Vilken av dessa 2 rekommenderar ni? finns det ngt bättre för7k?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa 2 rekommenderar ni? finns det ngt bättre för7k?

Hejhej. Dags för en ny laptop men skulle behöva lite hjälp av er kunniga Användningsområden är först och främst kodning men även det vanliga, surf, film osv.
maxpris är egentligen 7.000kr men jag hittade en Toshiba för 7490 som egentligen är för dyr för mig men jag vet inte riktigt vilken av dessa två som är mest prisvärd.

Vilken skulle ni rekommendera? jag tror de enda märkbara hårdvaruskillnaderna är att Toshiban har bakgrundsbelyst tangetbord vilket är ett stort + för mig, men är det värt 490kr över maxpris?...

är det ngn skillnad mellan jsut HP och Toshiba? vilket rekommenderas? Är electroworld en pålitlig kedja?

6990kr
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J1Y22EA...

7490kr
http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/barbar-d...

Undrar även om ni känner till någon laptop där ute som jag missat, som är bättre än dessa två för max 7k?

tack så jättemycket

Permalänk
Medlem

Skulle försöka hitta någon med SSD om jag var du
Har tyvärr inte tid att leta nu dock för det är läggdags

Permalänk
Medlem

Hade en toshiba satellite en gång i tiden (typ 4 år sen) och den kändes väldigt prisvärd men kan dock inte säga mer än så.
I övrigt så verkar toshiban ha betydligt bättre specifikationer men Hp:n har nog bättre batteri då den har en M-processor så med tanke på att du bara tänkt surfa och koda så är nog HP:n ett bättre val, sitter själv på en asus med i7-4500U och 840M (Samma som HP:n) och klarar av exempelvis Dota 2 i 60+ fps 1080p men med lägsta inställningar i övrigt(Kör med det på stationära vanligtvis också, allt blir tydligare )

Permalänk
Medlem

HP:n kostar 8990 kr, inte 6990 kr. Så den är nog inte ett val i prisklassen 7k

Toshibadatorn kostar vanligtvis 9995 kr. 25% rabatt på laptopar gör väl det mesta prisvärt. Om du verkligen behöver processorkraften så borde det vara ett bra val.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poddarn:

Skulle försöka hitta någon med SSD om jag var du
Har tyvärr inte tid att leta nu dock för det är läggdags

Är ssd verkligen så välbehövligt? är inte det rätt överskattat? isnf kmr ju resten av hårdvaran att bli sämre men det kanske är att föredra?

256gb ssd i5-4210U. bakbelyst tangentbord!
6990kr
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J8D99EA...

Skrivet av kinkyboo:

Hade en toshiba satellite en gång i tiden (typ 4 år sen) och den kändes väldigt prisvärd men kan dock inte säga mer än så.
I övrigt så verkar toshiban ha betydligt bättre specifikationer men Hp:n har nog bättre batteri då den har en M-processor så med tanke på att du bara tänkt surfa och koda så är nog HP:n ett bättre val, sitter själv på en asus med i7-4500U och 840M (Samma som HP:n) och klarar av exempelvis Dota 2 i 60+ fps 1080p men med lägsta inställningar i övrigt(Kör med det på stationära vanligtvis också, allt blir tydligare )

Okej tack! men gud så svårt att välja..
hur mycket bör det skilja i batteritid mellan dem?

Skrivet av ArcticFire:

HP:n kostar 8990 kr, inte 6990 kr. Så den är nog inte ett val i prisklassen 7k

Toshibadatorn kostar vanligtvis 9995 kr. 25% rabatt på laptopar gör väl det mesta prisvärt. Om du verkligen behöver processorkraften så borde det vara ett bra val.

jag får den för 6990kr skulle inte skrivit det priset annars

men vilken är mest prisvärd av HPn och toshiban..

Permalänk
Medlem

Inga synpunkter?