Köpta filmer syns ej på min iPhone

Permalänk

Köpta filmer syns ej på min iPhone

Sedan tidernas begynnelse har jag haft problem med att filmer jag köpt på min AppleTV/iTunes inte dyker upp i min iPhone (5S just nu). Filmen syns som "köpt" i "iTunes Store" givetvis men dyker inte upp under "videos" (såvida jag inte väljer att ladda ned hela filmen, då dyker en ikon för den upp).
Nån som har nån idé? Har googlat en del men det har inte hjälpt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Har du använt samma konto? Annars är det:
Inställningar -> videor -> visa alla

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Samma konto japp. Och den inställningen är redan ikryssad.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Logga in och ut ur iclouds + affären?
Kanske kolla så visa filmer är ibockat i iTunes och appstore?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oRBIT2002:

Sedan tidernas begynnelse har jag haft problem med att filmer jag köpt på min AppleTV/iTunes inte dyker upp i min iPhone (5S just nu). Filmen syns som "köpt" i "iTunes Store" givetvis men dyker inte upp under "videos" (såvida jag inte väljer att ladda ned hela filmen, då dyker en ikon för den upp).
Nån som har nån idé? Har googlat en del men det har inte hjälpt.

Är det så att den är streambar då? Du kanske endast kan se den om den är nedladdad?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

När jag laddade ner filmen så syns den (givetvis), men tar jag bort den så försvinner den ur listan. Det brukar de inte göra. Tar man bort nerladdade filmer brukar de fortfarande synas men med en moln-symbol på.
Installerade dock iOS8 nu och då fanns mina nya inköp med och syns precis som det ska så "problem solved" för tillfälligt. Har haft det här problemet i ett par iOS-versioner nu.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,