Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Min är också uppackad och redo. Dock lite störningsmoment:

-Går duktigt långsamt att köra in uppdateringen... Ställde in USA direkt, kanske därför?

-Till min stora besvikelse så kan jag inte köra HDMI genom min hembioreceiver - blir bara svart bild :(. Jag som hade tänkt avveckla vår sunkiga blu-ray-spelare, men det får jag nog vänta med för annars får man inte DTS-HD eller DolbyHD...

Tog 20 min. för mig, innan jag valt plats, kan varit eu då eftersom spelen tar lång tid nu när jag lagt in Usa.
Har du inte Hdmi på hembioreceivern?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

-Går duktigt långsamt att köra in uppdateringen... Ställde in USA direkt, kanske därför?

-Till min stora besvikelse så kan jag inte köra HDMI genom min hembioreceiver - blir bara svart bild :(. Jag som hade tänkt avveckla vår sunkiga blu-ray-spelare, men det får jag nog vänta med för annars får man inte DTS-HD eller DolbyHD...

Har du kollat settings ordentligt? Jag har inga problem att köra xboxet genom receivern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Min skötte bild- och ljudinställningar själv till receivern och projektorn.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Körde optisk kabel till receivern och fick DTS. Funkar kanon!

Jag har dock problem med att få den att lyssna på röstkommandon. Den reagerar inte alls. Jag har kört igenom konfigurationen av Kinect flera gånger och gjort en ordentlig reboot enligt microsofts hemsida. Inget hjälper. Någon med liknande problem?

Kunde inte heller läsa av koden för FIFA15 men det kanske beror på att det inte är släppt än?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tog 20 min. för mig, innan jag valt plats, kan varit eu då eftersom spelen tar lång tid nu när jag lagt in Usa.
Har du inte Hdmi på hembioreceivern?

Skrivet av zisekoz:

Har du kollat settings ordentligt? Jag har inga problem att köra xboxet genom receivern.

Jo, jag har HDMI-switch i receivern. Problemet är nog att receivern har nästan 8år på nacken tror jag och stöder nog inte senaste HDMI-standarden. Har hört vissa som inte har fått bild till TVn när de inte kört med XBOXens egen HDMI-kabel.

Jag har fortfarande inte kunnat spela något då min fortfarande tankar ner Forza...

En annan sak jag irriterat mig på är ett "tickande" ljud från boxen. Nästan som ett sånt där "coil-noise" från grafikkort när de ansträngs fast inte lika högfrekvent. Värst är det när man precis sätter på konsolen då den nästan "skriker", skrikandet fanns inte där innan uppdateringen. Finns massvis med rapporter om detta om man söker och det har oftast inte hjälpt att få en ny. Tror inte det är någon fläkt utan det är mer något elektriskt oljud från någon komponent. Ställer man in konsolen i energisparläge i inställningarna så försvinner ljudet nästan helt, men då försvinner dock en av de bästa funktionerna nämligen nedladdning i standby-läge. Någon mer som uppmärksammat detta? Grymt irriterande i alla fall och det är frågan om jag inte skall skicka tillbaka den och testa att få den utbytt?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Jag har dock problem med att få den att lyssna på röstkommandon. Den reagerar inte alls. Jag har kört igenom konfigurationen av Kinect flera gånger och gjort en ordentlig reboot enligt microsofts hemsida. Inget hjälper. Någon med liknande problem?

Kunde inte heller läsa av koden för FIFA15 men det kanske beror på att det inte är släppt än?

Kör rätt hög volym under konfigurationen, så kan du mer eller mindre visa fram kommandon sen.

Och FIFA15 släpps inte förrän i slutet på månaden, så då funkar såklart inte koden nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Jo, jag har HDMI-switch i receivern. Problemet är nog att receivern har nästan 8år på nacken tror jag och stöder nog inte senaste HDMI-standarden. Har hört vissa som inte har fått bild till TVn när de inte kört med XBOXens egen HDMI-kabel.

Jag har fortfarande inte kunnat spela något då min fortfarande tankar ner Forza...

En annan sak jag irriterat mig på är ett "tickande" ljud från boxen. Nästan som ett sånt där "coil-noise" från grafikkort när de ansträngs fast inte lika högfrekvent. Värst är det när man precis sätter på konsolen då den nästan "skriker", skrikandet fanns inte där innan uppdateringen. Finns massvis med rapporter om detta om man söker och det har oftast inte hjälpt att få en ny. Tror inte det är någon fläkt utan det är mer något elektriskt oljud från någon komponent. Ställer man in konsolen i energisparläge i inställningarna så försvinner ljudet nästan helt, men då försvinner dock en av de bästa funktionerna nämligen nedladdning i standby-läge. Någon mer som uppmärksammat detta? Grymt irriterande i alla fall och det är frågan om jag inte skall skicka tillbaka den och testa att få den utbytt?

Lämna tillbaks den mot ny med en gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

den där släpps ju också nästa vecka.

Jo det är sant. Men Destiny är ett spel jag tänkt spela ändå så det är ett bra paket tycker jag. Ska se på fredag om man kan få tag på en Day One i butiken på Siba eller nåt, får bara vara ute i god tid. Annars blir det ett Destinypaket.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

http://www.game.se/Acatalog/Xbox_One.html

Är detta billigt?
Byta in xbox 360 slim med 3 spel och köpa xbone för 1999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av tontmsn:

http://www.game.se/Acatalog/Xbox_One.html

Är detta billigt?
Byta in xbox 360 slim med 3 spel och köpa xbone för 1999:-

Känns som en ganska bra deal. Jag skulle dock rekommendera att behålla 360n för gratisspelen man får varje månad till den. Extra gamerscore

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Lämna tillbaks den mot ny med en gång.

