Wow 12 åring betalning

Permalänk
Avstängd

Jag troll? Och Vafan menas med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hur ska en kille på 12år betala?
Jag tycker att du som är hans far kan ta o betala de, någon hundring i månaden för att få din son o bli glad är väl inte mycket?

Jag tycker också du ska lägga en begränsning i datorn han spelar på. Någon timma eller 2 om dagen. För mycket wow kan förstöra för han när de kommer till skolan. 12år kanske inte är så alvarligt än.. men de börjar tidigt, ha begränsningar från en tidig ålder. Så han håller sig till plugget när de väl börjar på alvar.

Nej, Man ska absolut inte sätta speltid från direkt i början, då när man tar bort det så har ungen ingen hantering av tiden, Låt ungen lira som han vill i början blir det för mycket så får du säga till (inte i en arg ton att allt han gör är spela dator) Bättre att lära ungar hantering av sin tid än att bestämma själv.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd

Jag troll? Vafan betyder det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Jag troll? Vafan betyder det?

Så tråkigt med personer som du, som har ett bra underlag för diskussion men såklart har en helt annan tanke..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Betala åt honom, men dra ner på annat "lyx". I vuxenlivet är det ju trots allt viktigt att prioritera, får han WoW så har han mindre pengar över osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Har grabben veckopeng? I så fall kanske halvera den för att peka på att det inte är gratis att spela, lite konsekvenser. Sen finns det bra verktyg för "parental control" inbyggt i wow, så du har ett lösenord för att begränsa vilka tider det går att spela osv..

Kan vara bra och bestämma 1-2-3 timmar beroende på veckodag och läxor osv..

Började själv spela wow 2005 och har spelat till och från det, kan ju villigt erkänna att det hade varit bra om morsan/farsan varit insatta på det jag spelade och begränsat lite, men nu var de inte det och det gick ut över läxor på gymnasiet sen, inte alls så kul att plugga som att raida med polarna

bara lite tankar,
lycka till!

Låter sunt i mina öron Vad som kanske är ännu bättre (i mitt tycke) är kanske att sponsra hela pengen, men att han är tvungen att uppfylla sysslor i hemmet, behöver inte vara så överdrivna saker men som att se till att städa sitt eget rum, hjälpa till med dukning, avdukning, eventuell disk, gå ut med hunden (om man nu har en) osv. Allt som får barnet att börja ta lite ansvar, tycker det med läxor ovan är väldigt bra också. Se till att få barnet att ta ansvar för skolan och att inse att det inte blir någon lek om man inte gjort klart läxorna först t ex.

"Tvinga" barnet att ringa egna samtal till tandläkare, skola osv. Jag tyckte mina föräldrar var taskiga och orättvisa men är i efterhand när jag växt upp varit väldigt tacksamma att de gjort just detta för att lära mig ta ett större eget ansvar och vara mindre blyg för att t ex ringa myndigheter osv Det är för djävla mycket curlade barn nu för tiden, jobbar på ett ställe med ca 80% gymnasieungdomar, slappheten och total brist på ansvar typ är skrämmande. Hade en 18-åring som inte visste hur man plockade i och ur en diskmanskin t ex...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

12 åring borde vara ute och leka om inte får han fixa pengarna själv. Då lär han sig värdet av pengar också.

Permalänk
Skrivet av superapan:

Skum tråd. Hur gammal är TS? Vilken förälder kan inte fatta ett sådant beslut själv? TS tidigare trådar är ungefär lika givande som denna, jag undrar egentligen hur diskussionerna ser ut där hemma...

Skrivet av Bakgrund:

Kan du göra det lite mer uppenbart att du är ett troll tack?

Tror TS är 12:åringen #14854346

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ts är inte pappan, utan 12 åringen. Sorry för off topic, men ville få det sagt så det kan sluta spekuleras Men som ni säger, helt klart ett troll.

Edit: Broken-arrow hann före

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Ts är inte pappan, utan 12 åringen. Sorry för off topic, men ville få det sagt så det kan sluta spekuleras Men som ni säger, helt klart ett troll.

http://i.imgur.com/zFuQzq9.png

Edit: Broken-arrow hann före

nu i efterhand känner jag mig rent av lurad.... Tog mig verkligen tiden att skriva ett välformulerat inlägg, nu i efterhand känns det pointless....

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Min son 12år vill ha "wow"det är acceptabelt men ska jag eller min son betala det?

Du är inte bara 12 du är en p12.
Kör gratis till lvl 20 sen när du kanske insett att du vill spela mer och mer.. Inte missa någon raid så att du börjar skolka OCH DÄR BÖRJAR DET. Visa din son/pappa denna tråd.

Edit: du kanske är både och

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Å herregud, alla tre trådar låsta... Snälla stäng av denna medlem! -.-

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Lite fundersamt kring den sista länken så här i efterhand också, hur hade en tolvåring tänkt sig att han skulle kunna driva en webbshop? Var han ute efter att scamma folk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Den generella uppfattningen spelare ofta har är att alla i omgivningen har spelat länge och förväntar sig att andra också har det, så första reaktionen folk får över spelare som är dåliga/nya är tyvärr ofta fientlig.

Du beskrev just i princip hela online spelvärlden ;P

Permalänk
Medlem

Hehe, han har skrivit ett inlägg om hans "son" som var 12 och skulle fylla år om en vecka (skrevs för en månad sen) och nu är han plötsligt 12 igen och vill att pappan ska betala...

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Citat:

§ 3.4
Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord