IPHONE 4s fotograferar av sig själv

Permalänk
Medlem

IPHONE 4s fotograferar av sig själv

Hej!

Var precis med om något riktigt jvla obehagligt, min iphone tog precis en print screen av sig själv, utan att jag hade rört mobilen på flera minuter.
Tidigare idag tog den ännu en bild, den gången med frontkameran dock.

Har min mobil blivit hackad eller vad händer egentligen?!??!

Tacksam för svar!

Mvh
Feesk

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Print screen på iPhone tar man ju genom att trycka in Home- och powerknappen samtidigt, så är väl inte helt omöjligt att du råkat komma åt det om du hade den i fickan?

Det med frontkameran har jag tyvärr ingen teori om.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Låter mer som att det är något glapp i dina knappar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

skulle kunna vara någon form av virus. prova installera nåt antivirus och gör en scan.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har du jailbreakat? Kör du några jailbreakade applikationer?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Print screen på iPhone tar man ju genom att trycka in Home- och powerknappen samtidigt, så är väl inte helt omöjligt att du råkat komma åt det om du hade den i fickan?

Det med frontkameran har jag tyvärr ingen teori om.

Mobilen hade legat framför mig på mitt skrivbord i över en timme utan att jag hade rört den, och plötsligt från ingenstans tog den en printscreen så jag hörde, helt utan att jag eller något annat kom åt den.

Skrivet av SunQ:

Låter mer som att det är något glapp i dina knappar.

Inget glapp som jag i övrigt märkt någonsin...

Skrivet av morxy49:

skulle kunna vara någon form av virus. prova installera nåt antivirus och gör en scan.

Bra idé, tror att jag testar att nollställa hela mobilen? Kan det hjälpa vid ett eventuellt virus?

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Har du jailbreakat? Kör du några jailbreakade applikationer?

Nej, den har inte jailbreak.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Min brukar också ta screenshots av sig själv, ibland hittar jag någon gammal bild som jag inte känner igen. Knapparna på min iPhone är väldigt slitna, så det är förklarligt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Min brukar också ta screenshots av sig själv, ibland hittar jag någon gammal bild som jag inte känner igen. Knapparna på min iPhone är väldigt slitna, så det är förklarligt.

Även när den ligger helt och hållet still på ett skrivbord?

Min är en månad ny FYI

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Min Android surfplatta beter sig så med orginal laddaren ansluten då får touch funktionen fnatt pga oren dc spänning testa att sätta luren i flygplansläge gör den samma sak då är det nåt som strular med telefonens hw

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Även när den ligger helt och hållet still på ett skrivbord?

Min är en månad ny FYI

Kanske inte just skrivbord, men den har tagit skärmdumpar utan att jag gjort något tidigare (dock är min iPhone cirka 2 år gammal). Att det skulle hända på en 1 månad gammal iPhone känns dock orimligt, så jag vet inte vad det kan vara som är fel. Det du skulle kunna göra är att kontakta Apple, supporten är gratis för nya produkter 90 dagar efter att de börjat användas.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Kanske inte just skrivbord, men den har tagit skärmdumpar utan att jag gjort något tidigare (dock är min iPhone cirka 2 år gammal). Att det skulle hända på en 1 månad gammal iPhone känns dock orimligt, så jag vet inte vad det kan vara som är fel. Det du skulle kunna göra är att kontakta Apple, supporten är gratis för nya produkter 90 dagar efter att de börjat användas.

Det ska jag definitivt göra, tack för tipset!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

hehe, bara för att jag skrev i den här tråden igår så tog min mobil 4 bilder med frontkameran när den låg och laddade inatt..
Med kanske 1h mellan varje bild. För man ser hur det blir mörkare och mörkare...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ska vara så. Det är bara NSA som kollar vad du har för dig. Inget att oroa sig för