Inet - Aldrig igen.

Permalänk
Medlem

Inet - Aldrig igen.

Hej Sweclockers!

Har sedan länge varit en besökare på sweclockers för att läsa recensioner, tester och annat kul, men inte känt ett behov av att registrera en användare - förens nu. Hoppas att det klarar upp att jag inte är ett forumtroll.

Jag har 15 år erfarenhet av att bygga datorer och har under den tiden använt mig av ett flertal butiker för att tillfredsställa mina behov av datorkomponenter.
Nu är det dags för mig att lägga till Inet tillsammans med Komplett som en av de butiker jag troligtvis aldrig igen kommer handla ifrån. Känns konstigt när man nästan har handlat för 100 000kr där över åren, men någonstans går gränsen för vad jag är villig att betala för och vilket kundbemötande jag tolererar.

För att till att börja med kan jag fråga er om ni skulle vilja ha datorkomponenter för ca 14000kr levererade till er i ett paket som ser ut såhär:

Som ni kan se är det en allt för liten låda som grejerna har blivit "nertryckta" i, det enda packningsmaterialet som fanns i lådan var ett par luftkuddar som låg vid öppningen (dvs på sidan klisterlappen sitter på.)

Det första jag upptäcker när jag öppnar lådan är ett par hårddiskar som ligger löst, samt en dvd-brännare som låter som en maracas. Den hamnar inte i mitt bygge. Även tveksam till hur bra den mekaniska disken mår, eller de andra delarna men har varken tid eller ork att tänka på det för tillfället.
Ringer till support och berättar om ärendet och möts av en mycket kall ton som inte alls verkar bry sig ett skit om hur det var förpackat så länge jag inte ser några fysiska skador. Berättar om Dvd-brännaren och att jag vill ha en ny, får till svar: "Den ska låta så."

Inte nöjd så åker ut till deras butik på Torp, Uddevalla, grabben i kassan är väldigt osäker så får tag på deras servicemedarbetare som jag även känner sedan tidigare, han konstaterar efter ca 1 sekund efter att få hålla i brännaren att den är trasig mekaniskt. Får en ny.

Dagarna efter har jag byggt datorn och installerat samt börjat testa de nya grejerna, upptäcker att grafikkortet inte verkar hantera minnet korrekt och får som följd utsmetade (Paint nivå) texturer efter ett par timmar i drift. Ringer återigen support och vill prata med deras chef. Jag har bråttom och måste ha datorn i toppform inför Fredag då jag tjänar pengar på att spela och nya MMO releasen ArcheAge är på ingång. Har inte tid att vela och skicka fram och tillbaka ett helt nytt kort som SKA fungera. Upptagen, skall återkomma.

Ringer upp mig ett par timmar senare och är minst lika osympatisk som sin medarbetare. Får tillslut efter mycket krånglande och med vetskapen om att jag har rätten till ett öppet köp, ett motvilligt svar att jag kan åka in till butiken på Torp igen och byta in kortet så att de kan felsöka, och att det finns ett likadant på lager (vilket jag även kunde se på deras lagerstatus.) som jag får ut. Ingen tanke på att jag får lägga min tid och mina bensinpengar på att Inet inte kan stå bakom sina produkter, eller ens ha ett schysst kundbemötande. Kompensation är inte ens på tal.

Åker ut i alla fall och byter, senare i bilen inser jag att lådan jag fick var bruten. Zotac-tejpen är uppskuren. Väl hemma går jag igenom lådan och märker att inte heller skivan med drivrutiner är med.

Jag har alltså fått ett på ett eller annat sätt begagnat kort. Tack?

Pingvinstången med "Bitter melon" framstår som väldigt söt i jämförelse med resten av min senaste upplevelse med Inet, troligtvis den sista.

- FLD

Permalänk
Medlem

Det var en tråkig upplevelse för dig och jag hoppas verkligen att det löser sig.
Men vad vill du att vi ska diskutera egentligen?

