Permalänk

SSHD - NY

Tjenare!
Har haft en burk med bara en ssd på 120gb i, men nu så började det ta slut på minne så köpte hem en Seagate SSHD på 1GB och satte i den nyss. Nu är det dock så att jag inte hittar hårddisken när jag är "inne" på datorn. Dock så dyker den upp i bios när jag kollar sata connections. Så vart kan problemet ligga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mongoliets:

Tjenare!
Har haft en burk med bara en ssd på 120gb i, men nu så började det ta slut på minne så köpte hem en Seagate SSHD på 1GB och satte i den nyss. Nu är det dock så att jag inte hittar hårddisken när jag är "inne" på datorn. Dock så dyker den upp i bios när jag kollar sata connections. Så vart kan problemet ligga?

Du måste gå in på kontrollpanelen sedan administrationsverktyg sedan datorhantering sen väljer du diskhantering. Sen skapar du en partition på din nya hårddisk. Efter du har gjort det kan du använda din hårddisk

Permalänk
Skrivet av Mongoliets:

Tjenare!
Har haft en burk med bara en ssd på 120gb i, men nu så började det ta slut på minne så köpte hem en Seagate SSHD på 1GB och satte i den nyss. Nu är det dock så att jag inte hittar hårddisken när jag är "inne" på datorn. Dock så dyker den upp i bios när jag kollar sata connections. Så vart kan problemet ligga?

Testa detta:

1. Öppna Datorhantering genom att klicka på Start-knappen Bild av Start-knappen, klicka på Kontrollpanelen, System och säkerhet, Administrationsverktyg och sedan dubbelklicka på Datorhantering. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

2. Klicka på Diskhantering under Lagring i vänster ruta.

3. Högerklicka på ett område på hårddisken som inte är allokerat, och klicka sedan på Ny enkel volym.

4. Klicka på Nästa i guiden Ny enkel volym.

5. Ange storleken för partitionen du vill skapa i megabyte (MB) eller acceptera den maximala storleken, och klicka sedan på Nästa.

6. Acceptera standardenhetsbeteckningen eller välj en annan enhetsbeteckning för partitionen, och klicka sedan på Nästa.

7. Gör något av följande i dialogrutan Formatera partition:

- Om du inte vill formatera volymen på en gång klickar du på Formatera inte den här volymen och sedan på Nästa.

- Om du vill formatera volymen med standardinställningarna klickar du på Nästa.

8. Granska dina val och klicka sedan på Slutför.

källa: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/create-format-hard...

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Måste du inte allokera den?
Har för mig jag fick göra nått sådant innan min disk dök upp under "dator"

EDIT: såg att någon annan var snabbare

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Tack för hjälpen!