade hörlurar med. Har också hört att täckningen är bättre på Tele2. Vad ska jag välja ???

Mvh

halebop går vad jag vet på telias nät. Vet inte om tele2 har eget eller om dom lånar med (tror dom gör det).

Men finns ju också https://www.comviq.se/ som hör ihop med tele2 (deras billigare abonnemang).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

halebop går vad jag vet på telias nät. Vet inte om tele2 har eget eller om dom lånar med (tror dom gör det).

Men finns ju också https://www.comviq.se/ som hör ihop med tele2 (deras billigare abonnemang).

3G nätet delas med Telia, 4G nätet delas med Telenor.
Jag hade halebop innan dock inte rubbet, men jag bytte till tele2 då de hade 4G täckning hos mig så det fick avgöra.
Som sagt väldigt personligt

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogar då det går alldeles utmärkt att försätta i denna tråden. Tänk på att det går bra att uppdatera trådrubrik med ny information (som jag har gjort). Ta gärna en titt på §3.3 om korspostning:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

halebop går vad jag vet på telias nät. Vet inte om tele2 har eget eller om dom lånar med (tror dom gör det).

Men finns ju också https://www.comviq.se/ som hör ihop med tele2 (deras billigare abonnemang).

Tele2 har 3G nätet tillsammans med Telia på 2100 MHz bandet. Telia har börjat bygga, och öppnat upp för allmänheten på vissa ställen, 3G på 900 MHz bandet (som Tele2 kunder inte får tillgång till). 2G och 4G nätet har dom tillsammans med Telenor. Dom slog ihop sina 2G nät för några år sedan och bygger 4G tillsammans.

Skrivet av Android98Geek:

3G nätet delas med Telia, 4G nätet delas med Telenor.
Jag hade halebop innan dock inte rubbet, men jag bytte till tele2 då de hade 4G täckning hos mig så det fick avgöra.
Som sagt väldigt personligt

Det ända som behöver tilläggas är att 3G på 900MHZ med Telia har börjats byggas och öppnat upp på vissa ställen. Detta bygger Telia själva och inget som Tele2/Comviq kunder får tillgång till. Plus att Telenor/Tele2 har 2G tillsammans också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så Halebop rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Det är nog en mer personlig fråga. Är det värt en tusing extra för att få brusreducerande hörlurar plus något bättre täckning, om ja välj då tele 2. Om priset är viktigt välj då halebop. Jag hadde valt halebop för jag har haft tele2 och täckningen var usel plus en tusing extra för brusreducerande hörlurar är det inte värt enligt mig. Men det är helt upp till dig. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är Halebops/Telias nät då?

Permalänk
Skrivet av Obnox23:

Hur är Halebops/Telias nät då?

3G går på Telias nät från båda leverantörer.

Vad för operatör kör du nu? har du bra/dålig täckning?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

3G går på Telias nät från båda leverantörer.

Vad för operatör kör du nu? har du bra/dålig täckning?

4G då? Har Telia nu, funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

Hur är Halebops/Telias nät då?

Det var ju du som skrev att tele2 hadde bätre än de andra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obnox23:

4G då? Har Telia nu, funkar fint

Halebop går under Telias nät helt. 2G/3G och 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Halebop blir det då. Kan man gå in på en Telia butik och få hjälp även om man har Halebop?