Permalänk
Medlem

Ducky shine 3

Tja hade tänkt köpa ett Ducky shine 3 och undrar om någon här har det och har +/- åsikter om tangentbordet och vilka switchar ni har?

MVH St0rken

Permalänk
Medlem

Har inte det men har ett func kb 460 med blåa brytare! jag gillar blåa riktigt mycket! Dock slipper du ju klickat och får väldigt lik vikt på bruna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagstrom:

Har inte det men har ett func kb 460 med blåa brytare! jag gillar blåa riktigt mycket! Dock slipper du ju klickat och får väldigt lik vikt på bruna.

Hur menar du med klicket då klicket alltid finns blåa ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av st0rken:

Tja hade tänkt köpa ett Ducky shine 3 och undrar om någon här har det och har +/- åsikter om tangentbordet och vilka switchar ni har?

MVH St0rken

Har ett Ducky Shine 3 med Cherry MX Red switchar med magenta LEDs.

Är väl inte så van vid röda switchar ännu, har 2st Ducky Shine 2 med bruna switchar osså.

+ Är väl att det finns hel en del med keycaps/set som passar till t-bordet, inte bara Duckys egna.

Kommer inte på mer just nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har ett Ducky Shine 3 med Cherry MX Red switchar med magenta LEDs.

Är väl inte så van vid röda switchar ännu, har 2st Ducky Shine 2 med bruna switchar osså.

+ Är väl att det finns hel en del med keycaps/set som passar till t-bordet, inte bara Duckys egna.

Kommer inte på mer just nu.

Hur stor är skillnaden på 2 och 3 då ?

Permalänk
Skrivet av st0rken:

Hur menar du med klicket då klicket alltid finns blåa ???

Just därför han skriver att du får samma känsla fast utan klicket med bruna?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av st0rken:

Hur stor är skillnaden på 2 och 3 då ?

Du kan/kunde ha LEDen 40% eller 60% eller 100% belysta (om jag nu minns rätt) på Shine 2.

På Shine 3 finns inte detta (40% å 60%) .

Du har RGB LED på mellanslagstangenten, finns/fanns inte på Shine 2.

Finns nog fler skillnander, kan inte komma på fler nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Du kan/kunde ha LEDen 40% eller 60% eller 100% belysta (om jag nu minns rätt) på Shine 2.

På Shine 3 finns inte detta (40% å 60%) .

Du har RGB LED på mellanslagstangenten, finns/fanns inte på Shine 2.

Finns nog fler skillnander, kan inte komma på fler nu.

Okej men du är nöjd helt enkelt med 3:an ? Hur är dom röda jämfört med dom bruna då ?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Ducky Shine Zero med bruna. Helt klart det bästa jag haft.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av st0rken:

Okej men du är nöjd helt enkelt med 3:an ? Hur är dom röda jämfört med dom bruna då ?

Jag är nöjd med 3:an, ska i alla fall inte köpa Shine 4.

Har kört med 3 t-bord med bruna, mitt första var ett Zowie Celeritas, här är en bild på mitt första Ducky Shine 2:

https://www.google.se/search?q=pink+ducky+shine+2&biw=1024&bi... Det vita med rosa keycaps, har för mig att det är collectors edition.

Mitt andra Ducky Shine 2: http://www.inet.se/files/img/max/6606480_0.png

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag är nöjd med 3:an, ska i alla fall inte köpa Shine 4.

Har kört med 3 t-bord med bruna, mitt första var ett Zowie Celeritas, här är en bild på mitt första Ducky Shine 2:

https://www.google.se/search?q=pink+ducky+shine+2&biw=1024&bi... Det vita med rosa keycaps, har för mig att det är collectors edition.

Mitt andra Ducky Shine 2: http://www.inet.se/files/img/max/6606480_0.png

vilka keys kör du med ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av st0rken:

vilka keys kör du med ??

Använder de flesta rosa keycapsen från det vita Shine 2 bordet på mitt Shine 3.

3st keycaps från detta set: http: http://www.maxfps.se/keycaps/qwerkeys/weapon-pack-camo-brown

2st blå + 2st mörk grå från detta Ducky keycaps set: http://www.inet.se/produkt/6607039/ducky-thick-pbt-109-keycap...

En del av de svarta keycapsen som sitter på t-bordet vid köp.

2st rosa Amiga tangenter + några blå från ett ISO keycaps set jag beställde från: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/10...

#14787316

Bilderna är tagna innan jag hade fått mitt hem mina keycaps från WASDkeyboards å Maxfps.

+ Att kablen är bytad till en annan sleeved USB kabel (550 paracord Miami sleeve) som Pexon har tillverkat/sleevat.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

Tilllägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Jag har ett Ducky Shine 3 med Cherry mx blue, Det är ett bra och kvalitativt tangentbord men inte värt 1400:- enligt mig.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag har ett Ducky Shine 3 med Cherry mx blue, Det är ett bra och kvalitativt tangentbord men inte värt 1400:- enligt mig.

Och röda switches?

Permalänk
Medlem

Har ett TKL shine3 med bruna brytare, hur nöjd som helst. Hade ett shine 2 innan detta som jag också va otroligt nöjd med, de e bra bord men jäkligt dyra..

Permalänk

Har ett Shine 3 Year of the Snake Edition där hemma och på jobbet kör jag Filco Ninja Majestouch 2 TKL båda brädorna har bruna cherry mx brytare. Måste säga att jag upplever att Filcon är mycket skönare att skriva på, allt från nedslag/uppslags ljudet har ett skönt dovt Thonk ljud, jag upplever även att brytarna är aningen styvare än vad Shine 3 brytarna är trots att båda är Cherry MX Brown.

De keycaps som Shine 3 kommer med har jag väldigt svårt för, de känns alldeles för glatta och ljudet är inte alls tillfredsställande, väldigt tunt och ihåligt på något vis. Provade byta orginal keycapsen i våras mot ett custom keyset med DSA Profil från Signiture Plastics i hopp om att det skulle uppskatta Shine3 mer. DSA profilen är väldigt annorlunda att skriva på men blir fortfarande besviken på själva ljudet och även styvheten i de bruna brytarna på shine 3.

Personligen så skulle jag inte köpa ett Shine 3 igen, om jag köper ett tangentbord till så blir det ytterligare en Filco Majestouch 2 Ninja TKL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakessiron:

Har ett Shine 3 Year of the Snake Edition där hemma och på jobbet kör jag Filco Ninja Majestouch 2 TKL båda brädorna har bruna cherry mx brytare. Måste säga att jag upplever att Filcon är mycket skönare att skriva på, allt från nedslag/uppslags ljudet har ett skönt dovt Thonk ljud, jag upplever även att brytarna är aningen styvare än vad Shine 3 brytarna är trots att båda är Cherry MX Brown.

De keycaps som Shine 3 kommer med har jag väldigt svårt för, de känns alldeles för glatta och ljudet är inte alls tillfredsställande, väldigt tunt och ihåligt på något vis. Provade byta orginal keycapsen i våras mot ett custom keyset med DSA Profil från Signiture Plastics i hopp om att det skulle uppskatta Shine3 mer. DSA profilen är väldigt annorlunda att skriva på men blir fortfarande besviken på själva ljudet och även styvheten i de bruna brytarna på shine 3.

Personligen så skulle jag inte köpa ett Shine 3 igen, om jag köper ett tangentbord till så blir det ytterligare en Filco Majestouch 2 Ninja TKL.

Okej. Jag tänkte köpa med red switches så de lär ju va skillnad på dom och bruna med ganska stor marginal ?

Permalänk
Skrivet av st0rken:

Okej. Jag tänkte köpa med red switches så de lär ju va skillnad på dom och bruna med ganska stor marginal ?

Det är en viss skillnad mellan dem. Röda brukar vara de brytare som känns lättast när det kommer till nedslag, de saknar det lilla extra motståndet som blir i blå med sin klick eller brunas taktila bump. Somliga gillar att det inte är någon feedback som säger till när man aktiverat brytaren, personligen gillar jag att känna av när brytarna aktiveras dvs när jag känner taktila bumpen innan jag bottnat ut med brytarna.

Röda kan jag tänka mig är bra för en person som föredrar att alltid bottna ut med sina nedslag, eller inte gillar klick-ljuden från blå/gröna eller upplever den taktila bumpen som störande. har hört vissa kalla bruna för Dirty reds de menar på att det känns som damm eller grus kommit in i brytaren.

Jag tror nog att man lär sig även med röda brytare hur mycket man behöver trycka ner för att nedslaget ska registreras och många gillar dem för att de är lätta att "hovra" med. dvs att man utan att trycka ner dem i botten eller helt släppa upp dem pendla direkt ovanför aktiverings punkten för att kunna utföra kommandon i spel i snabb följd.