Apple Watch klarar inte simturen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den är inte helt logisk när den presenteras som meter. Det är ett rent idiotiskt och på gränsen till vilseledande mått på tryck. Ingen använder meter vattenpelare som enhet på tryck. Vore mycket bättre om det förbjöds helt och enbart ATM redovisades för då hade de flesta fått gräva fram en tabell för att ta reda på vad det faktiskt betyder.

Håller med. Det där som de andra i tråden redovisade som självklarheter var rena tomtefakta för oss som faktiskt simmar, snorklar eller dyker. Verkar som om de som uttalar sig som "experter" varken har några vattentäta klockor själva eller håller på med någon form av vattensport.

Det bästa enklaste för vanliga konsumenter är om man praktiskt anger hur många meter under vattnet man kan använda klockan, och under vilka förhållanden (tex så får man på vissa enklare sportklockor inte trycka på några knappar under vattnet).

Visst så kan det skilja lite på olika platser (främst beroende på salthalt i vattnet), men generellt så fungerar det tillräckligt exakt för vanliga privata köpare. Tillverkarna, iaf de seriösa, har oftast en hel del marginal på det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hur kan man lägga över 3000 på en klocka?

Inte så konstigt, och skulle kunna vara rätt billigt i samanhanget om den antingen var snygg eller kunde användas som sportklocka. Sportklockor kostar ju normalt emellan 1000 - 10 000.

Sedan är det en helt annan sak om man köper den för utseendets skull och vill använda klockan som en trevlig och snygg accessoar. Finns många som köper klockor som kostar emellan 50k - 500k (förutsatt att man har intresse och likvida medel).

Vill du bara ha en klocka som kan visa tiden tillräckligt exakt så behöver du inte betala mer än en hundralapp. Men det är ju en helt annan sak.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur ofta dyker du?

Aldrig någonsin. Vadårå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porraz:

Aldrig någonsin. Vadårå?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte dyker så förstår jag inte varför det är så viktigt att din 13 år gamla G-Shock klarar av dykning.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om du inte dyker så förstår jag inte varför det är så viktigt att din 13 år gamla G-Shock klarar av dykning.

Vem har sagt att det är viktigt?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porraz:

Vem har sagt att det är viktigt?

Varför var det ett viktigt argument då?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför var det ett viktigt argument då?

Det var inget argument. Jag svarade på hans fråga. Simpelt.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porraz:

Det var inget argument. Jag svarade på hans fråga. Simpelt.

Men du ansåg det vara tillräckligt viktigt i denna tråd för att påpeka att Apple Watch inte klarade av att dyka med trots att ingen av dem som klagar på det dyker i alla fall

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men du ansåg det vara tillräckligt viktigt i denna tråd för att påpeka att Apple Watch inte klarade av att dyka med trots att ingen av dem som klagar på det dyker i alla fall

Jag har aldrig påpekat att den inte klarar av dykning, den soppan har du hittat på själv. Däremot har jag påpekat att den inte är vattentålig, vilket suger r*ven om du frågar mig. Så ta och läs om allt från början, och läs rätt denna gång.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB