Permalänk
Medlem

När kommer Cherry MX RBG till Sverige?

Jag skulle vilja veta när den nya cherry brytaren kommer till Sverige?
Är lite sugen på nya Corsair K70 med den ny brytaren.
Jag läste att den släpptes 8 september i USA men ej när den kommer hit.
Om någon vet kan den få skriv det

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nya brytare är det väl ändå inte men nya LED's däremot

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Bra, då vet jag
Då har jag ett tag på mig att skaffa mer

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nya brytare är det väl ändå inte men nya LED's däremot

Som sitter i brytaren vad jag har förstått

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av fogger:

Som sitter i brytaren vad jag har förstått

A jo så klart men när jag tänker mig en ny brytare så tänker jag mig en med en annan känsla och färg

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Om dom bara hade kunnat använda costar stabilizers :/
Känslan på space, enter osv är hemsk med cherrys, svampigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Om dom bara hade kunnat använda costar stabilizers :/
Känslan på space, enter osv är hemsk med cherrys, svampigt.

Jag håller inte med så allt är personligt. Costar gör inga bakgrundsbelysta tangentbord vad jag vet så det blir ju svårt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Jag håller inte med så allt är personligt. Costar gör inga bakgrundsbelysta tangentbord vad jag vet så det blir ju svårt ändå.

Finns ju massvis med tangentbord som har costar stabilizers istället för cherrys.
Ex func kb 460 som är backlight.

Gillar den mekaniska känslan och ljudet på enter,space osv med costar.
Med cherry blir det mest mushy på så stora knappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Finns ju massvis med tangentbord som har costar stabilizers istället för cherrys.
Ex func kb 460 som är backlight.

Gillar den mekaniska känslan och ljudet på enter,space osv med costar.
Med cherry blir det mest mushy på så stora knappar.

Oj, det visste jag inte! Men QPad/Func görs ju inte av Costar, kan de ändå ha Costarstabbisar?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Func har Costar stabiliserare ja men de känns lågbudget på just Func KB-460 jämfört med på andra tangentbord. Jag hade två stycken med blåa brytare och om man inte tryckte precis i mitten på högra shift t.ex. så blev den väldigt trög att trycka ned och man missade ibland pga det. Så jag fick tänka på att verligen trycka i mitten för annars blev det alltid trögt att trycka ned. Behöll inget av dem dock pga andra problem också. så det är skillnad på Costar och Costar.

Jag föredrar också Costar men tyvärr har mitt Quickfire TK Cherry men jag älskar det tangentbordet för övrigt så jag har lärt mig att leva med det.

Ett tangentbord behöver väl inte vara byggt av Costar för att använda dess stabiliserare? Inte vad jag vet i alla fall! Det får vl tillverkarna välja själva vilken variant de ska använda sig utav.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Oj, det visste jag inte! Men QPad/Func görs ju inte av Costar, kan de ändå ha Costarstabbisar?

Kvittar vem som gör tangentbordet, stabilizerna är separata precis som cherrys är.
Är ju som att säga att cherry gör tangentborden för dom har cherry stabilizers