Permalänk
Medlem

Frågor om Raspberry B+

Istället för att skapa en ny tråd så gör jag om denna istället och samlar mina frågor och funderingar i denna.

1. Någon som har några tips på ett snyggt skal till B+ modellen ?
Har nämligen fått igång RetroPie ihop med min USB snes kontroll igår efter några timmar pillande, och skulle behöva ett snyggt skal.

2. På B+ modellen finns det två små hål som heter RUN, är detta samma som hålen vid P6 i rev.2 board att de vid kortslutning startar om RPin ?

Skapar en tråd med alla frågorna.
Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Ett skal i LEGO kanske?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Istället för att skapa en ny tråd så gör jag om denna istället och samlar mina frågor och funderingar i denna.

1. Någon som har några tips på ett snyggt skal till B+ modellen ?
Har nämligen fått igång RetroPie ihop med min USB snes kontroll igår efter några timmar pillande, och skulle behöva ett snyggt skal.

2. På B+ modellen finns det två små hål som heter RUN, är detta samma som hålen vid P6 i rev.2 board att de vid kortslutning startar om RPin ?
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/hiiaisgeqqfkbq/

Det finns en rätt snajsiga på thingiverse om du har en 3d printer eller beställer print. Blir dyrare men du kanske kan hitta ett som ser ut som ett mini nintendo.
Fi nns det ett gäng här eller så kan du köpa något standard case från Komplett, inet, kjell osv och måla något motiv på

2. Ja det stämmer