Synology 4 bay köpråd

Permalänk
Medlem

Synology 4 bay köpråd

Hej!
Jag skulle vilja ha hjälp med att välja vilken Nas jag ska köpa

Ska ha den till att streama filmer (1080P) till raspberry med XBMC
webserver med litet phpbb forum
Oscam server

Skulle någon av dessa funka eller behöver jag gå upp i prestanda
DS412+
DS414
DS415play

Vill inte bygga eget

Just nu kör jag med en gammal HP proliant dl380 g3 för webserver och oscam
men känns som att det inte är så strömsnålt

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en DS412+ och jag kör till och med en Minecraft server på den, så jag skulle tro att en DS412+ räcker för dina krav. DS412+ och DS415play verkar ganska lika, så även den senare bör funka. DS414 har jag ingen erfarenhet av.

Du skriver att du ska streama, men är det inte i själva verket så att XBMC bara öppnar filerna från en utdelad mapp? I så fall skulle du förmodligen också klara dig med något enklare än DS412+. Hur som helst så tror jag inte att du kommer att bli besviken med en DS412+ om du tycker att kostnaden är ok.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag har en DS412+ med och är mycket nöjd med den i stort sett med allt (förutom att Plex funkar kasst).
Kommer en ny modell, DS415+ inom kort som verkar ha ännu bättre prestanda.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag har en DS412+ och jag kör till och med en Minecraft server på den, så jag skulle tro att en DS412+ räcker för dina krav. DS412+ och DS415play verkar ganska lika, så även den senare bör funka. DS414 har jag ingen erfarenhet av.

Du skriver att du ska streama, men är det inte i själva verket så att XBMC bara öppnar filerna från en utdelad mapp? I så fall skulle du förmodligen också klara dig med något enklare än DS412+. Hur som helst så tror jag inte att du kommer att bli besviken med en DS412+ om du tycker att kostnaden är ok.

Stämmer som du säger att XBMC bara öppnar filerna

Jag vill inte snåla in på prestandan även om jag kanske klarar mig med något mindre
Vill att det ska var lite framtidssäkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Jag har en DS412+ med och är mycket nöjd med den i stort sett med allt (förutom att Plex funkar kasst).
Kommer en ny modell, DS415+ inom kort som verkar ha ännu bättre prestanda.

Kanske ska vänta på DS415+ verkar ju onekligen intressant
jobbiga är ju att jag hade tänkt å shoppa rätt snart och vet ju inte när DS415+ blir släppt

Permalänk
Medlem

Inne på samma spår som dig, jag kommer vänta in DS415+ och läsa lite reviews och se hur bra den rullar med plex.