Permalänk

Är PS/2 ett måste för en gamer?

Jag har hamnat i lite bryderier, det är så att moderkortet jag planerat att köpa inte har nån SP/2 ingång och gamer som man är blir jag ju orolig om man klarar sig på 6KRO eller om full NKEY är ett måste?
Som quake:are så knappras det ju friskt på tangenterna och även att man bara har 5-fingrar så kan ju fler tryckas ner och då få ett irriterande pip samt mindre frysning(kanske bara va förr det hände?) är inte acceptabelt i ett game!

Går detta att lösa på nått annat sätt, googlade lite lätt och läste på daskeyboard att ett pcie-kort med SP/2 uttag bara är "bluff", vet ni hur det ligger till eller oroar jag mig i onödan, 6KRO är kanske tillräckligt"säkert"?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att ps/2 är et krav för full nkey.

Jag har tex "full n-key rollover" via usb på Mitt Func kb-460, så kolla om du verkligen behöver ps/2 för att får full nkey.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har hamnat i lite bryderier, det är så att moderkortet jag planerat att köpa inte har nån SP/2 ingång och gamer som man är blir jag ju orolig om man klarar sig på 6KRO eller om full NKEY är ett måste?
Som quake:are så knappras det ju friskt på tangenterna och även att man bara har 5-fingrar så kan ju fler tryckas ner och då få ett irriterande pip samt mindre frysning(kanske bara va förr det hände?) är inte acceptabelt i ett game!

Går detta att lösa på nått annat sätt, googlade lite lätt och läste på daskeyboard att ett pcie-kort med SP/2 uttag bara är "bluff", vet ni hur det ligger till eller oroar jag mig i onödan, 6KRO är kanske tillräckligt"säkert"?

Nej du måste inte ha ps/2. Har aldrig haft något problem med usb-tangentbord som har bra antighosting/6kro.
Kör med ett quickfire tk med röda brytare och har inte haft något problem med att det "bara" är 6KRO. Spelar cs och dota2 om det hjälper dig nåt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nejdå, det finns USB-anslutna tgb som har stöd för nkey.

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Nej du måste inte ha ps/2. Har aldrig haft något problem med usb-tangentbord som har bra antighosting/6kro.
Kör med ett quickfire tk med röda brytare och har inte haft något problem med att det "bara" är 6KRO. Spelar cs och dota2 om det hjälper dig nåt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Quickfire TK har stöd för N-key rollover över USB.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Avstängd

Enligt WASDKeyboards.com måste du ha PS/2 för NKRO, men sedan så måste du ju så klart inte ha NKRO eller ens ett mekaniskt tangentbord för att spela.

Citat:

Key Rollover (N-KRO, 6-KRO)
Another benefit that a mechanical keyboard can provide is something called Key Rollover. This terms describes how many keys can be registered when pressed at the same time. WASD mechanical keyboards all feature N-KRO (infinite keys) over a PS/2 connection and 6-KRO (6 keys) over a USB connection. Our mechanical keyboards uses individual diodes for each switch to provide true N-KRO. The reason why the keyboard only provides 6-KRO is due to limitations of the USB protocol.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Full NKRO får man väl egentligen endast via PS/2 men som många sagt så finns det ju nästan så gott som full via USB2. De flesta tangentbord idag stöder ju via USB upp till 20 knappar samtidigt så om du inte är ett av få unikum i världen torde du inte få några problem - ej ens på professionell nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Enligt WASDKeyboards.com måste du ha PS/2 för NKRO, men sedan så måste du ju så klart inte ha NKRO eller ens ett mekaniskt tangentbord för att spela.

Så vitt jag vet finns det nu flertalet som klarar n-kro via usb, dock inte wasds egna som faqen är om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Stämmer dock inte alls längre.
Finns flertalet tangentbord nu med N-KRO via usb, något som började komma för ett bra tag sedan.

Faqen är också för deras keyboard.

De säger dock att det handlar om en "begränsning av USB-gränssnittet". Har ni som har ett NKRO via USB tangentbord testat detta så det verkligen stämmer?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Mitt Microsoft Sidewinder X4 klarar en hel del mer än 6 på USB. Det var hyfsat avancerat för sitt pris

Det gör att det klarar "THE QUICK FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG"-testet utan att sakna tecken t.ex. (skriv det medan bägge shift-tangenterna hålls inne)

"Any combination of up to 17 Alphanumeric and Navigation keys"

Från :http://www.microsoft.com/appliedsciences/content/projects/SideWinderX4.aspx

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

De säger dock att det handlar om en "begränsning av USB-gränssnittet". Har ni som har ett NKRO via USB tangentbord testat detta så det verkligen stämmer?

