Permalänk
Medlem

MSI GS60 Ghost

MSI GS60 Ghost

Lär ju vara den "super hemliga datorn" nissen nedan klämmer på här tidigare i år...

Går att förboka hos GenTech PC

...dock inget officiellt om GPU'n än, men ska tydligen vara ett GTX860M som ser smått lovande ut. En PRO version med ett GTX870M har även nämts på olika ställen!?

Vad tror ni? ...och när tror ni den går att köpa i Sverige?

Ska köpa ny laptop och är sugen på deras GS70, dock behäver jag inte 17" så ska nog vänta på denna om den inte är allt för långt borta.

Permalänk
Skrivet av kungknas:

MSI GS60 Ghost

Lär ju vara den "super hemliga datorn" nissen nedan klämmer på här tidigare i år...

http://www.youtube.com/watch?v=WOE9k7apcZ8

Går att förboka hos GenTech PC

...dock inget officiellt om GPU'n än, men ska tydligen vara ett GTX860M som ser smått lovande ut. En PRO version med ett GTX870M har även nämts på olika ställen!?

Vad tror ni? ...och när tror ni den går att köpa i Sverige?

Ska köpa ny laptop och är sugen på deras GS70, dock behäver jag inte 17" så ska nog vänta på denna om den inte är allt för långt borta.

kör på det!

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

YES!

PRO kommer förmodligen med GTX870M!

Permalänk
Medlem

Men titta där kommer ju min nästa dator!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Men titta där kommer ju min nästa dator!

Instämmer med föregående talare.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att vi får en modell med FHD-skärm (ingen aning om vad jag ska med 3k till), ssd-raid och 1 TB hdd, samt 870M. Då åker GS70:an ut på Blocket fort!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Hoppas också på att den kommer med 870M men är väl tveksamt då 870/880 inte är Maxwell utan fortfarande Kepler baserat och "borde" inte gå att trycka in i en så tunn laptop ur överhettningsperspektiv.

Dock är PRO versionen listad med 870M här och där, samt att Razer Blade ska komma med 870M enligt: http://videocardz.com/49883/nvidia-geforce-gtx-800m-series-re...

...så kanske ändå!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kungknas:

Om datorn kommer ut tex i usa i april (bara exempel) så kommer den nog först ut i europa flera månader senare men man säger ju att den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge så

Permalänk
Medlem

Ngn som vet vad denna kommer kosta ca? Jag kanske orkar vänta för att se hur den blir...!

Permalänk
Medlem

...men varför Kepler!?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut!
Ställer mig dock lite tveksam till kylningen och ljudnivå.

Permalänk
Medlem

hej! yänkte bara kolla hur detgår. kommer den ut snart eller? vad tror ni priset hamnar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyzzer:

hej! yänkte bara kolla hur detgår. kommer den ut snart eller? vad tror ni priset hamnar på?

Den finns att köpa sen början av Maj

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199287-m...

Permalänk
Medlem

Nån som vet när Pro versionen går att köpa?
Den som har 3K skärm.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Är det någon som kan förklara för mig varför det står att GPUn GTX 870M har 3 gb minne när det står 6gb minne för alla andra datorer med det kortet?

Även för 860M så står det 2GB när annan information jag hittar säger NVIDIA GeForce GTX 860M 4096MB GDDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pablomoses:

Är det någon som kan förklara för mig varför det står att GPUn GTX 870M har 3 gb minne när det står 6gb minne för alla andra datorer med det kortet?

Även för 860M så står det 2GB när annan information jag hittar säger NVIDIA GeForce GTX 860M 4096MB GDDR5

Båda två finns. T.ex Lenovo Y50 kör på 4GB modellen. XMG c504 kör också på 4GB och 6GB så de beror väl på vad man vill spara in på helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Båda två finns. T.ex Lenovo Y50 kör på 4GB modellen. XMG c504 kör också på 4GB och 6GB så de beror väl på vad man vill spara in på helt enkelt.

Vad är den generella uppfattningen om skillnaden mellan 860 4gb och 870 3gb?

Att använda sig av 6gb grafikminne känns otänkbart för mig för en laptop. Men att gå ner till 3 istället känns ju rätt drastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pablomoses:

Vad är den generella uppfattningen om skillnaden mellan 860 4gb och 870 3gb?

Att använda sig av 6gb grafikminne känns otänkbart för mig för en laptop. Men att gå ner till 3 istället känns ju rätt drastiskt.

Ganska stor faktiskt nu efter lite research. 4GB är kepler med lite flera cuda cores dock mycket högre strömförbrukning (75w). 2GB är maxwell och har lägre strömförbrukning (45w).

Permalänk
Skrivet av Humper:

Ganska stor faktiskt nu efter lite research. 4GB är kepler med lite flera cuda cores dock mycket högre strömförbrukning (75w). 2GB är maxwell och har lägre strömförbrukning (45w).

Har du någon bra länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pablomoses:

Har du någon bra länk?

https://www.google.se/search?q=860m+2gb+vs+4gb&oq=860m+2&aqs=...

Bara att välja och vraka. Prestandan är väl inte så jätte stor skillnad men maxwell lär väl ute mindre värme också.

Permalänk

Tyvärr så finns inte Maxwell i någon av MSI's datorer.. oavsett vad de kör med för minne, skickade en förfrågan till MSI själva och det jag fick till svar var "Ingen Maxwell, bara Kepler."

Så om du vill ha Maxwell som jag, så får du nog vänta tills Kepler dött..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Synd bara att den blir så jävla varm o throttlar

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Skrivet av Slarr3n:

Synd bara att den blir så jävla varm o throttlar

Så vitt jag hört händer det med de flesta MSI latops..

Jag var väldigt när på att skaffa en GS70 ett tag, men faktum att den har 860m Kepler och att MSI haft problem med värme gör att jag väntar..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Så vitt jag hört händer det med de flesta MSI latops..

Jag var väldigt när på att skaffa en GS70 ett tag, men faktum att den har 860m Kepler och att MSI haft problem med värme gör att jag väntar..

bara dom som e tunna, annars har jag inte hört nått annat. deras feta laptops ska funka helt ok. gigabytes variant sägs fungera bättre

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Skrivet av Slarr3n:

bara dom som e tunna, annars har jag inte hört nått annat. deras feta laptops ska funka helt ok. gigabytes variant sägs fungera bättre

Fast det är just den tunna jag vill ha

GS70 är ju riktigt läcker i design också, men från vad jag hört överhettas den vid normal belastning (spel) och blir näst intill oanvändbar efter någon halvtimme spel då den blir så varm, för att inte nämna skadan som uppstår på komponenter pga av värmen..

finns ju dussintals tjocka släppbara laptops men de väger ju 4 kg och är 5cm tjocka..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Fast det är just den tunna jag vill ha

GS70 är ju riktigt läcker i design också, men från vad jag hört överhettas den vid normal belastning (spel) och blir näst intill oanvändbar efter någon halvtimme spel då den blir så varm, för att inte nämna skadan som uppstår på komponenter pga av värmen..

finns ju dussintals tjocka släppbara laptops men de väger ju 4 kg och är 5cm tjocka..

dude jag snackar om Aorus X7v2, den har fått mycket bra betyg. dock svindyr

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

GS60 är ju galet snygg rent designmässigt, det är nog värmeproblemen som håller tillbaka de flesta från ett potentiellt köp. Läser man runt på lite recensioner verkar det vara delade meningar om att den överhettas dock