Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmörBacon:

Jag har tappat min 4s minst 100ggr dom åren jag haft den utan att någon har hänt på varken framsidan eller baksidan. Om man lyckas paja glaset på ens dagens telefoner så måste man göra något extremt.

Jag tror inte att du har tappat din 100 gånger och den överlevt.

Varannan iPhone man ser har ju spräckt skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Haha, faktum är att jag tror på han, såvida han bor i en madrasserad cell Jobbar med att laga sånt, och oftast så tappar människor sin telefon 1 gång (enligt kunder då) och det räcker för att spräcka skärmen om man har otur.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Är nog mest tur/otur. Har haft iphone i 5 år, 3G/3GS/4 och 4:an sprack i hörnet förra veckan. Roliga var att det också var parkett från midjehöjd xD Första iphone skärmen jag tagit sönder och trodde innan det att de var odödliga, har tappat hundratals gånger på betydligt hårdare golv och från högre höjder, men en dag kommer oturen i kapp en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så ser min skärm ut efter 2 års allt annat än varsam behandling. Skrap märkena på sidan är efter den åkte i klinker golvet i badrummet ifrån byxfickan.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tack för omtanken men nej, jag tror inte det kommer hjälpa. Det glappar så pass att den kan vickas i sidled. MEN jag ska test för säkerhets skull testa ändå.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Iphone 5 kan man ju tappa hur som helst. Barn (som inte hade en blekaste aaaaaning om hur det gick till) har tappat den bl.a. i golvet från våningssäng, och jag har tappat massa gånger. Har haft iphone sen 3GS/4/4S/5 och aldrig spräckt något. Däremot har andra i min närhet tappat 4s så skärmen gått ett par gånger. 4 och 4s var ju en rätt dum konstruktion, men femman känns ganska stötsäker.

Permalänk

Har kollat igenom tråden lite fort, och tror ingen ställt denna fråga. Sist Apple höll ett event kunde man(med Windows) kolla ändå i t.ex VLC med en speciell länk till själva video-strömmen. Någon som vet hur man får tag i denna?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pants:

Iphone 5 kan man ju tappa hur som helst. Barn (som inte hade en blekaste aaaaaning om hur det gick till) har tappat den bl.a. i golvet från våningssäng, och jag har tappat massa gånger. Har haft iphone sen 3GS/4/4S/5 och aldrig spräckt något. Däremot har andra i min närhet tappat 4s så skärmen gått ett par gånger. 4 och 4s var ju en rätt dum konstruktion, men femman känns ganska stötsäker.

Jag skulle inte säga att man kan tappa någon telefon hursomhelst. Vissa har högre sannolikhet att klara olika fall men alla kan gå sönder. Även med det bästa glaset på marknaden så är man kvar vid faktumet att det är ett skört material i de storlekarna som behövs för en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja mitt liv går i tusen bitar Nä men varför skaffa något fult om det nu kommer något som är snyggt? En vit med guldkant är ju betydligt snyggare än en tråkig svart låda.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Har kollat igenom tråden lite fort, och tror ingen ställt denna fråga. Sist Apple höll ett event kunde man(med Windows) kolla ändå i t.ex VLC med en speciell länk till själva video-strömmen. Någon som vet hur man får tag i denna?

Ja! Kommer personligen att använda mig av Burpsuite och ett OSX VM för att få tag i denna URL när streamen börjar. Då om Apple inte har ändrat på deras stream teknik sen tidigare event.

Kommer att posta länken på SweC i antagligen denna tråd om inte en annan diskussionstråd skappats. Det går även bra att slänga iväg ett PM till mig så skickar jag den så fort jag fått fram den

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Hittat en alternativ livestream:

http://www.ustream.tv/ltktv

Vet ej om den kommer ha kommentar eller inte, men hittade den från tråden förra året.
Låt oss försöka hitta fler streamar och helst utan kommentarer/random nyllen som tar upp delar av bilden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Jag skulle inte säga att man kan tappa någon telefon hursomhelst. Vissa har högre sannolikhet att klara olika fall men alla kan gå sönder. Även med det bästa glaset på marknaden så är man kvar vid faktumet att det är ett skört material i de storlekarna som behövs för en skärm.

Det folk borde lära sig när det gäller Gorilla Glass är att det är REPTÅLIGT och inte STÖTTÅLIGT, så det spelar ingen roll vilken telefon (eller vad man nu har det på) när man tappar den

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vad är det jag hör om att bara personer som äger en Apple-produkt får se livesändningen? Om det stämmer sjunker Apple som en gigantisk sten hela vägen till botten i mina ögon...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Geeks Gaming

tappade min iPhone 3G säkert 100-200 gånger. Plus att jag tappade den ner på en sten när den var i min ryggsäck så plasten på baksidan spräcktes. Visst sleep/wake knappen slutade fungera efter tre år och efter fyra och ett halvt år slutade hela telefonen att fungera men den har ändå hållit grymt bra. Sen har man ju haft bekanta som har tappat sin telefon en gång och den har stendött, så har väl haft extrem tur. Brukar för övrigt ha sönder saker väldigt lätt, pillade alltid sönder saker som barn, så är ovanligt att saker håller så länge som den gjorde...

Hur lätt är det att få tag i video strömmen så att man kan kopiera in den i VLC o se den där? Var någon vänlig själ som postade den länken förra eventet <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tro det eller ej, min kompis har en 5S och tappar den 1 eller 2 ggr per dag i skolan, och enda skärmen har är repor (inga sprickor). Baksidan är dock bucklig.
Utan skal eller nåt så klart. Helt "naken".

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Fltoig:

Vad är det jag hör om att bara personer som äger en Apple-produkt får se livesändningen? Om det stämmer sjunker Apple som en gigantisk sten hela vägen till botten i mina ögon...

Har ju varit så i några år nu...

Men många datorkunniga har ju letat upp videoströmmens adress o sen bara postat den i vlc. Det funkade förra eventet

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Ja! Kommer personligen att använda mig av Burpsuite och ett OSX VM för att få tag i denna URL när streamen börjar. Då om Apple inte har ändrat på deras stream teknik sen tidigare event.

Kommer att posta länken på SweC i antagligen denna tråd om inte en annan diskussionstråd skappats. Det går även bra att slänga iväg ett PM till mig så skickar jag den så fort jag fått fram den

Okej! Får hålla koll på forumet när eventet börjar! Tack

Skrivet av Fltoig:

Håller med till 100%, detta är helt bissart. Apple har väl iof redan sjunkit ganska långt i mina ögon, men detta gör ju absolut inte saken bättre!

Vi får väl se, Apple ska väl antagligen visa sin klocka(som de självklart är först i världen med) ikväll, och köra över andra OS några gånger. Med andra ord, repris på tidigare events

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Fltoig:

Det stämmer, men det bör gå att använda VLC och ladda videoströmmen direkt. Denna länk cirkulerar nu: http://devimages.apple.com/iphone/samples/bipbop/gear1/prog_i...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Lol, sekt beteende.

Men det är ju bara dom som redan har Apple produkter som kommer köpa nya ändå.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det stämmer, men det bör gå att använda VLC och ladda videoströmmen direkt. Denna länk cirkulerar nu: http://devimages.apple.com/iphone/samples/bipbop/gear1/prog_i...

Det är bara en sample.. Går inte att få tag på innan streamen startar
Kommer posta URL:n här när streamen startat

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Daavido:

http://i.imgur.com/s7vfBq8.png

Gott, då inväntar vi länken!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Tackar!
Just nu är det bara en oerhört irriterande testbild på den länken, får se vad som händer när eventet startar.

Skrivet av jonasies:

Lol, sekt beteende.

Men även jag som inte äger någon och absolut inte har några planer på att köpa en tycker att det skulle vara roligt att kolla på (en stund iaf...)

Skrivet av Prodigys:

Hur får man tag på länken om man har en appleprodukt redan? poppar det upp något eller ska man gå in på deras hemsida?

Finns i början av Sweclockers artikel.

Skrivet av Daavido:

http://i.imgur.com/s7vfBq8.png

Grymt! Håller utkik efter din länk

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Lite bättre processor, lite bättre kamera, lite bätt... JA! Vi fattar Apple.... Precis som alla andra tidigare modeller ni lanserat så handlar det om förbättrad hårdvara, eller i alla fall vad som marknadsförs som "bättre hårdvara". Men i ärlighetens namn, det är en telefon... När når vi egentligen gränsen för vad som krävs för att surfa på Facebook? Såvida man inte sitter klistrad framför 3DMark och jagar prestandasiffror som en blådåre Dessutom så är det mjukvaran i första hand som i slutändan avgör hur responsiv en telefon känns. Allt handlar om optimeringar och skräddarsydda lösningar för respektiva hårdvara, om det nu har något att göra med sammanhanget

Ne, nog med rage, jag vill inte verka som en fanboy. Äger själv en 4S. Men ni fattar kanske lite vad jag menar

Känner verkligen detsamma.

Jag kan inte se vad mer min telefon behöver, det enda funktioner jag använder är facebook och GPS.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

inte så stor, snälla...

åtminstone 4,3 eller något sådant rimligt, 5,5" är ju helt fantastiskt löjligt. den här trenden med att man ska köpa någon budgetvariant av telefoner för att man vill ha den mindre är ju hur dumt som helst också. såg idag reklam för sony z3 compact. "compact!", tänker jag och kikar. det visar sig att den har en skärm på 4,6", hur i hela jävla friden är 4,6" kompakt? blir så jävla trött på det här. jag vill kunna använda min telefon med en hand och att den ska få plats i fickorna på ett bra sätt. vill jag ha en tablet så köper jag det.

/rant

Håller med. Jag tycker själv att denna trend med löjligt stora skärmar är ett jävla skämt, tydligen så gillar folk att brottas med telefonen och att den ska vara så otymplig som möjligt. Dåligt = bra? 4,5 tum är gränsen för användarvänlighet i min mening och jag har lätt över snittet i handstorlek. Så illa av Apple att haka på, 5S räcker säkert några år till och tills dess får man hoppas att det har vänt och det går att köpa flaggskepp på 4 - 4,5 tum igen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gender Bender:

Jag tycker den är lik HTC One.

Ska hur som helst bli intressant att se vad de har att visa upp. ATV4 hade varit något. Ser den ut så här så köper jag en dag 1.

Oavsett så är Apple först med det och kommer stämma HTC på x antal miljoner för patentintrång osv.

Nåja, 6'an ser faktiskt snygg ut, på de bilder man sett och rykten man läst:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ne, nog med rage, jag vill inte verka som en fanboy. Äger själv en 4S. Men ni fattar kanske lite vad jag menar

Du vet väl om att alla andra Apple-telefoner nu kommer bli jättelångsamma så fort de gjort nästkommande systemuppdatering

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Skrivet av metalkiller78:

Håller med till 100%, detta är helt bissart. Apple har väl iof redan sjunkit ganska långt i mina ögon, men detta gör ju absolut inte saken bättre!

Vi får väl se, Apple ska väl antagligen visa sin klocka(som de självklart är först i världen med) ikväll, och köra över andra OS några gånger. Med andra ord, repris på tidigare events

Skrivet av jonasies:

Lol, sekt beteende.

Det är ju inte direkt allmän information detta så varför ska det vara självklart att alla som vill se eventet LIVE ska få göra det? Finns ingen rättighet i hela världen som stödjer er i detta.
Som vanligt så kommer Eventet finnas tillgängligt efteråt för alla enheter och människor som har möjlighet. Men LIVE-eventet är endast för inbjudna gäster, folk med en Apple-enhet (ATV, iPhone, Mac-dator)
Eller så tar man strömmen från deras hemsida och öppnar den via VLC som man tidigare gjort

Men att klaga på det, kom igen. Varför ska det vara tillgängligt live för alla att se? Har ju till och med varit stängda event förut utan live-stream överhuvudtaget. Tråkigt? Ja, men inte vare fel av Apple då, deras produkt, deras företag. Dom har inga rättigheter att dom måste göra sina presskonferenser tillgängliga för alla enheter.

Själv så kommer jag strömma eventet från min iPhone till min Windows-baserade tv-dator. Vill man se eventet så löser man det helt enkelt och inte klagar för att man inte får det serverat ... Curlingbarn så det skriker om det.

Skrivet av Prodigys:

Hur får man tag på länken om man har en appleprodukt redan? poppar det upp något eller ska man gå in på deras hemsida?

http://www.apple.com/live/2014-sept-event/

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Du vet väl om att alla andra Apple-telefoner nu kommer bli jättelångsamma så fort de gjort nästkommande systemuppdatering

Inte riktigt så är det skulle jag säga. iOS 8 har inte så mycket fler grafiska ändringar så som iOS 6 -> iOS 7 hade, så iOS 8 bör funka ungefär som iOS 7.1 gör (dock så har jag hört rykten om att 8.0 beta 5 funkar bättre än 7.1 på 4S men jag tar det med en nypa salt).

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Varför ska det vara tillgängligt live för alla att se?

För att eventuella nya kunder är nyfikna ?

Jäkla dumheter att låsa det till apple enheter och ännu dummare att sitta orbajsa ett försvar.