Video: Prisade digitaleffekter från Game of Thrones

Permalänk
Medlem

Tycker det är som att titta på när färg torkar.. Damen gillar dock serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tycker det är som att titta på när färg torkar.. Damen gillar dock serien.

En lite mer påkostad version av Skilda Världar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jarl:

Du har inte läst böckerna förmodar jag, TV serien är rejält återhållsam.

Jag har bara läst första boken, men det är betydligt mindre snusk i boken än i serien, många av de scener som finns i serien nämns inte ens i boken.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag har bara läst första boken, men det är betydligt mindre snusk i boken än i serien, många av de scener som finns i serien nämns inte ens i boken.

Det finns flera sexuella scener i böckerna som inte är med i serien också. Cersei är t ex en karaktär som använder sin sexualitet för att få som hon vill rätt ofta i böckerna men det är mindre påtagligt i serien.

Jag finner det dock alltid väldigt underhållande hur vissa reagerar så starkt på sexscener men inte på det extrema våldet. Normalt ser man mest sådant i USA, som ju har sitt kristna hyckleri i full gång, men även Sverige verkar ha sin beskärda del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig fastnat för GoT, fick en smärre chock av hur dåligt jag tyckte det var eftersom alla verkar älska den, men så tyckte jag iofs att breaking bad var skit med så kanske är nåt fel på min smak 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Aldrig fastnat för GoT, fick en smärre chock av hur dåligt jag tyckte det var eftersom alla verkar älska den, men så tyckte jag iofs att breaking bad var skit med så kanske är nåt fel på min smak 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många avsnitt såg du av Breaking Bad? Tycker den startar riktigt segt men drar iväg sen.

Permalänk
Medlem

Hmm det är ju bara 2 av de bästa tv-shows den senaste 5 åren - så du kanske borde dra en funderare Inte för att vara taskig eller nåt=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Hur många avsnitt såg du av Breaking Bad? Tycker den startar riktigt segt men drar iväg sen.

Jag tog mig igenom vartenda avsnitt, tyckte inte det hände nånting intressant i hela serien faktiskt, men som sagt, smaken är som baken, GoT kan jag inte säga så mkt om dock orkade inte mer än halva första säsongen 😛 men ingenting i dessa avsnitt var av intresse för mig iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Jag tog mig igenom vartenda avsnitt, tyckte inte det hände nånting intressant i hela serien faktiskt, men som sagt, smaken är som baken, GoT kan jag inte säga så mkt om dock orkade inte mer än halva första säsongen 😛 men ingenting i dessa avsnitt var av intresse för mig iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Breaking bad och GoT suger, inget händer? Ok, då har vi nog svaret. Vad tycker du är bra, Transformers? För övrigt tycker jag inte det måste hända nånting hela tiden för att en serie ska vara bra, mycket är för att utveckla karaktärerna osv. Just detta gjorde Br Ba ännu bättre.

Riktigt imponerande specialeffekter i klippet för övrigt, knappt nånting är riktigt!

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.