Permalänk
Medlem

ASUS G750JW - BIOS

Hej.

Jag har fyllt min dator med för mycket skit och har antagligen även fått något slags virus när datorn en dag helt plötsligt bara började lagga sönder. Jag tänkte testa att göra en återställning till fabriksinställningarna. Dock så kan jag inte komma in i BIOS för att lyckats göra detta. Jag har kontaktat både asus och inet för hjälp och båda svarade att jag skulle stänga av datorn och sedan starta den samtidigt som jag skulle trycka på F9 2-3 ggr per sekund. Jag har gjort detta säkert över 15 gånger nu och jag lyckas fortfarande inte. Jag tänkte om någon här kanske har haft samma problem som mig som kanske vet vad problemet är?
Datorn är ca: ett halvår gammal.

Edit: När jag gjorde försöken byttes min HDD till C: och min SSD till D: då de varit tvärtom förut.

MVH Olle

Permalänk
Hedersmedlem

Är återställningspartitionen intakt och ligger på boot-disken? Det kan ju hända att F9-grejen inte gör något om partitionen inte hittas.

Permalänk
Medlem

När jag köppte datorn satt bara HDD disken i ochsedan när jag satte in SSD ändrade jag så att datorn bootade på den, sedan igår när jag gjorde försöken så byttes diskarna och det funkar fortfarande inte. Så nu så ligger ju HDD alltså den som fanns med när jag köpte som boot-disk.