Permalänk
Medlem

Vill du att de ska få chansen att försvara dig borde du ha lagt detta i deras tråd istället.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Du har helt enkelt bara haft otur.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det var märkligt, upplevelsen från din sida alltså. Jag har köpt saker för ~20-25 000 därifrån de senaste 13 månaderna, haft ett antal reklamationsärenden och alla har gått felfritt.... även i sådana fall där snarare jag har klantat mig. Detta gör att jag alla dagar i veckan köper saker som kan vara lite dyrare från dem istället för andra... för att jag vet att det löser sig ifall något strular...

Bland annat: steelseries Elite headset jag vann på tävling som började glappa, fick nytt skickat hem utan att behöva göra ett uns förutom att mejla dem två gånger

GPU som började läcka vätska, fick nytt utbytt

Headset med statiskt missljud, fick två andra hemskickade innan jag valde att istället byta märke

Men som andra skriver ovan: du har nog bara haft otur
Tjänar du pengar på att spela? På att streama menar du? Svårt att tänka mig någon annan svensk än pewdiepie som kan tjäna pengar på streaming,

Vad är din twitch?

Permalänk
Medlem

Håller med om att paketeringen ser åt helvete ut.
Själv har jag dock bara gott att säga om Inet.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Sedan länge har torp och sisjön haft värdelös service... Tackar vet jag Inet på ringön i Göteborg. Bästa internet butiken på västkusten!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Väldigt tråkigt bemötande, inte alls vad jag är van vid från inet.
Tycker du ska kontakta inet centralt ang kompensation, samt att butiken i fråga behöver sträckas upp lite.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Tror också du haft otur men håller definitivt med om att de borde slängt in mer bubbelplast. Trist att du inte fått ett bra bemötande, skriv i Inet tråden så skall du se att det löser sig i ett nafs.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Han är missnöjd med sina produkter samt servicen han erbjudits, så vad är det ni sitter och jiddrar om?

Kan lova er att om ni lagt 14.000 på en dator och fått lösa delar, delar som ej funkar och sämst bemötande så hade ni också gnällt....

Men som sagt så länge det inte händer er själva så är hans reaktion "överdriven" och kan kopplas till hans barndom där han blivit mobbad.. seriöst lägg ner

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Hedersmedlem

Läs på trivselreglerna under §1 innan ni skriver inlägg så slipper moderatorerna att radera inlägg på löpande band.

*En mängd meningslösa eller otrevliga inlägg raderade*

***

Jag uppmanar trådskaparen att på ett tydligare sätt framföra vad du vill ha hjälp med eftersom alla trådar i forumet måste ha ett diskussionsvärde, se §3.4 i reglerna. Blogginlägg och liknande hör inte hemma i forumet och leder till trådlåsning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag tror att de mesta av oss har haft dåliga erfarenheter, även från de bästa butiker som finns.

När jag köpte datorn i min sign från inet så fick jag också massa problem. Satte ihop datorn och minnena slutar fungera, går tillbaka får nya och även dem är trasiga.. Detta märkte jag direkt vid installationen av Windows.. Även i samma paket fick jag också en bruten CPU. Man såg klart o tydligt att Intel Kylaren vart använd. Gick tillbaka med CPUn samtidigt som de första minnena. När de andra minnen var trasiga gick jag tillbaka till butik. Och bad dem öppna upp nästa paket jag skulle få o testa dem där.. Dem funka.. Kommer hem och installerar windows, och märker efter allt att utgångarna på fronten är trasiga. Ljud in/ut. Och jag kommer ju inte använda dem, men har man köpt en dator, så vill man ju att allt ska funka, även om man inte använder dem.. De tråkigt och irriterande när de ligger i baktanken att något inte funkar.

Ringde Inets support och de sa att de beställer en frontdel av chassit med hela knappsatsen till mig utan kostnad. Och jag fick även behålla den gamla.

