kommer inte in på datorn.står "startar om".

Permalänk
Medlem

kommer inte in på datorn.står "startar om".

Jag är helt ny här,och kan ingenting om datorer.Jag råkade dra ut en av sladdarna av misstag och sedan dess har jag inte kunnat få igång datorn.Det står "startar om". Det gick inte att stänga av den heller. Så jag undrar;vad gör jag nu?
Hoppas någon vet hur man gör.

Permalänk
Medlem

*1* Ta fram mobiltelefon, spela in 5minuter av datorn och "problemet" och ju mer du spelar in desto bättre, tex om du filmar hur dina kablar är kopplade. Har skruvat bort sidan av chassit så vi kan se vad som snurrare osv, och hur det låter, dvs ha inte på en massa musik eller 20 barn som gapar och skriker samtidigt.

*2* Lägg in filmen på en dator

*3* Ladda upp filmen på You-Tube

*4* Ge oss länken till filmen.

Om du inte kan göra någon av siffrorna pga "jag har ingen mobil" "Jag har ingen fungerade dator"
Jag är rätt övertygad om att någon i familjen eller någon av dina vänner har de som du inte har.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

*1* Ta fram mobiltelefon, spela in 5minuter av datorn och "problemet" och ju mer du spelar in desto bättre, tex om du filmar hur dina kablar är kopplade. Har skruvat bort sidan av chassit så vi kan se vad som snurrare osv, och hur det låter, dvs ha inte på en massa musik eller 20 barn som gapar och skriker samtidigt.

*2* Lägg in filmen på en dator

*3* Ladda upp filmen på You-Tube

*4* Ge oss länken till filmen.

Om du inte kan göra någon av siffrorna pga "jag har ingen mobil" "Jag har ingen fungerade dator"
Jag är rätt övertygad om att någon i familjen eller någon av dina vänner har de som du inte har.

Lite overkill...

Ont:

Råkade du dra ut kablar inuti datorn eller utanför, i bak t.ex?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Lite overkill...

Ont:

Råkade du dra ut kablar inuti datorn eller utanför, i bak t.ex?

Ajooo..

Det kan vara så att begära 10minuters arbete från TS för at hjälpa honom med hans problem är för mycket...

Du har nog rätt, låt oss ha gissningslek i några timmar här istället för han tar sig 10minuter.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lenabeth:

Jag är helt ny här,och kan ingenting om datorer.Jag råkade dra ut en av sladdarna av misstag och sedan dess har jag inte kunnat få igång datorn.Det står "startar om". Det gick inte att stänga av den heller. Så jag undrar;vad gör jag nu?
Hoppas någon vet hur man gör.

Välkommen hit! Som alla nya medlemmar måste jag be dig läsa reglerna och bekanta dig med forumets olika avdelningar. Ditt fel hör inte hemma "Nätverk och uppkoppling" utan någon av de mer generella felsökningsavdelningarna. Tyvärr har du angett minimalt med information och därför vet jag inte om du har en stationär, bärbar eller möjligen en Mac, därför blev det gissningar från min sida.

För att underlätta fortsatt felsökning, läs och komplettera: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Lite overkill...

Ont:

Råkade du dra ut kablar inuti datorn eller utanför, i bak t.ex?

Jag har en laptop,och drog ur en kabel på sidan.Den bruna,vet inte vad den heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenabeth:

Jag har en laptop,och drog ur en kabel på sidan.Den bruna,vet inte vad den heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta gärna en bild eller liknande på kabeln. Ge oss så mycket "detaljerad" & "väldokumenterad" information som möjligt. Detta gör att du får hjälp snabbare, samt att du inte misstas för ett "troll". Alltså någon som bara vill få oss att lägga ner en massa tid på ett icke existerande problem.
Mvh

Permalänk
Medlem

Till Beltet;Tack för svar,ska försöka göra så.

Skrivet av Beltet:

Ta gärna en bild eller liknande på kabeln. Ge oss så mycket "detaljerad" & "väldokumenterad" information som möjligt. Detta gör att du får hjälp snabbare, samt att du inte misstas för ett "troll". Alltså någon som bara vill få oss att lägga ner en massa tid på ett icke existerande problem.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur lägger man upp en bild här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lenabeth:

Hur lägger man upp en bild här?

typ som med youtube, fast du måste regga dig på en sida där du kan ladda upp bilder på, sen skriva länken till den bilden, vet inte någon hemsida för det, men leta.

Permalänk
Medlem

Man laddar upp bilden/videon på någon annan site.
Vet du inte vilken så googla så hittar du.

Och sedan så postar du länken här i tråden.
http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2011/287/f/b/sweclockers_co...

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Jag kan omöjligen se hur att du drog ut en kabel ur datorn skulle påverka något sålänge (troligen Windows) ligger installerat på en extern disk, detta skulle dock betyda att datorn vid nästa start säger att den saknas boot disk vilket det inte känns som.

Du skriver såhär :

Skrivet av Lenabeth:

sedan dess har jag inte kunnat få igång datorn.Det står "startar om". Det gick inte att stänga av den heller.

Det får mig att tänka på en enda sak, Det är att datorn har fastnat i omstart/ avstängning så när du trycker på knappen går den i sleep, och du väcker den från sleep när du startar den igen och då står det fortfarande "startar om" då datorn har fastnat där. Händer min jobbdator konstant...

Detta ligger under bärbart så antar det är det. Dra ur strömmen ur datorn och ta ut batteriet på undersidan vänta några sekunder och stoppa tillbaka allt. Om detta är något du inte förstår hur man gör föreslår jag att läsa medhörande manual.
Annars, starta datorn så du ser "startar om" meddelandet igen, HÅLL där efter ned knappen du startar datorn med tills den dör, inte tryck till utan håll ned MINST 5 sek. Tills den blir svart och oftast hör man ett ljud från hårddisken när den slutar snurra, typ som att nått bryts och snabbt snurrar ned. ptjjjj låter de typ.. hehe
Mer än så kan jag inte säga av det som står i tråden.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||