Yes Sir! Skall svänga förbi butiken imorgon, min vanliga otur med nya prylar...

Testade för skojs skull att göra en omställning och bara köra svenskt. Knäpptyst, gissningsvis då den inte behöver använda processorkraft för att "lyssna" med Kinect.... Men så fort man ändrade till engelska så började det låta igen.

Edit: Hittade ett klipp där det är en som har exakt samma problem, min kanske låter aningen mindre.

Visa signatur

Space is the place
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Nejdå inte avis alls.........kommer troligtvis få min tidigast på Måndag då posten måste ha minst 2 dagar på sig att få upp ett paket hit synd att inte alla affärer skickar tidigare än Torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Yes Sir! Skall svänga förbi butiken imorgon, min vanliga otur med nya prylar...

Testade för skojs skull att göra en omställning och bara köra svenskt. Knäpptyst, gissningsvis då den inte behöver använda processorkraft för att "lyssna" med Kinect.... Men så fort man ändrade till engelska så började det låta igen.

Hmm, ja då är det hårdvarufel isåfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Jo optiskt kan man köra om man inte känner att man behöver HD-ljud.

Ang. röststyrningen, kör du engelska i inställningarna? Annars funkar det inte.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Va, är inte DTS HD-ljud? På min receiver står det PCM, är det rätt? I xboxens inställningar står det 7.1. Får kolla mer i kväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Ahaaa! Jag kör svenska. Ska testa både det och att höja volymen på konfigureringen ikväll!

Har testat Forza och Diablo III än så länge. Så sjukt nöjd än så länge!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

PCM är okomprimerat, men kör du optiskt så får du nog inte mer än stereo i det fallet då optiskt inte klarar högre bandbredd. Du väljer bitstream (komprimerat) om du vill köra multikanal via optiskt (DTS/Dolby 5.1).

7.1 PCM/DTS-HD/DolbyHD kan du bara få via HDMI.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Ahaaa! Jag kör svenska. Ska testa både det och att höja volymen på konfigureringen ikväll!

Har testat Forza och Diablo III än så länge. Så sjukt nöjd än så länge!

Ja, man kan ju undra vad MS har sysslat med så här länge utan att få till svensk röststyrning... Trodde det var därför som den var så försenad.

Nu väntar jag bara på att få byta min krysslåda och hade Telia varit lite snabbare så hade jag haft fiber nu också vilket hade underlättat vid alla nerladdningar.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

PCM är okomprimerat, men kör du optiskt så får du nog inte mer än stereo i det fallet då optiskt inte klarar högre bandbredd. Du väljer bitstream (komprimerat) om du vill köra multikanal via optiskt (DTS/Dolby 5.1).

7.1 PCM/DTS-HD/DolbyHD kan du bara få via HDMI.

Nej nej, jag kör med hdmi. Tycker det borde stå dts.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Så HDMI är bättre än optisk till ljudanläggningen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Ja, man kan ju undra vad MS har sysslat med så här länge utan att få till svensk röststyrning... Trodde det var därför som den var så försenad.

Nu väntar jag bara på att få byta min krysslåda och hade Telia varit lite snabbare så hade jag haft fiber nu också vilket hade underlättat vid alla nerladdningar.

Ja, och sedan kan man ju tycka att röststyrningen borde fungera på engelska även om man har valt svenska på inställningarna tills de löst den svenska röststyrningen.

Grymt dock att XBOXen stänger av både TV'n och receivern när man stänger av den!

Visa signatur

/Trixter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Så HDMI är bättre än optisk till ljudanläggningen?

Det beror på din ljudanläggning. Om du inte har en nyare receiver så är det nog skitsamma!

Visa signatur

/Trixter

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trixter:

Det beror på din ljudanläggning. Om du inte har en nyare receiver så är det nog skitsamma!

Har en sån här: http://www.sony.se/electronics/sound-bars/ht-ct770

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Då den kan avkoda DTS HD skulle jag nog välja en HDMI. Kan inte uttala mig i om det gör någon större skillnad ljudmässigt då den bara är 2.1. Du utökar ju också möjligheterna för XBOX'en att styra ljudanläggningen om du kör HDMI.

Visa signatur

/Trixter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trixter:

Då den kan avkoda DTS HD skulle jag nog välja en HDMI. Kan inte uttala mig i om det gör någon större skillnad ljudmässigt då den bara är 2.1. Du utökar ju också möjligheterna för XBOX'en att styra ljudanläggningen om du kör HDMI.

Bra, då kör jag på det. Bör man köra HDMI i datorn också? Har en ALC1150 ljudkrets.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Bra, då kör jag på det. Bör man köra HDMI i datorn också? Har en ALC1150 ljudkrets.

Hur använder du datorn mot XBOX'en?

Visa signatur

/Trixter

Permalänk
Medlem

Hittar inte killer instinct på storen ! ! fick min xbone från siba igår och tänkte ladda ner killer instinct men hittar de inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zmet:

Hittar inte killer instinct på storen ! ! fick min xbone från siba igår och tänkte ladda ner killer instinct men hittar de inte :/

Säg Bing Search, sen Killer Instinct. Så kommer det nog fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Hur använder du datorn mot XBOX'en?

HDMI-in kanske?

Visa signatur