De var ju surt och irriterande, JA. Men jag tycker inte dem förtjänar "Konsument Sparken" för de. Alla gör fel, och ibland handlar de också om otur.. Ditt paket var inte acceptabelt för 1 öre, och jag personligen hade tagit paketet till butik och bett dem beställa ett nytt paket till mig. De lär t.o.m. gå snabbare o få hem ett nytt paket på 1 dag än att gå fram o tillbaka efter varje del man installerat?:P

Permalänk

Jo Inet är i normala fall bra. Men sitt inte o skyll på FLDa, han har ju trotts allt råkat illa ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Upplever att det snarare är trådskaparen som saknat ödmjukhet. Har man lyckats stöta sig med Inet som är framröstad som nätets bästa butik, bäst support etc. så bör man fundera på sin egen ödmjukhet till andra. Tycker inte att man kan bete sig hur som helst hur duktig man tycker att man själv är.

Ska man ha en bra dator måste man räkna med att det kan ta lite tid. Även om man kan få hem alla delar till nästa dag måste man bygga ihop det, testa det och arbeta med mjukvaran innan den blir bra. Dessutom kan saker tillstöta som krångel, att vissa komponenter inte fungerar som förväntat och/eller att man måste komplettera med någon del.

Bor man granne med en vettig databutik kanske man kan ordna det samma dag men det är långt ifrån alla som har den lyxen. Om någon skulle be mig bygga en dator skulle jag åtminstone vilja ha en vecka tillgodo så jag hinner se till att personen i fråga får en bra dator.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Du kan vinna bästa butik i 100 år. Det spelar ingen roll för en kund som är missnöjd.

Kolla bilderna på hur de paketerat hans dator. Award winning va?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Det finns ingen butik eller företag som är perfekt, har haft mängder av dåliga erfarenheter på olika företag men tänker inte sluta köpa där för det. Var en del text så jag läste inte allt men du får helt enkelt skicka tillbaka om du nu inte redan löst det. Tror också att när man beställer så väldigt mycket på en gång så kan det bli fel på vägen också, ibland är det ju posten som är problemet med.

PS: Så som dina paket ser ut på utsidan gör alltid mina paket om det är mycket grejer. Men det som spelar roll är väl hur det ser ut inuti

Permalänk
Medlem

Jag gillar Inet väldigt mycket, de har snabba leveranser, bra utbud, okej priser och mycket bra kundservice.

Men.

Paketeringen på deras mindre varor är inte alltid 100% tyvärr. (Av vad jag har fått uppleva)
Det är verkligen det enda negativa med dem.
Deras färdigbyggda datorer är dock mycket bra förpackade, kan jag intyga.
En kompis som köpte en färdig använde kartongen i flera år till att frakta datorn.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det där med välpaketerat verkar inte vara specielt prioriterat hos Inet
Såhär såg det ut senast jag beställde från Inet:

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt när sånt här ska hända. Jag har handlat hos Inet, jag vet inte hur många gånger. Varje gång som jag behövde reklamera så har det gått utan några som helst problem. Men jag kan hålla med att paketering, inte alla gånger man får paket som är väl paketerad. Hoppas att det löser sig :/

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

går aldrig att få kunder 100'% nöjda och går aldrig att få personal som är 100% felfria hela tiden.
människor av samma skrot och korn i slutändan, bara maxial otur med paketering å personal.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SSGS:

Håller med om att paketeringen ser åt helvete ut.
Själv har jag dock bara gott att säga om Inet.

Är iof. Postens klantarslen till chaufförer och paketerare som står för den blundern.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Läste ni inte att HDD låg lösa? Sånt är helt ok... för det är ju Inet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är iof. Postens klantarslen till chaufförer och paketerare som står för den blundern.

Därför ska man packa på ett sådant sätt att posten ska kunna hantera paketen utan att förstöra något. (Jag tror att alla lagerarbetare tänker så. det gjorde dom som jag jobbade med när jag var lagerarbetare iaf)

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedbullF1:

Läste ni inte att HDD låg lösa? Sånt är helt ok... för det är ju Inet!

Okej? Börjar undra om du hör röster..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Varför ska Inet betala dina bensinkostnader för att du så illa tvunget snabbt ska byta dina grejer i butik när du köpt det över nätet, bara för att du måste tjäna pengar på streaming på fredag?