Finns flera som testat med olika ex noppo choc utan problem.

Svårt att testa då vissa knappar stänger ner webläsare osv

Men ex med ett func kb 460 har jag inga problem att mata ner så många jag kan ex på ms test http://www.microsoft.com/appliedsciences/content/projects/Key...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Finns flera som testat med olika ex noppo choc utan problem.

Svårt att testa då vissa knappar stänger ner webläsare osv

Men ex med ett func kb 460 har jag inga problem att mata ner så många jag kan ex på ms test http://www.microsoft.com/appliedsciences/content/projects/Key...

Alright, då tror jag dig.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Testpilot

Begränsningen på 6 tangenter ligger i standardimplementationen av tangentbord via HID, alltså när man använder tangentbordet utan specialdrivrutiner exempelvis i BIOS. Om tangentbordstillverkaren skriver egna drivrutiner kan man skicka flera tangenter samtidigt utan problem och vissa tangentbord verkar även lösa det genom att emulera flera HID-tangentbord över en USB-hub och på så vis skicka 6x[antalet emulerade tangentbord] tangenter samtidigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Jag har ett billigt, kasst tangentbord för under 200:-. Ingen anti-ghosting eller liknande. Adlrig några problem i några spel överhuvudtaget...

Vad spelar man för spel om man måste trycka ner så många tangenter samtidigt?

Visa signatur

///M4

Permalänk

Låter lite som att jag inte bör oroa mig.

Men om det skulle va så att jag inte är nöjd med USB vet ni hur det ligger till med PCIe kort med PS/2 ingång?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Teh Daniel:

De säger dock att det handlar om en "begränsning av USB-gränssnittet". Har ni som har ett NKRO via USB tangentbord testat detta så det verkligen stämmer?

För att förtydliga denna fråga lite så flikar jag in med en sak.
Det dom gör för att få NKRO över USB är att lura systemet att det är fler tangentbord inkopplade än vad det är. Och därmed får man ut mer av USB bussen.

Exakt hur det fungerar har jag inte gett mig in på då det inte intresserar mig, men om man kollar i enhetshanteraren så kommer man se fler tangentbord om man har ett tangentbord med USB NKRO inkopplat.

Detta är också en av anledningarna till att många med MAC haft problem med tangentbord som dessa, detta har man löst genom att sätta en dip switch på tangentbordet som gör att det aggerar som ett tangentbord (alltså "bara" 6-KRO) och därmed fungerar det även på MAC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Låter lite som att jag inte bör oroa mig.

Men om det skulle va så att jag inte är nöjd med USB vet ni hur det ligger till med PCIe kort med PS/2 ingång?

Det första Blackwidow tangenbordet hade 6NKRO och där upplevde jag att med min key-setting kunde jag få problem i BF3 samt i Oblivion: att smyga runt ett hörne och kasta en granat eller spell eller dylikt. Oftast att man hade W+d+Shift/ctrl nedtryckta och sedan tryckte ner te.x f/q eller annan knapp runt detta som då inte svarade.

Detta har jag inte upplevt på nyare tangentbord som jag provat, MK-80, K60, K70, Filco Majestouch Ninja och CM Storm Rapid Fire och Rapid Fire TK.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit egen firmware till mitt tangentbord, och då grottade jag ner mig i USB och PS/2-protokollen.

6KRO och NKRO beräknas efter antal godtyckliga tangenter man kan hålla ner samtidigt.
6KRO-protokollet har egentligen 6 antal godtyckliga tangenter plus Shift, Ctrl, Alt och Windows på båda sidorna.
Alltså, håller du ner t.ex. Shift så tar den tangenten inte upp någon av de sex platserna i protokollet.

Sen finns det tangentbord som har riktig N-key rollover över USB. Det finns ingen begränsning mot det i USB Human Interface Device (HID)-protokollet, och det ska inte behövas speciella drivrutiner. Problemet är att protokollet är lite komplicerat och vissa vanliga BIOS och OS har buggar.
En del tangentbord på PC går runt vissa buggiga BIOS genom att presentera sig som flera tangentbord, men detta trick funkar å andra sidan inte på Mac ...
Som ingenjör är det därför lättare att välja det protokoll som redan funkar överrallt och är "tillräckligt bra" ...
(Jag har skrivit lite mer om denna fråga på Deskthority's Wiki under USB om du vill veta de tekniska detaljerna.)

En annan fråga som kommer upp ibland är om vilket av PS/2 och USB som är snabbast. Ett gaming-tangentbord som pratar "Full Speed" USB är praktiskt taget lika snabbt som PS/2, men billigare kontorstangentbord kan prata USB på lägre hastighet.
Det finns små skillnader i responstid beroende på hur man skickar data, men detta är mindre än en annan fråga: "debouncing". Alla brytare har lite studs i sig, så de behöver ett par millisekunder att stabilisera sig. Tangentbord väntar därför några millisekunder tills en brytare ger en stabil signal. Olika tangentbord gör detta på olika sätt: på tryck, på släpp eller både och .. och det är kanske bättre att vänta någon ms längre för att undvika fel. Debouncing betyder alltså mer för responstiden än frågan om USB eller PS/2.
Det finns ett par få ovanliga tangentbord där debouncingtiderna går att justera, men annars är det något känt endast av tillverkarens ingenjörer, eller ens det.

Skrivet av Foolwolf:

Det första Blackwidow tangenbordet hade 6NKRO och där upplevde jag att med min key-setting kunde jag få problem i BF3 samt i Oblivion [...]

Jag har för mig att det allra första BlackWidow-tangentbordet inte ens hade 6KRO, utan bara en "gaming optimized matrix" för tangenterna runt WASD, och att Razer fick mycket kritik för detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Findecanor:

Jag har skrivit egen firmware till mitt tangentbord, och då grottade jag ner mig i USB och PS/2-protokollen.

6KRO och NKRO beräknas efter antal godtyckliga tangenter man kan hålla ner samtidigt.
6KRO-protokollet har egentligen 6 antal godtyckliga tangenter plus Shift, Ctrl, Alt och Windows på båda sidorna.
Alltså, håller du ner t.ex. Shift så tar den tangenten inte upp någon av de sex platserna i protokollet.

Sen finns det tangentbord som har riktig N-key rollover över USB. Det finns ingen begränsning mot det i USB Human Interface Device (HID)-protokollet, och det ska inte behövas speciella drivrutiner. Problemet är att protokollet är lite komplicerat och vissa vanliga BIOS och OS har buggar.
En del tangentbord på PC går runt vissa buggiga BIOS genom att presentera sig som flera tangentbord, men detta trick funkar å andra sidan inte på Mac ...
Som ingenjör är det därför lättare att välja det protokoll som redan funkar överrallt och är "tillräckligt bra" ...
(Jag har skrivit lite mer om denna fråga på Deskthority's Wiki under USB om du vill veta de tekniska detaljerna.)

En annan fråga som kommer upp ibland är om vilket av PS/2 och USB som är snabbast. Ett gaming-tangentbord som pratar "Full Speed" USB är praktiskt taget lika snabbt som PS/2, men billigare kontorstangentbord kan prata USB på lägre hastighet.
Det finns små skillnader i responstid beroende på hur man skickar data, men detta är mindre än en annan fråga: "debouncing". Alla brytare har lite studs i sig, så de behöver ett par millisekunder att stabilisera sig. Tangentbord väntar därför några millisekunder tills en brytare ger en stabil signal. Olika tangentbord gör detta på olika sätt: på tryck, på släpp eller både och .. och det är kanske bättre att vänta någon ms längre för att undvika fel. Debouncing betyder alltså mer för responstiden än frågan om USB eller PS/2.
Det finns ett par få ovanliga tangentbord där debouncingtiderna går att justera, men annars är det något känt endast av tillverkarens ingenjörer, eller ens det.

Mycket bra skrivet. Tack för den infon!

Skrivet av Findecanor:

Jag har för mig att det allra första BlackWidow-tangentbordet inte ens hade 6KRO, utan bara en "gaming optimized matrix" för tangenterna runt WASD, och att Razer fick mycket kritik för detta.

Det stämmer, första blackwidow hade endast 2-KRO med "optimerad" matris runt wasd. Om jag tror på detta är en helt annan sak. Det var ett billigt skit tangentbord med cherry brytare, that's it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag har ett billigt, kasst tangentbord för under 200:-. Ingen anti-ghosting eller liknande. Adlrig några problem i några spel överhuvudtaget...

Vad spelar man för spel om man måste trycka ner så många tangenter samtidigt?

World of Warcraft t.ex.

Jag har en del saker på kortkommandon som t.ex. Ctrl+Shift+F8 samtidigt som jag använder WASD för att röra mig.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

World of Warcraft t.ex.

Jag har en del saker på kortkommandon som t.ex. Ctrl+Shift+F8 samtidigt som jag använder WASD för att röra mig.

Man trycker aldrig på mer än två av WASD-knapparna samtidigt, så hur är det ett problem?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man trycker aldrig på mer än två av WASD-knapparna samtidigt, så hur är det ett problem?

Jag kanske missförstod din första fråga, men hursomhelst funkade det inte att trycka sådana kombinationer som jag gav exempel på med mina gamla tangentbord ibland.

Det varierade beroende på vilka knappar som var i vilka positioner på kretskortet i tangentbordet och hur avkodningen sköttes. Vissa klarade två samtidiga knapptryckningar bara och inte fler, andra klarade fler, men bara om det var vissa kombinationer, inte andra.

EDIT: Länk från Microsoft som förklarar lite mer vad det handlar om: http://www.microsoft.com/appliedsciences/antighostingexplained.mspx

Tryck på test på tangentbordsbilden, så kan du kolla om du kan t.ex. trycka på A+W (snett uppåt höger) och en till tangent, prova lite olika. På jobbets tangentbord förut idag så var det många andra tangenter som inte registrerades när jag höll inne t.ex. A+W (framåt vänster)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

Jag kanske missförstod din första fråga, men hursomhelst funkade det inte att trycka sådana kombinationer som jag gav exempel på med mina gamla tangentbord ibland.

Det varierade beroende på vilka knappar som var i vilka positioner på kretskortet i tangentbordet och hur avkodningen sköttes. Vissa klarade två samtidiga knapptryckningar bara och inte fler, andra klarade fler, men bara om det var vissa kombinationer, inte andra.

EDIT: Länk från Microsoft som förklarar lite mer vad det handlar om: http://www.microsoft.com/appliedsciences/antighostingexplained.mspx

Tryck på test på tangentbordsbilden, så kan du kolla om du kan t.ex. trycka på A+W (snett uppåt höger) och en till tangent, prova lite olika. På jobbets tangentbord förut idag så var det många andra tangenter som inte registrerades när jag höll inne t.ex. A+W (framåt vänster)

Å andra sidan bör man se över sina keybinds om man är i behov av att trycka ctrl+shift+F8 medans man styr med WASD. Måste man släppa musen har man misslyckats

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Å andra sidan bör man se över sina keybinds om man är i behov av att trycka ctrl+shift+F8 medans man styr med WASD. Måste man släppa musen har man misslyckats

Ja, musen släpper man ju aldrig. I WoW håller man ju mest inne högerknappen på musen för att röra sig, medan man springer i sidled och fram/bak med WASD samtidigt som iaf jag ofta trycker Shift+tangent för olika skills.

Numera har jag iofs en WoW Legendary mouse också, så jag skickar de krångligaste med både Ctrl+Shift och en F-knapp via dess extra knappar som macron

Men det går åt en del knappar iaf, särskilt om man ska använda en skill medan man hopppar med space också X)

EDIT: Är nog svårt att effektivisera binds mer också. Jag har binds som jag använder på QERFCXZ, dvs alla runt WASD, plust Shift+ alla de tangenterna, sen på musen har jag 5-6 knappar som jag också använder dubbelt ihop med Shift när det behövs, enstka knappar ihop med Alt. Blir alltså runt 40 st keybinds på de karaktärerna med flest skills.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Ja, musen släpper man ju aldrig. I WoW håller man ju mest inne högerknappen på musen för att röra sig, medan man springer i sidled och fram/bak med WASD samtidigt som iaf jag ofta trycker Shift+tangent för olika skills.

Numera har jag iofs en WoW Legendary mouse också, så jag skickar de krångligaste med både Ctrl+Shift och en F-knapp via dess extra knappar som macron

Men det går åt en del knappar iaf, särskilt om man ska använda en skill medan man hopppar med space också X)

EDIT: Är nog svårt att effektivisera binds mer också. Jag har binds som jag använder på QERFCXZ, dvs alla runt WASD, plust Shift+ alla de tangenterna, sen på musen har jag 5-6 knappar som jag också använder dubbelt ihop med Shift när det behövs, enstka knappar ihop med Alt. Blir alltså runt 40 st keybinds på de karaktärerna med flest skills.

Wow kräver så få binds nu för tiden dock, och i draenor försvinner ännu fler.
I tbc hade jag runt 80-100 binds på min mage.
Shift+ctrl+alt modifiers på alla knappar runt wasd + mus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

Ja, musen släpper man ju aldrig. I WoW håller man ju mest inne högerknappen på musen för att röra sig, medan man springer i sidled och fram/bak med WASD samtidigt som iaf jag ofta trycker Shift+tangent för olika skills.

Numera har jag iofs en WoW Legendary mouse också, så jag skickar de krångligaste med både Ctrl+Shift och en F-knapp via dess extra knappar som macron

Men det går åt en del knappar iaf, särskilt om man ska använda en skill medan man hopppar med space också X)

EDIT: Är nog svårt att effektivisera binds mer också. Jag har binds som jag använder på QERFCXZ, dvs alla runt WASD, plust Shift+ alla de tangenterna, sen på musen har jag 5-6 knappar som jag också använder dubbelt ihop med Shift när det behövs, enstka knappar ihop med Alt. Blir alltså runt 40 st keybinds på de karaktärerna med flest skills.

12345
qert
fg
zxcv
shift+
ctrl+
alt+
shift+ctrl+
shift+alt+
shift+ctrl+alt+

= 90 keybinds

Shift hade jag bindad till en musknapp för att underlätta lite.
Och ändå använda jag långt ifrån alla de 90 möjliga på de tangenterna.
Många mindre tidskritiska saker hade jag på F-knapparna, t ex.

Sen måste man ju nästan använda musen till att gå framåt ibland (båda musknapparna samtidigt) för att effektivt kunna använda vissa keybinds.

Jag har under alla år jag lirat wow på seriösast av seriösaste nivån (world top 20 pve guild och toppnivå i arena), aldrig haft några bekymmer med att tangentbordet har varit ett problem...trots att jag inte har ett med några som helst funktioner som motverkar ghosting eller nkeyrollover. Och det var det som var min poäng från första början

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har för mig att det allra första BlackWidow-tangentbordet inte ens hade 6KRO, utan bara en "gaming optimized matrix" för tangenterna runt WASD, och att Razer fick mycket kritik för detta.

Så kan det mycket väl ha varit då det är det enda tangenbord jag upplevt problem med!
Tack för finputsandet av infon! Bra post i övrigt också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag har under alla år jag lirat wow på seriösast av seriösaste nivån (world top 20 pve guild och toppnivå i arena), aldrig haft några bekymmer med att tangentbordet har varit ett problem...trots att jag inte har ett med några som helst funktioner som motverkar ghosting eller nkeyrollover. Och det var det som var min poäng från första början

Ok, då har du antingen inte tänkt på det, eller haft tur antar jag, för problem har både jag och sambon haft med flera olika tangentbord i ett par års spelande sen vanilla. I början trodde jag ju att det var spelet/servern som laggade till bara, för så kan det ju vara ibland när man tror att man hunnit först med t.ex. en blockerande färdighet, men sen dör man iaf, för att servern fick den andra personens input först och var seg på att uppdatera ens skärm.

Sen när jag började leta nytt tangentbord för att mitt gamla var utslitet för kanske två år sedan och jag ville ha ett med belysta knappar, så råkade jag på artikeln från Microsoft och även tråden här på Sweclockers:
http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovrig-kringutrustning/884321-hur-bra-ar-ditt-tangentbord-2-0-las-reglerna-bofvelen/

Sen skaffade jag detta tangentbordet och har nog aldrig råkat ut för samma saker igen. Förr trodde jag att alla gånger jag inte lyckads använda en skill var bara lag, nu vet jag att större delen av dem var för att min gamla Logitech Ultra flat eller vad skräpet hette var kasst på att trycka vissa kombinationer ihop och bara ett fåtal är p.g.a. serversynkningslag

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Testa Liero två spelare med ett 6Kro tangentbord, blä...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.