Lenovo Y50-70 Ci7 4K Windows 8,1 Problem

Permalänk
Medlem

Lenovo Y50-70 Ci7 4K Windows 8,1 Problem

hej köpte nyss en ny dator som jag tänkte spela surfa betala räkningar film jag allt möjligt.
men nu när jag ska installera olika program så har jag upptäckt lite problem dom flästa programen som jag ska installera måste jag fan använda det största förstoringsglaset jag hittar allt är ju super liten text eller bild man ser typ inte ett skit.
någon som har samma problem eller vet vad jag gör för fel

Visa signatur

är sämst på data o sånt

Permalänk
Medlem

mjo 4k på så liten skärm är kanske inte bäst. testa att slå på textförstoring om du inte redan gjort det.

Permalänk
Avstängd

Den datorn har ju en sjukt högupplöst skärm så du måste ställa in skalning för att inte allt ska bli pyttelitet. Sen är inte alla program direkt jättebra på att ta hänsyn till detta, men det blir bättre hela tiden. Jag har ingen W8-dator framför mig men det ligger på samma ställe som man ställer in upplösning och det står typ Gör text och objekt större eller mindre.

Permalänk

Ändra hela upplösningen på datorn. Minns inte exakt vad man söker på men jag tror det var "bildupplösning" eller något. Välj något som passar dig bättre

Edit:

Såhär gjorde man i Windows Vista, ska nog vara likadant i Windows 8.1: Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Anpassning -> Bildskärmsinställningar

Edit:

Såhär gör man i Windows 7 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/change-your-screen-resolution

Lär vara liknande i Windows 8.1, skulle jag gissa på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hannes1234:

Ändra hela upplösningen på datorn. Minns inte exakt vad man söker på men jag tror det var "bildupplösning" eller något. Välj något som passar dig bättre

Edit:

Såhär gjorde man i Windows Vista, ska nog vara likadant i Windows 8.1: Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Anpassning -> Bildskärmsinställningar

Edit:

Såhär gör man i Windows 7 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/change-your-screen-resolution

Lär vara liknande i Windows 8.1, skulle jag gissa på

Drar man ner upplösningen så får man upp storleken men då har man ju tappat hela poängen med att ha en högupplöst skärm liksom. Lite som att köpa en Ferrari men låsa alla växlar förutom ettan och tvåan för att den går så snabbt annars.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Drar man ner upplösningen så får man upp storleken men då har man ju tappat hela poängen med att ha en högupplöst skärm liksom. Lite som att köpa en Ferrari men låsa alla växlar förutom ettan och tvåan för att den går så snabbt annars.

Jo du har rätt men man behöver ju inte dra ner den till 1080p, man kan ju bara dra ner den lite liksom