Vad får man för en gaminglaptop?

Permalänk

Vad får man för en gaminglaptop?

Hejsan har en asus g75vw jag funderar på att sälja, har kartong osv dock ej kvitto kvar. Specs ser ni i sign.

För diskussion: vad är den värd här vs tex blocket.

Den är förövrigt i mycket bra skick.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Kvitto borde du kunna ordna genom kontakt med inköpsstället, det är väl värt tiden det tar om du vill sälja den.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Kvitto borde du kunna ordna genom kontakt med inköpsstället, det är väl värt tiden det tar om du vill sälja den.

Grejen är att jag köpte den beg själv och har inte längre kontakt med säljaren, dock är ju datorn strax två år gammal så kvitto är ju sak samma egentligen.

Men vad tror du angående värdet?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

kvittot tar man ju inte bara för garantin utan även för att veta att produkten inte är stulen.

Permalänk
Skrivet av Thxsen:

kvittot tar man ju inte bara för garantin utan även för att veta att produkten inte är stulen.

Av egna erfarenheter struntar polisen i om ett kvitto finns då det är lätt att förfalska. Men till frågan vad kan den vara värd om personen är som mig och skiter i kvittot. Vet att den kostade 14900kr ny och jag har satt in en SSD och 8GB ram extra.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Av egna erfarenheter struntar polisen i om ett kvitto finns då det är lätt att förfalska. Men till frågan vad kan den vara värd om personen är som mig och skiter i kvittot. Vet att den kostade 14900kr ny och jag har satt in en SSD och 8GB ram extra.

kvittot i sig är lätt att förfalska, ja. men om de kollar upp kvittot mot företagets databas så är det ganska svårt att förfalska det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

kvittot i sig är lätt att förfalska, ja. men om de kollar upp kvittot mot företagets databas så är det ganska svårt att förfalska det.

Jag köpte en iphone 5s med originalkartong kvitto och allt. Som efter ett tag blev stöldspärrad. Var nästan så jag åkte dit på det. Fick tillsut skicka telefonen till originalägaren och förlora 4800kr.

Men som sagt är priset jag undrar

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag köpte en iphone 5s med originalkartong kvitto och allt. Som efter ett tag blev stöldspärrad. Var nästan så jag åkte dit på det. Fick tillsut skicka telefonen till originalägaren och förlora 4800kr.

Men som sagt är priset jag undrar

frågan är, kollade du upp kvittot mot butikens databas? för det är ju just det som är svårt att förfalska, precis som jag skrev.
att bara fladdra med ett kvitto framför näsan på köparen säger inte mycket.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

frågan är, kollade du upp kvittot mot butikens databas? för det är ju just det som är svårt att förfalska, precis som jag skrev.
att bara fladdra med ett kvitto framför näsan på köparen säger inte mycket.

Nej jag kollade inte upp det på plats när jag köpte telefonen.. Gav kvitto och allt till polisen men de sa att jag var tvungen att skicka tillbaka mobilen eller åka dit själv för innehav av stöldgods. Även fast jag kollade både namn osv på kvittot och att imei stämde med telefonen osv. Så det sket sig.

Ska jag behöva göra en ny tråd för denna handlar inte om att jag blev blåst, utan vad jag kan få för min laptop. Spelar inte mycket längre och är sugen på Mac igen. Jag har som sagt originalkartong skivor osv men kvittot försvann i flytten då jag var dum och inte la det i kartongen!

En laptop blir iaf inte spärrad som en telefon om den nu skulle vara stulen och helt plötsligt bli anmäld som stulen efter två år.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Ca 6000:- kanske

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Ca 6000:- kanske

Jasså? så lite?då tänker jag aldrig sälja den

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jasså? så lite?då tänker jag aldrig sälja den

Har svårt att se att någon skulle betala mer för en två år gammal laptop utan kvitto. Vad skulle du själv tycka vore rimligt om du skulle köpa den?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jasså? så lite?då tänker jag aldrig sälja den

Det är väl inget konstigt, jag har gjort exakt samma som dig, SSD, mer ram och jag skulle själv inte ge mer än 5000sek för min.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Har svårt att se att någon skulle betala mer för en två år gammal laptop utan kvitto. Vad skulle du själv tycka vore rimligt om du skulle köpa den?

8-9000kr skulle jag kunna ge iaf. Bra kylning mycket stabil dator. Men men då behåller jag den

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

8-9000kr skulle jag kunna ge iaf. Bra kylning mycket stabil dator. Men men då behåller jag den

Fast för de priset kan du få en helt ny dator med garanti och bättre specs.