Asus demonstrerar den smarta klockan Zenwatch på IFA 2014

Permalänk
Melding Plague

Asus demonstrerar den smarta klockan Zenwatch på IFA 2014

Efter avslöjandet på en presskonferens inför IFA-mässan fick inbjudna journalister chansen att ta en närmare titt på Asus första satsning på kroppsburna enheter – den smarta klockan Zenwatch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Safirglas?

Köper inte en klocka utan det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm.. proprietär laddningskontakt. Känns som att ska en sån här enhet vara praktiskt så borde den gå att ladda med samma sorts laddare som telefonen, låter jobbigt att ha med flera laddare på resa. Jag tycker dessutom att trådlös laddning vore bäst för en sån här (i hemmet då) så man kan bara lägga den på plattan bredvid sängen typ.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Storleken?
Denna var kanske inte den största, men lär inte bli något bruksföremål om inte storleken minskas, ser ju löjligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Safirglas?

Köper inte en klocka utan det.

Skickades från m.sweclockers.com

Safir är väl det som inte blir repor? Är väldigt nödvändigt på just en klocka, inget man tappar så lätt men kan ju skrapa mot något eller liknande så borde vara standard i så fall

Permalänk
Avstängd

dem kunde ha gjort skärmen rund i den formen då hade dem vunnit

Permalänk
Medlem

Antar att undersidan av klockan är gjord av en metall som innehåller nickel? Liksom alla andra smartklockor? Har själv en Pebble Steel Black Matte som är gjord i rostfritt stål (innehåller nickel) men som de säger är lackerad med något som inte innehåller nickel, gjorde inte en så stor skillnad då jag har haft utslag från den i över en månad nu, var betydligt mer besvärligt att maskera denna än en knapp också, vanligtvis så brukar lite nagellack fungera men icke i detta fallet, var tvungen att tejpa undersidan av klockan samt den där låsgrejen som jag inte vet vad man kallar det, och sedan ta på nagellack, då har jag testat på min högra arm nu och inte fått utslag, får vänta på att utslagen går bort på vänstra armen för att testa där.

Vill ha en smartklocka likt Pebble Steel, som då är gjord i metall men inte i en metall som innehåller nickel, varför måste allt innehålla nickel? ;_;

Permalänk

Intressant smartwatch, brukar verkligen gilla Asus produkter, men tror att det blir svårt att slå Moto 360 med sin runda design har de flesta smartwatches inte en chans.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen smartwatch

Och utseendet och storleken stör mig inte så mycket faktiskt.

Bara dom gör det dom skall!! Utan strul.

Så är jag nöjd.

Jag själv hoppade på smartwatchtåget lite för tidigt och har fått en liten läxa, men ser framemot tills den dagen det funkar som det skall.
Och det ser ut att ligga i tiden nu ju.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Gillar verkligen smartwatch

Och utseendet och storleken stör mig inte så mycket faktiskt.

Bara dom gör det dom skall!! Utan strul.

Så är jag nöjd.

Jag själv hoppade på smartwatchtåget lite för tidigt och har fått en liten läxa, men ser framemot tills den dagen det funkar som det skall.
Och det ser ut att ligga i tiden nu ju.

Om du bara behöver enkla funktioner kanske garmins är ett alt. http://www.theverge.com/tech/2014/9/5/6109447/garmin-new-vivo...

Permalänk
Medlem

En smartklocka måste förutom kommunikationsfunktion innehålla hälsokontroll funktioner eftersom det är människor i rörelse och sjuka som tjänar mest på att ha en smart enhet runt armen.

Ledorden här är: "Att inte tappa bort sin enhet under rörelse".
Safirglas är ett måste och likaså trådlös enkel laddning.

Parning med vanlig smartphone bör snarare vara en möjlighet än ett tvång.

En enhet, en livförsäkring, ett liv i rörelse.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Urladdad efter ett dygn..

Permalänk
Medlem

Inte vidare värst "Smart" om man måste ha en mobilen i fickan för att den ska fungera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Inte vidare värst "Smart" om man måste ha en mobilen i fickan för att den ska fungera.

Har samma magkänsla.
Har ersatt armbandsklockan med mobilen sedan mer än ett årtionde tillbaks.
Enda anledningen till att börja bära armbandsur igen, är om den ersätter mobilen.
Åtminstone måste "klockan" fungera för telefonsamtal (vete tusan! Om det räcker med bara via BT-headset) och ta emot SMS och notera om nya e-post meddelanden.

Då skulle en phablet eller surfplatta, bli ett vettigt komplement för att skriva SMS och läsa e-post.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom där google tjänsterna, hur mkt använder vi sådant i Sverige?
Jag menar möjligheten att se när nästa flyg går är inte så relevant för majoriteten.
Finns det nåt användbart där, förutom väderappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Dom där google tjänsterna, hur mkt använder vi sådant i Sverige?
Jag menar möjligheten att se när nästa flyg går är inte så relevant för majoriteten.
Finns det nåt användbart där, förutom väderappen?

SMS, Meddelanden, Mail, notifieringar från alla appar du önskar få notifieringar från osv.

Permalänk
Medlem

Måste ha Android 4.3 på telefonen för att kunna koppla ihop. Hmm, då borde snart ASUS släppa uppdateringen för new PadFone Infinity som skandalöst bara har v4.2.2 än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Safir är väl det som inte blir repor? Är väldigt nödvändigt på just en klocka, inget man tappar så lätt men kan ju skrapa mot något eller liknande så borde vara standard i så fall

Japp det stämmer, det nämns inget här om det så jag antar att det är vanliga gorilla glaset man använt, som är skräp i jämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

SMS, Meddelanden, Mail, notifieringar från alla appar du önskar få notifieringar från osv.

Läsa sms, är det en google tjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Läsa sms, är det en google tjänst?

Jag tolkade det som om du trodde att klockan endast speglade Google Now-tjänsten.
Google Now-saker som är smidiga: Buss/pendlingstider, trafiksituation på väg till/från jobb, platser i närheten(restauranger etc), kommande händelser från kalendern, skickade paket(funkar mest om man handlar från amazon, ebay).
Hangouts (SMS, mess) är ju en Google-tjänst/app, som också dyker upp på klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag tolkade det som om du trodde att klockan endast speglade Google Now-tjänsten.
Google Now-saker som är smidiga: Buss/pendlingstider, trafiksituation på väg till/från jobb, platser i närheten(restauranger etc), kommande händelser från kalendern, skickade paket(funkar mest om man handlar från amazon, ebay).
Hangouts (SMS, mess) är ju en Google-tjänst/app, som också dyker upp på klockan.

Om man inte använder hangouts för sms utan den "vanliga" appen i telefonen, kan man då se notifieringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Om man inte använder hangouts för sms utan den "vanliga" appen i telefonen, kan man då se notifieringar?

Den ska kunna visa alla notifieringar som visas på telefonen, sen hänger det nog på appen hur mycket du kan interagera med dem direkt på klockan.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på vad för batteri tid den kommer ha? Har än så länge inte varit speciellt imponerad av batteritiderna från de klockor som visats än så länge.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro