Chrome OS?!? vart ligger chrome nedladdningarna

Permalänk

Chrome OS?!? vart ligger chrome nedladdningarna

Jag vill veta vart filen lägger sig när man laddar ner filer via chrome på chrome os, hittar inte directory:n?

Mvh Christian

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sterneborn:

Jag vill veta vart filen lägger sig när man laddar ner filer via chrome på chrome os, hittar inte directory:n?

Mvh Christian

Tryck ctrl+j i Chrome och klicka på "open downloads folder" längst till höger.

Eller så går du in på settings, advanced settings och scrollar ner till Download Location.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Tryck ctrl+j i Chrome och klicka på "open downloads folder" längst till höger.

Eller så går du in på settings, advanced settings och scrollar ner till Download Location.

Kanske var lite otydlig men jag vill veta vart den ligger när man använder konsolen. Försöker installera linux på min chromebook men vet inte vart nerladdnings mappen finns...

Finns det inget typ file explorer i chrome os?

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterneborn:

Kanske var lite otydlig men jag vill veta vart den ligger när man använder konsolen. Försöker installera linux på min chromebook men vet inte vart nerladdnings mappen finns...

Finns det inget typ file explorer i chrome os?

Testa klicka på "startmenyn" och se om du hittar ett program som heter Files. Finns på min Chromebook iallafall, har inte installerat det själv.

Permalänk
Skrivet av AdamNor:

Testa klicka på "startmenyn" och se om du hittar ett program som heter Files. Finns på min Chromebook iallafall, har inte installerat det själv.

Jo den har jag hittat men tyvärr inte de ja letat efter.... alltså i linux konsolen... När man skriver shell så vill jag veta exakta directory:n typ c:/program/nedladdningar. Fast google Chrome os...

Ska installera linux os med shell consolen. ..

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk

Jag gissar att du ska installera ubuntu eller något annan distro med crouton och i guiden så står det ~/Downloads/ så "cd ~/Downloads/" borde funka för att komma in i foldern.
här är länken till githubben för crouton iaf https://github.com/dnschneid/crouton

Permalänk
Medlem

Nedladdade filer brukar hamna direkt i ens hem-mapp!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av GetzTheGoldfish:

Jag gissar att du ska installera ubuntu eller något annan distro med crouton och i guiden så står det ~/Downloads/ så "cd ~/Downloads/" borde funka för att komma in i foldern.
här är länken till githubben för crouton iaf https://github.com/dnschneid/crouton

Ska installera kali för chromebook!

http://docs.kali.org/armel-armhf/install-kali-hp-arm-chromebook

Koden ja söker dd if=kali-chromebook.img of=/dev/sdb bs=512k

Men detta ska ändras till chrome download directory "/dev/sdb"

mvh Christian

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|