Permalänk

Ny Smartphone

Tjena allesammans!

Har tröttnat på min gamla iphone 4s och är nu ute efter en ny smartphone. Vet inte om jag har några riktigt speciella krav förutom att jag gärna vill ha en telefon med bra kamera både fram och bak samt en skärm med hög upplösning, spelar inte så mycket på den utan kollar mest youtube. Det är inte superbråttom med ny telefon så ifall det är någon som snart kommer ut på marknaden som ni skulle rekommendera så gör det!

Tack på förhand!

Permalänk
Entusiast

Eftersom du inte verkar ha några särskilda krav så kanske en Motorola Moto G är rätt för dig?
Väldigt hyffsade specs för under 2000kr och senaste Android.

Dessutom släpptes andra generationens Moto G precis nyss men vad den kostar vet jag inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde vänta in Xperia Z3 Compact och se om den är bra. Den ser verkligen lovande ut.
Annars kan det vara värt att titta på Nexus 5 då den än idag - ett bra tag efter den släpptes - är riktigt bra för priset och riktigt bra i allmänhet.

Nexus 6 (eller vad den nu kommer att heta) släpps även snart (sannolikt November). Men detta blir sannolikt en stor telefon, rykten säger 5.9tum och kodnamnet är Shamu (Shamu är en val).
Uppdateringarna och flytet i Nexus är oslagbart när det kommer till Android. Det är ju trots allt Googles egna märke.

Skrivet av Serzarian:

Dessutom släpptes andra generationens Moto G precis nyss men vad den kostar vet jag inte.

Den har samma pris: 1500kr. Ja, den skulle kunna vara intressant, men det är ingen stor uppgradering från iPhone 4S. Det är ju en budget modell trots allt.