Välvda tv-apparater och 4K-OLED i fokus på IFA 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Män är överrepresenterade på SweC och ändå uppskattas inte kurvor

Nu fick du till det allt! haha

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Va? Kan man pantsätta hunden??? Jag behöver ett nytt grafikkort, perfa!

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

4k oled, meh. Om lg ger mig en i 1080p som är kurvad så kan jag tåla det. Kontrasten är ju oslagbar av förmodligen tom plasma.
Varför skaffa 4k nu? Om man vill kolla på nåt måste man väl ha väldigt bra lina. Blu ray går väl inte?

Vet inte om oled till en monitor är realistiskt alls. De lär inte komma i upplösningar över 1440p och under 40'' på ett tag gissar jag.

Det borde inte vara något som hindrar oled i monitorer. Titta bara på Samsung Galaxy Tab S, högupplöst oled på 10". Väntar på liknande skärmar för bärbara och stationära datorer.

Permalänk
Medlem

När det finns ett bra utbud för 4k och priserna vettiga så kan tvapparaterna bli intressanta, just nu finns ju inte det. Undrar också hur det ser ut med infrastruktur för att klara bredbandspåfrestningen i landet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGeek:

Det borde inte vara något som hindrar oled i monitorer. Titta bara på Samsung Galaxy Tab S, högupplöst oled på 10". Väntar på liknande skärmar för bärbara och stationära datorer.

Då det ryktas här och var på internet att oled som plasma lider av image retantion/burn in så lär det dröja innan oled dyker upp till pc-skärmar. På hembio har en frågat LG supporten som bekräftat detta och rekomenderar att man minimerar visning av statiskt material.

Från minhembio,LG: "Ifall man vill använda den som skärm bör man vara väldigt försiktig och inte ha statiska bilder uppe under längre tid. Vi rekommenderar därför att man sätter den i stand-byläge så fort den inte aktivt används. "

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Svar: Ja. Allt fler hushåll utgörs av singlar (eller ja, ensamhushåll. Kan ju vara vanligare med särbos mm.). Vet inte om det spelar in här eller om det mer är nyhetens behag.

Pratar du om Sverige eller internationellt? Vart ser du i så fall denna statistik?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd

4k OLED 60 tum. Det är min dröm tv just nu och jag kommer inte ha råd med den förrens om 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

4k OLED 60 tum. Det är min dröm tv just nu och jag kommer inte ha råd med den förrens om 10 år.

Om 10 år kostar en 60" sådan inte mycket. Speciellt inte om tillverkningstekniker fortsätter att bli bättre.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Pratar du om Sverige eller internationellt? Vart ser du i så fall denna statistik?

Jag jobbar på ett hyffsat stort fastighetsbolag som främst jobbar med bostäder. Vi följer utvecklingen NOGA eftersom det är rätt bra att veta om man ska bygga ettor eller fyror så att säga. I Sverige ökar andelen ensamboende stadigt (eller har ökat i varje fall) och är den klart största hushållstypen (vi närmar oss 40%). Rent generellt så kan man säga att det även gäller resten av de flesta I-länder och då främst liberala / sekulariserade länder.

Den statistik vi har på mitt jobb köper vi. Men SCB har en del intressant nuförtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porraz:

Pratar du om Sverige eller internationellt? Vart ser du i så fall denna statistik?

Statistik för Sverige från 2008, men ställer mig tveksam till att TV tillverkarna specifikt tänkt på dem när de tillverkade en TV

http://www.dn.se/insidan/ar-svenskarna-varldens-mest-ensamma-...

Eller till dem 45% som är ensamma i Filipstad eller Åsele i år

http://www.metro.se/nyheter/har-finns-storst-andel-ensamhusha...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Can it haz >85Hz?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies