Ingen ny Mac Mini, hjälp med nytt val av Applebaserad HTPC / mediacenter ?

Permalänk
Medlem

Ingen ny Mac Mini, hjälp med nytt val av Applebaserad HTPC / mediacenter ?

Hej!
Jag har väntat sjukt länge på att Apple ska släppa en uppgradering av Mac Mini, men eftersom detta inte tycks hända har jag tröttnat på att vänta och behöver nu hjälp med nya ideér kring htpc. Jag har idag en gammal custom htpc med Windows kopplad till min tv som jag styr med trådlöst tangentbord och mus och det är precis så jag vill ha det. Saken är bara den att jag är så jäkla trött på Windows och vill köra någon typ av Apple baserad lösning. Jag skulle givetvis kunna köpa den Mac Mini som Apple säljer idag men det känns minst sagt vemodigt att köpa en 2 år gammal dator. Jag har kikat lite på att införskaffa mig en Apple TV och sedan köpa en bärbar Mac, typ en Macbook Air. Men det verkar inte som att skärmdubblering funkar superbra från Mac till Apple Tv utan lider av lagg etc (är allergisk mot lagg) och är snarare är tänkt för iOS enheter. Så snälla kan någon hjälpa mig med en bra lösning ?

Mina krav är:
Jag ska kunna streama exempelvis Youtube / Netflix laggfritt i 1080p
Jag ska kunna kolla på film i 1080p Laggfritt

Pris är inte jätte viktigt, jag vill hellre ha en grym lösning än en billig lösning.
Tack på förhand

Visa signatur

Silver

Permalänk

Köp en begagnad Mac Mini, räcker gott och väl som htpc.

Permalänk
Medlem

Visst är det trist att köpa en två år gammal dator men det är inget fel på den som htpc. Jag köpte basmodellen för ett drygt år sen. Enda jag gjort med den är att stoppa i en gammal SSD jag hade liggande. Enligt mig är det fullt tillräckligt med skjuts i den för allt man kan tänkas behöva göra i 1080p.

Permalänk
Medlem

aa visserligen, men ändå. Ingen som har någon annan bra lösning ?

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av soder123:

aa visserligen, men ändå. Ingen som har någon annan bra lösning ?

Du har ju inte så mycket att välja på. iMac, macbook eller mac mini.. Nytt eller beg.
Minin känns som det självklara valet med dina önskemål.

Permalänk
Medlem

Alternativet är att vänta och hoppas på att Apple inte lagt ner Mac Mini konceptet. Är ju som sagt över 2 år sedan förra så frågan är om de övergett den helt eller om det kommer en ny nästa år.