Laptop 4000, league of legends och skola ?

Permalänk

Laptop 4000, league of legends och skola ?

Fixat
F

Permalänk
Medlem

En bra start får man genom att trycka in Intel CPU, dedikerat grafikkort och max 4500 kr på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s185557925

Efter att ha sett det hade jag kikat lite på Lenovon med i5an och sett om man fastnade för den. (http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-B5400-MB825GE-Note...) Om inte så tror jag ett mycket bra alternativ är att kika på begagnatmarknaden.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Högsta prioritet är cpu och kylning.

Vilken dedikerad gpu som helst duger. Vilken cpu som helst duger inte. Vilken kylning som helst duger inte heller, eftersom din cpu kommer klockas ner till 800-1600MHz av värmen efter några minuter spelande.

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad menas egentligen med "använda till skolan"?

Ska du programmera så du behöver mycket arbetsyta? Ska du skriva så du behöver ett bra tangentbord? Räcker det att batteriet håller länge eller måste prestandan också vara hög?

Om LoL är det mest krävande du kommer använda datorn till (inget nämnvärt skolarbete alltså) så behövs väl ingen vidare prestanda? Det är väl ganska lättdrivet på lägre grafiknivåer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tarmdjur:

Högsta prioritet är cpu och kylning.

Vilken dedikerad gpu som helst duger. Vilken cpu som helst duger inte. Vilken kylning som helst duger inte heller, eftersom din cpu kommer klockas ner till 800-1600MHz av värmen efter några minuter spelande.

Skulle en integrerad GPU inte räcka, menar du?

Det räcker för DotA 2, är LoL mer krävande än så?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo, det räcker om man nöjer sig med 15-30 fps.

Permalänk

Då jag går media, behöver jag mycket minne, men lol kommer först.
Jag vill kunna spela på, ska vi säga medium graphics ?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tarmdjur:

Jo, det räcker om man nöjer sig med 15-30 fps.

Nja, min gamla Thinkpad X220 med en i5:a klarade det, då bör de nya APU:erna från AMD klara det ännu bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk