Permalänk
Medlem

Rostfritt stålbord som skrivbord?

Är på gång med att renovera mitt rum här hemma..

Hade det varit snyggt att använda det här bordet: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29002027/ som ett skrivbord? Personligen så tror jag att det skulle se rätt ballt och cleant ut, och inte minst ovanligt!

Vad tycker/tror ni? Skulle det kanske se snyggare ut med ett vitt skrivbord? Använder ett svart i skrivande stund, är dock väldigt less på att behöva rengöra/damma av det hela tiden eftersom man ser varenda lilla dammpartikel som hamnar på det Är inte helt säker heller på om dammpartiklar är synliga eller inte på det rostfria stålbordet..

Om jag lade upp det här inlägget i fel forum så får gärna en moderator eller liknande flytta det till det rätta forumet! Hittade inget annat forum som passade bättre än det här.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Jag tror att det blir väldigt kallt...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tänkte på det jag med, tyvärr så tror jag att det blir det! Särskilt vid vintertid

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

Jag har ett sådant sen många år tillbaka och det funkar alldeles utmärkt! Snyggt och lite annorlunda tycker jag. Vill inte påstå att det är kallt på vintern heller.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Bordet kommer att hålla minst rumstemperatur, så visst, när du sätter dig efter varma gosiga sängen så känns det kanske lite obehagligt ett kort tag, men om du ställer datorn så att varmluften blåser ut och under bordet så kan du nog få upp dne i sköna temperaturer ganska snabbt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Inte kallare än rummet, men glöm inte att stål leder värme bättre än träd, alltså leder bort kroppsvärmen från armen och känns kallt.

Och inte glömma vibrationer från datorn som kommer att förstärkas.

Båda problemen kan säkert fixas med isolering under bordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Jag byggde ett på jobbet av 2mm syrafast och benkonstruktion av vanligt kolstål. Under skivan limmade jag 12x12mm fyrkantsprofiler med epoxy, men detta släppte efter en flytt så nu i helgen ska jag göra om det med en industrisilikon för bilkarosser. Kanske kan lägga upp bilder när det är klart.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden