Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Personligen är jag inget stort fan av dessa chassin i sig, vill personligen ha ett ljuddämpat och mer stilrent chassi. Fractal Design R4 är verkligen värt sina kronor, så det kan jag verkligen rekommendera.

Men var jag tvungen att välja hade jag nog valt "CM Storm Scout II Advanced Gaming", då det var mest stilrent och även en bättre pris just nu. Tror samtliga chassin är relativt snarlika i byggkvalitet som det verkar på recensionerna (en av dem saknade dock recensioner).

Lycka till!

Permalänk

Låter bra, tack för tipset men jag gillar mer design och led fläktar i en dator. Tror jag skaffar Cm Storm chassit, känns bäst av de 3!

Permalänk
Medlem

912:an är ju en redig klassiker!

Men varför just dem 3? Är det röd led eller priset som lockar?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag tycker Carbide är snyggare på utsidan men tycker insidan på cm storm är snyggare.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla förespråkar fractal design r4, ett skitchassi med dålig kvalité om du frågar mig.
Men ska jag välja mellan pest och kolera så faller min röst på haf 912, pga luftflöde.

Permalänk

Både designen, led & priset lockar
Gillar bling bling på chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme1998:

Både designen, led & priset lockar
Gillar bling bling på chassit

912:an isf.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Det står mellan CM Storm Scout II och HAF 912, lutar mot Storm Scout för mig, nice med handtag och såg allmänt schysst ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tung_man:

Jag förstår inte varför alla förespråkar fractal design r4, ett skitchassi med dålig kvalité om du frågar mig.
Men ska jag välja mellan pest och kolera så faller min röst på haf 912, pga luftflöde.

Då har vi delade åsikter.

Jag har byggt i ett antal chassin, och R4 har slått samtliga med hästlängder. Så oerhört stabilt och gediget bygge, i klockren kvalitet. Ljuddämpad och stilren. Precis det jag efterfrågar.

Permalänk
Avstängd

Tycker egentligen ingen, då jag avskyr designen på dessa rymdchassin. Men får väl säga det sista, HAF, dvs.

Permalänk
Medlem

Måste jag välja så skulle bli Cooler Master HAF 912, då jag som många andra föredrar stilrena framför "rymdchassi".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

har systerchassit till haf 912 (storm enforcer) och är väldigt nöjd, de kan få ordentligt tysta med sin 200mm fläkt, känner en med en define r3 o den överöstar min dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tung_man:

Jag förstår inte varför alla förespråkar fractal design r4, ett skitchassi med dålig kvalité om du frågar mig.
Men ska jag välja mellan pest och kolera så faller min röst på haf 912, pga luftflöde.

Håller med till fullo.

Skrivet av Bassseee:

Då har vi delade åsikter.

Jag har byggt i ett antal chassin, och R4 har slått samtliga med hästlängder. Så oerhört stabilt och gediget bygge, i klockren kvalitet. Ljuddämpad och stilren. Precis det jag efterfrågar.

Vilka då om jag får fråga? Kvalitén är riktigt usel på R4:an.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Håller med till fullo.

Vilka då om jag får fråga? Kvalitén är riktigt usel på R4:an.

Yep, speciellt passformen på det mesta.

Ett alternativ kanske är Corsair Carbide Air 540, kan bli riktigt bling bling med LED fläktar och stripes

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk

Tror jag kör på HAF 912. Har läst att folk klagar på dammfiltret om datorn, ingår det inget eller är den dålig?

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta*

Trots tidigare tillsägelser och låsta trådar fortsätter du att korsposta. Detta tvingar mig till att låsa dina trådar och ämnet anses nu vara förbrukad, dvs. du får inte lov att skapa nya trådar om detta ämnet. Vänligen börja respektera reglerna.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...