Permalänk
Medlem

Hp pavilion

Hej!
Vad tycker ni om den här laptopen?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J4Z53EA...

Ska användas för studier, surf, spel etc. Är HP laptops säkra? Inga överhettningsproblem?

Tack

Permalänk
Medlem

Släng på denna rabattkod så får du bort 10%: HPNEWSPUB

Jag är också nyfiken på hur HPs datorer är. Bra prestanda för pengarna men har hört att fläktarna kan väsnas ganska mycket...

Permalänk
Medlem

Ja juste, är det någon här som har synpunkter på HPs laptops?

Permalänk
Entusiast

HP-laptops ger oftast som tidigare nämnts bra specs på pappret för pengarna till kostnaden av dålig ventilation och väldigt mycket bloatware.
Datorn i fråga använder dock en energisnål processor så jag tror att ventilationsfrågan inte blir så problematisk men all bloat följer som vanligt med och skulle jag köpa en HP-laptop så skulle jag installera om operativsystemet på direkten.

Vad ska du ha en laptop till förresten? Kan ju vara så att det finns någon annan som passar dig bättre

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Har haft många HP Laptops som alla har dött efter en tid, Trasiga moderkort, Brända grafikkort osv osv, Detta var dock några år sedan och dom hade ganska high end komponenter, Men tycker fortfarande man ser många defekta HP laptops på Tradera och Ebay, Kan vara värt att kolla upp

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Min HP Pavillion DV6 från 2010 är fortfarande hur grym som helst. Den användes flitigt de första 2-3 åren men nu på sistone har den blivit utbytt mot min stationära. Använder den dock väldigt ofta när jag är på semester eller liknande. Jag tycker om Pavilion serien ärligt talat, men antar att det är användare till användare.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni annars om själva laptopen? Är det bra specs?