be quiet! Dark Rock Pro 3 jämfört med vatten i samma prisklass

Permalänk
Medlem

be quiet! Dark Rock Pro 3 jämfört med vatten i samma prisklass

Hej!

Bestämt mig för att köpa ny dator och börjar fundera över CPUkylaren.

Systemet idag ser ut såhär

Jag tänkte köpa en Dark Rock Pro 3, då jag är riktigt nöjd med tidigare be quiet kylare och den har fått bra resultat i tester, den är även snygg att titta på. Men nu börjar jag fundera lite, ser att de finns många Slutna vattenkylare som ligger i samma prisklass, och undrar hur de presterar jämfört med Dark Rock Pro 3? Med vilken kylare får jag bäst luftflöde i hela burken?

Tack på förhand!

Permalänk

Rent spontant känns det väl vettigare med en rejäl luftkylare i den prisklassen, speciellt på cpu som inte avger så mycket värme jämfört med gpu.

Mvh

Visa signatur

Phanteks Enthoo Pro
ASUS Maximus VI Hero | Intel i5 4670K | GTX 780 SLI | Samsung 850 EVO 500gb | Crucial BallistiX Tactical 16gb 1600 MHz | be quiet! Dark Rock Pro 3
EVGA Supernova G2 850W | Samsung Basic 840 120gb | Toshiba 3tb

Permalänk
Medlem

AIO Vattenkylare presterar lite sämre än rejäla luftkylare vanligtvis. Är bättre med en rejäl luftkylare om du inte ska bygga egen vattenkylning.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

AIO Vattenkylare presterar lite sämre än rejäla luftkylare vanligtvis. Är bättre med en rejäl luftkylare om du inte ska bygga egen vattenkylning.

Har för mig att de flesta 240mm AIO vattenkylare presterar bättre än de bästa luftkylarna med några grader.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Har för mig att de flesta 240mm AIO vattenkylare presterar bättre än de bästa luftkylarna med några grader.

Men de förlorar big time på ljudfronten, och 240mm kostar ju en hel del mer än de bästa luftkylarna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

skulle satsa på luft jag med ..vist är vatten smidigt men en rejäl luft känns tillförlitligare och håller längre och presterar ganska likvärdigt men är en jävla klump

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w