Sen passar väl detta inlägg bättre som ett omdöme på prisjakt eller i Inets egen tråd. Förstår inte alls vad vi ska diskutera.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Är iof. Postens klantarslen till chaufförer och paketerare som står för den blundern.

Posten har inte packat paketet, de har bara sorterat och delat ut det. och de har vissa krav på hur det ska paketeras då, låter inte som att de uppfyllts här riktigt så skadorna är inte postens fel. Att saker är lösa och kan flyga omkring inne i lådan är inte deras ansvar...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av FLDa:

Hej Sweclockers!

Har sedan länge varit en besökare på sweclockers för att läsa recensioner, tester och annat kul, men inte känt ett behov av att registrera en användare - förens nu. Hoppas att det klarar upp att jag inte är ett forumtroll.

Jag har 15 år erfarenhet av att bygga datorer och har under den tiden använt mig av ett flertal butiker för att tillfredsställa mina behov av datorkomponenter.
Nu är det dags för mig att lägga till Inet tillsammans med Komplett som en av de butiker jag troligtvis aldrig igen kommer handla ifrån. Känns konstigt när man nästan har handlat för 100 000kr där över åren, men någonstans går gränsen för vad jag är villig att betala för och vilket kundbemötande jag tolererar.

För att till att börja med kan jag fråga er om ni skulle vilja ha datorkomponenter för ca 14000kr levererade till er i ett paket som ser ut såhär:
http://i47.photobucket.com/albums/f172/spique1/8e5b03ef-8b72-...

http://i47.photobucket.com/albums/f172/spique1/20140903_21282...

Som ni kan se är det en allt för liten låda som grejerna har blivit "nertryckta" i, det enda packningsmaterialet som fanns i lådan var ett par luftkuddar som låg vid öppningen (dvs på sidan klisterlappen sitter på.)

Det första jag upptäcker när jag öppnar lådan är ett par hårddiskar som ligger löst, samt en dvd-brännare som låter som en maracas. Den hamnar inte i mitt bygge. Även tveksam till hur bra den mekaniska disken mår, eller de andra delarna men har varken tid eller ork att tänka på det för tillfället.
Ringer till support och berättar om ärendet och möts av en mycket kall ton som inte alls verkar bry sig ett skit om hur det var förpackat så länge jag inte ser några fysiska skador. Berättar om Dvd-brännaren och att jag vill ha en ny, får till svar: "Den ska låta så."

Inte nöjd så åker ut till deras butik på Torp, Uddevalla, grabben i kassan är väldigt osäker så får tag på deras servicemedarbetare som jag även känner sedan tidigare, han konstaterar efter ca 1 sekund efter att få hålla i brännaren att den är trasig mekaniskt. Får en ny.

Dagarna efter har jag byggt datorn och installerat samt börjat testa de nya grejerna, upptäcker att grafikkortet inte verkar hantera minnet korrekt och får som följd utsmetade (Paint nivå) texturer efter ett par timmar i drift. Ringer återigen support och vill prata med deras chef. Jag har bråttom och måste ha datorn i toppform inför Fredag då jag tjänar pengar på att spela och nya MMO releasen ArcheAge är på ingång. Har inte tid att vela och skicka fram och tillbaka ett helt nytt kort som SKA fungera. Upptagen, skall återkomma.

Ringer upp mig ett par timmar senare och är minst lika osympatisk som sin medarbetare. Får tillslut efter mycket krånglande och med vetskapen om att jag har rätten till ett öppet köp, ett motvilligt svar att jag kan åka in till butiken på Torp igen och byta in kortet så att de kan felsöka, och att det finns ett likadant på lager (vilket jag även kunde se på deras lagerstatus.) som jag får ut. Ingen tanke på att jag får lägga min tid och mina bensinpengar på att Inet inte kan stå bakom sina produkter, eller ens ha ett schysst kundbemötande. Kompensation är inte ens på tal.

Åker ut i alla fall och byter, senare i bilen inser jag att lådan jag fick var bruten. Zotac-tejpen är uppskuren. Väl hemma går jag igenom lådan och märker att inte heller skivan med drivrutiner är med.

