Köpa från ebay micro sd, vågar man?

Permalänk

Köpa från ebay micro sd, vågar man?

Tjena Swecare!

Undrar ifall man vågar beställa detta minneskortet från denna användaren på ebay. Det är ju billigt så, bry mig inte om leveranstid...
http://www.ebay.com/itm/SanDisk-64GB-45MB-s-Extreme-Micro-SDX...

Har dålig koll på hur det funkar på ebay...
Top-rated seller
trade88 (3414 )
99,7% Positive feedback

Vad betyder det? Är det bra? Dåligt?

Han har fått några dåliga betyg, något man ska akta sig för?
http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&ftab=...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har ingen åsikt om Ebaysäljaren med du köper motsvarande kort billigare i Sverige så är du orolig så låt bli Ebay.
http://www.itsajten.se/produkt/Samsung-Evo-microSDXC-Class-10...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Utan att ta ställning för just den länkade säljaren så skulle jag avråda från att köpa minneskort från ebay. Finns väldigt många dåliga kopior i cirkulation. Importerade ett minneskort från Kina en gång, hade massa skumma problem som t. ex att det visade korrekt minnesmängd i Windows men började bugga när man överförde en viss mängd data etc. Rekommenderar att kolla upp minneskort på Prisjakt och köpa från en välrenommerad butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ingen åsikt om Ebaysäljaren med du köper motsvarande kort billigare i Sverige så är du orolig så låt bli Ebay.
http://www.itsajten.se/produkt/Samsung-Evo-microSDXC-Class-10...

Dock slutsålt

http://www.24.se/64gb-samsung-microsdxc-evo-class-10-uhsi-p-3...

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ingen åsikt om Ebaysäljaren med du köper motsvarande kort billigare i Sverige så är du orolig så låt bli Ebay.
http://www.itsajten.se/produkt/Samsung-Evo-microSDXC-Class-10...

Skrivet av pålis:

Utan att ta ställning för just den länkade säljaren så skulle jag avråda från att köpa minneskort från ebay. Finns väldigt många dåliga kopior i cirkulation. Importerade ett minneskort från Kina en gång, hade massa skumma problem som t. ex att det visade korrekt minnesmängd i Windows men började bugga när man överförde en viss mängd data etc. Rekommenderar att kolla upp minneskort på Prisjakt och köpa från en välrenommerad butik.

Tack för bra svar, dock så är ju Samsung minne väldigt mycket billigare eftersom det inte är lika snabbt.
SanDisk Extreme (Plus)
Samsung Evo

Men det äsh, min tid är inte så dyrbar att jag inte kan vänta en extra två sekunder

EDIT: Inet bra priser som vanligt, dem var billigaste!
http://www.inet.se/produkt/5331216/samsung-microsdxc-evo-64gb...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tack för bra svar, dock så är ju Samsung minne väldigt mycket billigare eftersom det inte är lika snabbt.
SanDisk Extreme (Plus)
Samsung Evo

Men det äsh, min tid är inte så dyrbar att jag inte kan vänta en extra två sekunder

Samsungminnet är lika snabbt som det du Ebaylänkade i förstaposten, det du nu länkat till prisjakt är inte samma minne utan PLUS

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Utgå från detta - samtliga produkter som säljes på Ebay från Hong Kong är fake. Det finns undantag, men de är tyvärr ovanliga. Just minneskort och liknande är det extremt hög risk på. Anledningen att det är så mycket positiv feedback är att folk antingen ger positiv direkt de får varan, utan att ha hunnit testa den ordentligt, eller att de varit missnöjda men fått sina pengar tillbaka till 100%.

Just minneskort/usb-minnen tenderar att vara "haxxade" så att de rapporteras som t ex 64 GB i de enheter de används, men i verkligheten kan de bara lagra en mycket liten mängd (t ex 256 MB). Folk använder kortet i kameran en stund, märker inga problem, och ger sedan positiv feedback. När de börjar överskrida den faktiska datamängden så börjar det hända konstiga grejer, och noobs kan då lika bra tro att det är t ex kameran som strular. Tyvärr en stor bedrägerihärva som slösar bort folks tid och pengar. Riktigt tråkiga grejer.

Personligen köpte jag för många år sen ett usb-minne för ett par dollar (fick dock tillbaka dem). Stod att det var 32 GB, men i verkligheten var det bara 2. Fick använda mysko mjukvara för att haxxa tillbaka minnet så att det rapporterade rätt mängd, så att det blev brukbart. Dessutom var det det i särklass långsammaste minnet jag någonsin provat. Lite floppy-disk-känsla nästan. Har det kvar ännu i dag som Hiren's Boot CD-sticka.

Du kan ju googla lite om du vill:

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=fake+samsung+micro+sd+eba...

Permalänk
Medlem

Minnen är såpass billiga i Sverige så du kan få minnen för 100-300kr lätt på nån datorbutik + mycket snabbare och säkrare frakt.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Samsungminnet är lika snabbt som det du Ebaylänkade i förstaposten, det du nu länkat till prisjakt är inte samma minne utan PLUS

Skrivet av Obligatorisk:

Utgå från detta - samtliga produkter som säljes på Ebay från Hong Kong är fake. Det finns undantag, men de är tyvärr ovanliga. Just minneskort och liknande är det extremt hög risk på. Anledningen att det är så mycket positiv feedback är att folk antingen ger positiv direkt de får varan, utan att ha hunnit testa den ordentligt, eller att de varit missnöjda men fått sina pengar tillbaka till 100%.

Just minneskort/usb-minnen tenderar att vara "haxxade" så att de rapporteras som t ex 64 GB i de enheter de används, men i verkligheten kan de bara lagra en mycket liten mängd (t ex 256 MB). Folk använder kortet i kameran en stund, märker inga problem, och ger sedan positiv feedback. När de börjar överskrida den faktiska datamängden så börjar det hända konstiga grejer, och noobs kan då lika bra tro att det är t ex kameran som strular. Tyvärr en stor bedrägerihärva som slösar bort folks tid och pengar. Riktigt tråkiga grejer.

Personligen köpte jag för många år sen ett usb-minne för ett par dollar (fick dock tillbaka dem). Stod att det var 32 GB, men i verkligheten var det bara 2. Fick använda mysko mjukvara för att haxxa tillbaka minnet så att det rapporterade rätt mängd, så att det blev brukbart. Dessutom var det det i särklass långsammaste minnet jag någonsin provat. Lite floppy-disk-känsla nästan. Har det kvar ännu i dag som Hiren's Boot CD-sticka.

Japp, jag skiter i ebay, verkar inte vara billigare faktiskt. Jo jag såg att dem endast visade en bild på Sandisk Extreme(plus) fast sålde det andra...
Jo har också hört något sånt, iallafall vanligt knep att lura folk.
Nepp, jag vill ha lite fart på minnet, så får bli Samsung Pro 64GB från Inet....
Jävla snabba minnen, o eftersom man har usb 3.0 till sin fina minnes kortläsare känns det bara rätt
Jag ska dock ha den i min mobil, har ju inte ens tänkt på vad min Note III klarar av att läs/skriva så?

EDIT: Jag folk verkar tror att Samsung har lagt in kod för att skada andra sd kort än sina egna
"I stand by my conspiracy that Samsung has hard coded code into touchwiz that will eventually fry non samsung sdcards, but that is my unproven theory backed only by conjectures. - gollum18

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

EDIT: Jag folk verkar tror att Samsung har lagt in kod för att skada andra sd kort än sina egna
"I stand by my conspiracy that Samsung has hard coded code into touchwiz that will eventually fry non samsung sdcards, but that is my unproven theory backed only by conjectures. - gollum18

Det låter konstigt. Men jag har faktiskt en Galaxy S II som nyligen pajade ett minneskort -- som inte kom från Samsung. Hmmmmm...

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Det låter konstigt. Men jag har faktiskt en Galaxy S II som nyligen pajade ett minneskort -- som inte kom från Samsung. Hmmmmm...

Bäst jag passar mig Får bli ett Samsung då, fan då kanske mitt sandisk går sönder snart då :S

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishg33k95:

EDIT: Jag folk verkar tror att Samsung har lagt in kod för att skada andra sd kort än sina egna
"I stand by my conspiracy that Samsung has hard coded code into touchwiz that will eventually fry non samsung sdcards, but that is my unproven theory backed only by conjectures. - gollum18

Det är nog bara konspirationsteorier.
Har tre 32GB mSDHC alla tillverkade av Sandisk 2 st klass10 och ett klass2 dessa sitter i en Samsung N7000 Notei, en Samsung S6410 Young+ och en Samsung N5110 Note8 (surfplatta). De fungerar utmärkt och tas emellanåt ut för att uppdateras av eller uppdatera Windowsdatorerna.

Har dock förlorat ett 8GB och 2 stycken 2GB microSD kort som bara slutade att fungera men de användes inte ens i några Samsung mobiler (Nått max antal läs och skrivningar, kanske?).
(Har dessutom med vilje brutit sönder ett par 1GB mSD kort med fingrarna, då de rymde för lite data)

Visa signatur
Permalänk

Jag har köpt alla möjliga Micro SD och SD kort från Ebay av varierande märken, har aldrig haft några problem, de flesta från Hong Kong/Kina
Skulle det mot förmodan vara nåt fel är det ju bara att göra en Paypal claim om säljaren inte svarar på mail.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fairyland:

Jag har köpt alla möjliga Micro SD och SD kort från Ebay av varierande märken, har aldrig haft några problem, de flesta från Hong Kong/Kina
Skulle det mot förmodan vara nåt fel är det ju bara att göra en Paypal claim om säljaren inte svarar på ,ail.

Det är inte så vanligt att de är fulhackade för att rapportera fel storlek men de är nästan garanterat piratkopior. Sandisk har uppskattat att det säljs fler piratade minnen med deras logga på än de säljer själva.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av fairyland:

Jag har köpt alla möjliga Micro SD och SD kort från Ebay av varierande märken, har aldrig haft några problem, de flesta från Hong Kong/Kina
Skulle det mot förmodan vara nåt fel är det ju bara att göra en Paypal claim om säljaren inte svarar på mail.

Jag instämmer med denna talare, jag har själv handlat massvis med saker från kina och hong kong inga problem alls!
Man får det man betalar för

Permalänk
Hedersmedlem

Som många redan skrivet så är priset på Ebay inget kanonpris: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141831-s...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Jag köpte ett kort på Ebay en gång. Råkade tappa det i golvet. satte det sen i telefon. kortslöt telefon så inget sd-kort fungerade sen. Så jag skulle köpa ett från sverige. även om det är dyrare.