Permalänk
Medlem

17" Gaming för ca 13000Kr

Tjenare!

Jag är ute efter en trevlig 17" Laptop som jag ska ha att spela på, men även använda i studierna. Jag prioriterar dock spel framför ex vikt, då jag är såpass stark att ett kilo hit eller dit inte spelar så stor roll ;P Jag hade tänkt mig att lägga typ 13k, men det spelar inte jättestor roll om det kostar lite mer, bara det inte drar iväg alltför mycket. Då jag studerar kan jag ju också ta nytta av en ev studentrabatt, om det blir aktuellt.

Jag har kikat lite på dessa:

ASUS G750JS-T4133H

Webhallen Config L14-0204 Denna verkar dock endast ha en ssd, så det känns lite tight med utrymme. Även mindre mängd minne, vilket gör att asusen kan kännas mer värd för en femhundring extra.

Är det någon som har något annat förslag, eller har något att säga om de jag länkat?

Tack för er tid!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

^Tyvärr så är kylningen på MSIn värdelös och finns nästan 0 överklockings potensial. Ja skulle absolut vänta då M295x & 980m släpps väldigt snart. Men om du har behov precis nu skulle ja kolla in clevos ev. Alienware då du kan byta ut CPUs och GPUs på dessa

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Haha, kollade precis på den! Gillar dock verkligen inte MSIs design. Dock intressant annars!

Skrivet av Slarr3n:

^Tyvärr så är kylningen på MSIn värdelös och finns nästan 0 överklockings potensial. Ja skulle absolut vänta då M295x & 980m släpps väldigt snart. Men om du har behov precis nu skulle ja kolla in clevos ev. Alienware då du kan byta ut CPUs och GPUs på dessa

Det är inte superbråttom! Har du någon info om när dessa i så fall skulle släppas? Tack!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Haha, kollade precis på den! Gillar dock verkligen inte MSIs design. Dock intressant annars!

Det är inte superbråttom! Har du någon info om när dessa i så fall skulle släppas? Tack!

980m oktober ish. M295x om 2 dagar
fast det kommer va svindyrt, bara så du vet

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Avstängd

https://www.komplett.se/asus-g550jk-156-full-hd/816366, sämre grafikkort än msi som länkades, men dock asus rog

2000 tusen över budget, https://www.komplett.se/asus-g750jz-173-full-hd/809845

Permalänk

Bättre prestanda för pengarna kan du inte få med MSi´n... Dock kanske fläktarna osv är något sämre man allt är ju testad och ska klara av det så jag ser bara en förlust i att vänta. KÖP

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Inaktiv

Innan du köper en sån här dator (med Nvidia Optimus) - läs på här: #14893279

Jag rackar ner som F#N på min MSI som har detta. Du kanske är OK med 60hz - men var påläst så att Du i alla fall gör ett aktivt val

Mvh

Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeke82:

Innan du köper en sån här dator (med Nvidia Optimus) - läs på här: #14893279

Jag rackar ner som F#N på min MSI som har detta. Du kanske är OK med 60hz - men var påläst så att Du i alla fall gör ett aktivt val

Mvh

Z

Fast ingen av de länkade datorerna hade ju en skärm över 60hz..