Jag har alltså fått ett på ett eller annat sätt begagnat kort. Tack?

Pingvinstången med "Bitter melon" framstår som väldigt söt i jämförelse med resten av min senaste upplevelse med Inet, troligtvis den sista.

- FLD

Jag har inte råkat ut förr denna dåliga support. Riktigt synd att du fått denna erfarenheten. Deras telefonsupport är inte den bästa kan jag hålla med om (men mail funkar riktigt bra), men aldrig råkat ut för något så här illa.

Skrivet av Qwertan:

Det där med välpaketerat verkar inte vara specielt prioriterat hos Inet
Såhär såg det ut senast jag beställde från Inet:
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/745/bWmpMM.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/661/T3hWa1.jpg

Det är det nya förpackningssystemet som dom tagit fram i samarbete med posten. Så det ska bli mindre skadade förpackningar. Har i alla fall fungerat lika bra som vanliga kartonglådor (köpt moderkort och cpu t.ex), har inte fått något skadat i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Det där med välpaketerat verkar inte vara specielt prioriterat hos Inet
Såhär såg det ut senast jag beställde från Inet:
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/745/bWmpMM.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/661/T3hWa1.jpg

Exakt ett sådant paket damp ned hos mig. Det innehöll komponenter för cirka 8k men som tur var det inte sådana som är känsliga såsom HDDs. Innuti var enbart komponenter, tätt packade, all form av skyddande material lös med sin frånvaro. Till min stora förvåning fungerade allt. Tyvärr är det väl snarare Posten jag har att tacka för en varsam hantering än Inet...

Blir nog att testa om Komplett levererar paketen bättre...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Skrivet av Haibane:

Exakt ett sådant paket damp ned hos mig. Det innehöll komponenter för cirka 8k men som tur var det inte sådana som är känsliga såsom HDDs. Innuti var enbart komponenter, tätt packade, all form av skyddande material lös med sin frånvaro. Till min stora förvåning fungerade allt. Tyvärr är det väl snarare Posten jag har att tacka för en varsam hantering än Inet...

Blir nog att testa om Komplett levererar paketen bättre...

Inet ihop med posten har tagit fram den nya förpackningen som ska ge mindre RMA och lättare att packa för automatiskt system.

Vet inte om det stämmer att denna är bättre än en fyrkantig låda. Men har inte haft problem med varken inet´s nya låda eller fyrkantiga lådor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Förstår väldigt gott om du är besviken med hur dom paketerar datorkomponenter. Det är trots allt känsliga saker som ska hanteras varsamt, det tycker iallafall jag.

Har bara handlat från Komplett, NetOnNet och Webhallen förut.

Komplett sin paketering kan lika gärna inte finnas där. En plastpåsa rundt komponenterna, inget som dämpar dom. Trist.

NetOnNet hade relativt bra. Beställde ett EVGA Z97 Classified, dyrt moderkort. Kom i sånadär uppblåsbara plastpåsar som omringade moderkortspaketet riktigt bra.

Webhallen har dock överlägsen paketering. God gammaldags hederlig brun papp, med mycket av det så att man kan linda inn produkten väldigt godt. Dessutom så får man ett utskrivet papper på det man har beställt samt diverse viktig information.

Har ej testat CDON, Inet, Alina, Dustin osv. så kan inte uttala mig om dom men jag kommer hädanefter bara att beställa från Webhallen då jag prioriterar säker paketering. Deras kundsupport verkar vara snäppet kunnigare än andra butiker (just vad gäller hårdvara). Kanske dom prioriterar att anställa datorkunniga än just folk som kan kundservice?

P.S. Köpte ett chassi från Komplett och hittade ett gäng döda spindlar inuti lådan, i ett hörn om frigoliten som satt rundt chassit. Inte direkt ett trevligt bemötande då jag vette fan vilken typ av spindel det är, om dom har lagt ägg, hunit smita ut i mitt rum osv.

Nej usch. Webhallen i all dagar.