Ryse: Son of Rome till PC/Windows i oktober

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Varför är folk intresserade av detta missfoster till spel?
Quick-time Events är ju inget att bygga ut ett helt jäkla spel på.

Då är det ju roligare att spela den horribla Battlefield 4-kampanjen...

Haha som inte alla andra väldigt många andra spel är QTE också då? för att nämna några, Diablo3, GoW, Wow (raids och instanser) etc etc, "väldigt opopulära spel......"

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevlarheart:

Haha som inte alla andra väldigt många andra spel är QTE också då? för att nämna några, Diablo3, GoW, Wow (raids och instanser) etc etc, "väldigt opopulära spel......"

Ett extremare exempel är nog Heavy Rain dessutom:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Haha som inte alla andra väldigt många andra spel är QTE också då? för att nämna några, Diablo3, GoW, Wow (raids och instanser) etc etc, "väldigt opopulära spel......"

Nja, jag skulle inte säga att WoW är QTE. Kan inte tala för de andra spelen eftersom jag inte spelat dem. Om du faktiskt förstod vad vi menar med QTE så skulle du inte heller kalla det för ett sådant spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Vad är QTE?

Quick time event, en ruta kommer upp där du ska klicka en specifik knapp för att utföra något. Oftast är dessa i en serie där du måste utföra alla rätt annars dör du/misslyckas och tar skada, och de ska väl ge någon form av "cinematic feel". Enligt mig är det väldigt repetitivt och blir snabbt tråkigt. Det kan däremot vara OK om det endast är någon gång under spelet, men i Ryse är i princip allt endast QTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkman85:

Nu har ju elgiganten lanseringsfest på Xbox one. under 3500:- med två handkontroller och Ryse.. Kliar svårt i fingrarna att inte slå till då det i princip är enda spelet till boxen som gör det värt (i väntan på några nya gears)

Jag kanske inte är den första som frågar dig men jag ser det på hemsidan för ca 3800? hur/var/när får jag för 3500?

Permalänk
Medlem

10721a;14842443]Vettefan om det där stämmer, många gånger än inte så är "User Score" inte alls i linje med "Critic Score" på metacritic.com.
[/QUOTE]

Det är i och för sig inte så konstigt då alla sidor med "user scores" av någon sort är drabbad av det faktum att det finns en stor del av användarna som tenderar att rösta binärt (dvs antingen det högsta betyget eller det lägsta), men "professionella" kritiker har ju någon sorts ansvar att faktiskt göra en kritisk bedömning av det dom recenserar. En anställd kritiker som röstade binärt skulle nog ganska fort få kicken från de flesta publikationer (förutom kanske Aftonbladet ).

Misstänker att detta är anledningen till att exempelvis steam använder sig av bara två val (recommended och not recommended).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Quick time event, en ruta kommer upp där du ska klicka en specifik knapp för att utföra något. Oftast är dessa i en serie där du måste utföra alla rätt annars dör du/misslyckas och tar skada, och de ska väl ge någon form av "cinematic feel". Enligt mig är det väldigt repetitivt och blir snabbt tråkigt. Det kan däremot vara OK om det endast är någon gång under spelet, men i Ryse är i princip allt endast QTE.

Du måste inte slåss på det viset. Du kan slåss utan att aktivera QTE. Iofs så försvinner väl halva grejen då eftersom man tar kol på mostståndarna mycket snabbare på det sättet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du måste inte slåss på det viset. Du kan slåss utan att aktivera QTE. Iofs så försvinner väl halva grejen då eftersom man tar kol på mostståndarna mycket snabbare på det sättet.

Man kanske inte "måste" göra det i Ryse, men, som du säger, är poängen att du ska göra det. De vill ju helst att du ska göra det eftersom CryTek gillar att göra spel som ska vara grafiskt snygga och filmliknande, men att ha spel som mer är att titta på filmer är ju urtrist.

Permalänk
Testpilot

Bara jag som tycker QTE spel kan vara rogivande?

Heavy Rain och Beyond Two Souls gör det sjukt bra tycker jag, härlig omväxling från alla FPS/Hack'n'Slash-Reflex spel en fredagskväll tillsammans med en Cola och påse chips

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Har Ryse till Xbox one, väldigt tjatigt spel. man orkar bara spela någon timme åt gången. Slå med svärd , Blockera , slå med svärd , blockera . Ne hade jag spelat ett demo på det före innan jag köpte det så hade det inte blivit något köp.

5 av 10 i bok skulle det få.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Har Ryse till Xbox one, väldigt tjatigt spel. man orkar bara spela någon timme åt gången. Slå med svärd , Blockera , slå med svärd , blockera . Ne hade jag spelat ett demo på det före innan jag köpte det så hade det inte blivit något köp.

5 av 10 i bok skulle det få.

Hahaha, fan också! Jag satt och kollade denna och tänkte "fan det här spelet måste jag ju bara köpa!" https://www.youtube.com/watch?v=xmV4CdNdx0k Jag har alltid tyckt om romarriket och Rom, häftigt med ett sådant här spel. Om det nu är ett realistiskt spel och följer den romerska arméns struktur och rikets historia är det ju också ett plus i kanten.

Vad är tjatigt i spelet? För mycket action och/eller för mycket snack? Kan du vara lite mer specifik?

Man vart väldigt inställt på att köpa det när man såg det igår men nu avvaktar jag väl. Vore bra om du kunde svara på lite frågor.

Är det någon egentlig story? Finns det mycket nöje i spelet? Och snälla, säg inte att man slåss hela tiden!?

Skrivet av phoenixdisciple:

Bara jag som tycker QTE spel kan vara rogivande?

Heavy Rain och Beyond Two Souls gör det sjukt bra tycker jag, härlig omväxling från alla FPS/Hack'n'Slash-Reflex spel en fredagskväll tillsammans med en Cola och påse chips

Rogivande?! haha, jag vet inte om man riktigt kan få ro när man slåss så himla hårt som i den länken jag postat. I början kan det nog vara ett helvete men när man vant sig vid krigsmiljön så kanske ja...

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Quick time event, tror jag det står för. Typ i strider osv dyker det upp en ruta som ber dig trycka på en viss knapp för att utföra ett "move" eller så kallad QTE.

Skrivet av Snigeln Bert:

Quick time event, en ruta kommer upp där du ska klicka en specifik knapp för att utföra något. Oftast är dessa i en serie där du måste utföra alla rätt annars dör du/misslyckas och tar skada, och de ska väl ge någon form av "cinematic feel". Enligt mig är det väldigt repetitivt och blir snabbt tråkigt. Det kan däremot vara OK om det endast är någon gång under spelet, men i Ryse är i princip allt endast QTE.

Tack för svar!! Kan då förstå varför många ser det som minus.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Någon som vet om spelet är officelt släppt nu eller inte?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2