Permalänk
Medlem

Har jag sabbat min H110-radiator?

Hejsan!

Jag har precis spenderat väldigt mycket pengar (för min inkomst) på att göra min dator tystare. Nu har jag en klump i magen efter att ha borrat igenom radiatorn och lyckats göra fyra hål i den när jag skulle skruva fast den i chassit. (Tog fel skruvar, var hungrig och tänkte inte klart). Jag vet vad jag ska göra. Tror den borde fungera men kanske inte lika bra.

Någon vänlig själ med några tröstande råd?

Permalänk
Medlem

kan väll inte särskilt mycket om detta... men sålänge inte rören som vätskan åker igenom är punkterade så borde det inte göra något.

lägg gärna upp bild

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

låter ju inte så bra. dock är h110 en aio vilket innebär att vätskan redan är inuti direkt ur lådan. ta ur den ur chassit och vänd och vrid på den. läcker den?

Permalänk
Medlem

Har den läkt ut någon vätska??

Jag tror inte man kan punktera den så vätskan läcker ut där man fäster den.orginal skruvarna är långa dom med och om man skruvar för långt kan även dom göra hål.Men som sagt finns nog ingen vätska i dom kamrarna bakom skruvhålen helt enkelt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Det vill jag gärna bistå med, men vad var det som hände exakt? Punkterade du vätskeledningarna? I så fall skulle jag inte våga använda radiatorn.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Bild kommer om min mac vill samarbeta med min android. Ingenting verkar läcka ifrån den. Det är i själva "grillen" där fläktarna sitter som det jag lyckades borra igenom fyra hål, rakt igenom. Ingenting har läkt än sålänge.

Permalänk
Medlem

Nej den läcker inte som jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klemetz:

Nej den läcker inte som jag kan se.

låter ju bra, kanske börjar läcka när pumpen börjar dock. lägg gärna upp bild. sedan skulle jag sätta på pumpen utanför chassit. du kanske kan sätta på en annan processorkylare och koppla in pumpen på moderkortet eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

låter ju bra, kanske börjar läcka när pumpen börjar dock. lägg gärna upp bild. sedan skulle jag sätta på pumpen utanför chassit. du kanske kan sätta på en annan processorkylare och koppla in pumpen på moderkortet eller något sådant.

Ja, varför inte. Jag tror inte jag har fått något att spränga läck på, utan bara förstört en del av värmeledaren. Men jag vet inte, bara sjukt deppig nu efter att spenderat så mycket pengar på den här grejjen ^^.

Permalänk
Medlem

Sålänge den inte läcker borde du vara helt fine. Och kylförmågan borde inte vara markant sämre heller, även om "grillen" betyder att du borrat genom aluflänsarna. Procentuellt lite yta som försvunnit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Sålänge den inte läcker borde du vara helt fine. Och kylförmågan borde inte vara markant sämre heller, även om "grillen" betyder att du borrat genom aluflänsarna. Procentuellt lite yta som försvunnit

Skickades från m.sweclockers.com

Det är just flänsarna som jag pratar om, känns väldigt skönt att göra från någon annan också. Om den läcker så borde det vara från någon annanstans. Trör inte att det finns någon vätska just vid flensarna. Har lyst med ficklampa ;).

Permalänk
Medlem

Jag borrade och körde skruvar genom 2x fläktar och radiatorn på min H20 och då var det bara kylflänsarna som tog skada...troligtvis i ditt fall också. (jag gjorde mina hål med flit)

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |