Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Min låter också en del, på startsidan och standby.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Någon som lyckats få till svensk TV-tablå samt även lyckats styra ComHems TiVo-box?

Permalänk

Jag har en Green box day one (3895:-) beställning liggandes på Webhallen i Sickla som jag inte tänkte använda.

Om någon vill ha den kan ni pma mig.

De stänger 18.00 idag (hämtas senast måndag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av merulezbig:

Någon som lyckats få till svensk TV-tablå samt även lyckats styra ComHems TiVo-box?

Svensk tablå finns inte än och det lär nog dröja.
Ställ in boxen på amerikansk region samt engelska som språk och låt sedan guiden försöka hitta din box. Det kan funka då att styra den hyggligt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Ett annat problem jag upplevt är att jag scannade in min Day One Achievement. XBOX'en läste gladeligen in koden men jag ser inte till den bland mina achievements? Försöker jag läsa in den igen så säger boxen att den redan är inläst.
Dyker denna möjligen upp på fredag?

Jag scannade två koder för Day One Achievement (med två olika användarkonton) igår på releasedagen den 5 september med precis samma resultat - koderna accepterades men någon achievement poppade inte upp och försöker man med koderna igen står det på skärmen att de redan använts. Är det någon som lyckats få sin Day One Achievement eller är det ett utbrett problem med de här koderna?

Permalänk
Medlem

Pratade med Xbox supporten i 1 timma i förmiddags. Dom sa att jag skulle åka till webhallen och få den utbytt DIREKT! Dom tom gav mig ett ärende nr som jag skulle visa upp för webhallen.

Kommer dit men jag får EJ en ny, dom MÅSTE kolla den på Måndag för det är en kille som sköter detta. Ärligt, Webhallen har sjunkit lågt dom sista åren. Jag har handlat sedan deras första butik öppnade inne på Kungsholmen. Skandal att negliera kunder på detta vis. Visade supportens ärende nr där dom hänvisar Webhallen att byta ut direkt, det struntar vi i sa säljaren på webhallen!

Beställde även blackbox med Kinect och dayone acheivement bla bla, vilket webhallen har bytt till en greenbox! Jag kollar sällan min mail och förväntar mig inte ett sånt mail att man var tvungen att ändra sin order.... I alla fall så ska dom kolla min box på Måndag och sedan så bokade dom en black box edition åt mig och hoppas på att det finns nån som ångrat sig elr ej hämtat ut sin. Då kanske dom stiger lite.

Så nu sitter jag hela helgen utan XBONE Inte hela världen men hade bokat om denna helg för att njuta...

Duktigt besviken på webhallen, mtp vad Microsoft ordnade åt mig via supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESFF:

Pratade med Xbox supporten i 1 timma i förmiddags. Dom sa att jag skulle åka till webhallen och få den utbytt DIREKT!

Hur lyckades du ringa supporten? Jag kollade Xbox.com och där stod det att de bara har öppet månd-fred 10-18 så jag tog för givet att man var tvungen att ge sig till tåls tills på måndag. Vilket telefonnummer använde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESFF:

Pratade med Xbox supporten i 1 timma i förmiddags. Dom sa att jag skulle åka till webhallen och få den utbytt DIREKT! Dom tom gav mig ett ärende nr som jag skulle visa upp för webhallen.

Kommer dit men jag får EJ en ny, dom MÅSTE kolla den på Måndag för det är en kille som sköter detta. Ärligt, Webhallen har sjunkit lågt dom sista åren. Jag har handlat sedan deras första butik öppnade inne på Kungsholmen. Skandal att negliera kunder på detta vis. Visade supportens ärende nr där dom hänvisar Webhallen att byta ut direkt, det struntar vi i sa säljaren på webhallen!

Beställde även blackbox med Kinect och dayone acheivement bla bla, vilket webhallen har bytt till en greenbox! Jag kollar sällan min mail och förväntar mig inte ett sånt mail att man var tvungen att ändra sin order.... I alla fall så ska dom kolla min box på Måndag och sedan så bokade dom en black box edition åt mig och hoppas på att det finns nån som ångrat sig elr ej hämtat ut sin. Då kanske dom stiger lite.

Så nu sitter jag hela helgen utan XBONE Inte hela världen men hade bokat om denna helg för att njuta...

Du verkar inte vara den enda med problem hos Webhallen, tycker man hör det mer frekvent. Tråkigt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

Hur lyckades du ringa supporten? Jag kollade Xbox.com och där stod det att de bara har öppet månd-fred 10-18 så jag tog för givet att man var tvungen att ge sig till tåls tills på måndag. Vilket telefonnummer använde du?

Funkar att använda xbox amerikanska support.

Visa signatur

Permalänk

Bara en fråga, ni som väntat extremt länge på era Xboxar, tycker ni det var värt det för att spara en förhållandevis liten summa? Xbox har ju varit möjligt att få tag på i butiker ett tag nu. Själv fick jag min för 4300, med Fifa 14, med kinect, och dessutom fick både jag och min polare välja valfritt spel då vi fick åka och byta hans xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESFF:

Det var fruktansvärt dåligt måste jag säga! Har själv handlat hur mkt som helst från dem och verkligen tyckt dem vart grymma... detta var dock ett big minus!

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad som är så extremt viktigt med achivements? Känns som att det är status att ha dom? Själv ser jag ingen mening med dom, är jag en av de få som absolut inte bryr sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Kan någon förklara vad som är så extremt viktigt med achivements? Känns som att det är status att ha dom? Själv ser jag ingen mening med dom, är jag en av de få som absolut inte bryr sig?

jag är på samma sida som dig. jag spelar för att ha kul, inget e penis skryt över att man inte har nått liv

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Alltså nu känner jag mig lite orolig, min box är helt knäpptyst.
För inte ett enda ljud. Börjar ju tro att det "ska" låta skit om den 😚
Tillverkad 2014-06-26. Aja jag är glad att den inte för massa oväsen iallafall ☺

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PFall:

Tillverkad 2014-06-26. Aja jag är glad att den inte för massa oväsen iallafall ☺

Lyckost Knäpptyst i dashboarden oxå alltså? Köpte du med eller utan Kinect?

Permalänk
Medlem

Min låter väldigt lite, men vad jag har sett på videos och skit ska de inte låta alls. Ringer Microsoft på Måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Finns inget bättre än när det plingar till att man fått en achievement.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Om ni inte visste det får man rabatt i Xbox store om man når upp till vissa nivåer av Gamerscore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Lyckost Knäpptyst i dashboarden oxå alltså? Köpte du med eller utan Kinect?

Tyst i dashboard och spel. Ja, jag har Kinect.
Dock har jag ett nytt problem... Vart fan ska man ha Kinecten när man har projektor? Nedanför duken är lite lågt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Tyst i dashboard och spel. Ja, jag har Kinect.
Dock har jag ett nytt problem... Vart fan ska man ha Kinecten när man har projektor? Nedanför duken är lite lågt?

Kan du testa koppla ur kinecten och lyssna om du hör något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Med tanke på att Xbox innehåller flera rörliga delar såsom fläkt och hårddisk kan påståenden som "helt knäpptyst" enkelt avfärdas. Subjektiva bedömningar som dessa blir alltid beroende av eventuella hörselskador och olika toleranströsklar för vad som upplevs som störande.

Permalänk
Medlem

Funderar på att kräva pengarna tillbaka av CDON, har dock använt mig av spelkoderna.. Tror ni det kan gå igenom om jag slänger i dom där utan att de märker något?

Tycker dock om konsolen, väldigt mycket faktiskt. fan

Permalänk
Medlem

Ett svagt susande kan höras. Men då får man lyssna ordentligt. Har kinect.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

snabb fråga, beställde en xbox one från elgiganten igår kan jag fotfarande ta del av http://news.xbox.com/2014/09/xbox-september-promotion ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

when you buy an Xbox One from participating retailers in the U.S.

Skrivet av nickhe:

snabb fråga, beställde en xbox one från elgiganten igår kan jag fotfarande ta del av http://news.xbox.com/2014/09/xbox-september-promotion ?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

Hej alla!
Har googlat lite och hittar inget riktigt svar.
Om man köper ett EU nu kommer det gå att uppdatera till nordic sen?

elgiganten har ju riktigt bra erbjudande nu

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

Med tanke på att Xbox innehåller flera rörliga delar såsom fläkt och hårddisk kan påståenden som "helt knäpptyst" enkelt avfärdas. Subjektiva bedömningar som dessa blir alltid beroende av eventuella hörselskador och olika toleranströsklar för vad som upplevs som störande.

Jag har bra gehör (musiker)
Jag har fläktar med motstånd för lägre rpm i hela datorn för det ska låta så lite som möjligt. Så tro mig, jag vet när det låter som det ska eller låter mycket. Min är knäpptyst... Har dock inte provat utan Kinect än. Känns mer som varken gpufläkt eller cpufläkt är i bruk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vore bra om Ni med kinect prövar att köra utan för att kolla om det låter mer då.

Om jag inte minns helt fel så skulle väl en del av resurserna reserveras för kinecten när den är inkopplad, tänkte om att den kanske går lite varmare utan kinect.

Bara en gissning...

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag har bra gehör (musiker)
Jag har fläktar med motstånd för lägre rpm i hela datorn för det ska låta så lite som möjligt. Så tro mig, jag vet när det låter som det ska eller låter mycket. Min är knäpptyst... Har dock inte provat utan Kinect än. Känns mer som varken gpufläkt eller cpufläkt är i bruk.

Har du Day One inkl Kinect då? Och har du något spel som laddar ner eller quar? Tror nämligen att felet kan vara där för oss andra alltså.

Kan du kolla när din konsol gjorde också, under xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du verkar inte vara den enda med problem hos Webhallen, tycker man hör det mer frekvent. Tråkigt tycker jag.

Även jag har haft problem med Webhallens RMA hantering och detta är kanske något vi ska ta upp i deras forumsdel. Det ska testas hit och dit och det hittas inga fel utan man ska behöva åka fram å tillbaka och tjöta hål i skallen på dem innan de förstår.

Visa signatur

-----------------------------------
MVH Xed
-----------------------------------