Anslut webkamera med OTG kabel till HTC One

Permalänk
Medlem

Anslut webkamera med OTG kabel till HTC One

Hej! Om jag ansluter en webkamera med en OTG kabel till min HTC ONE tror ni det går och använda den på Skype? Att inspelningen kommer från den anslutna kameran och inte från originella som redan sitter på telefonen.
Det faktiskt ett par spion glassögon jag vill ansluta och använda. Dessa: http://www.aliexpress.com/item/32GB-FULL-HD-1080P-SPY-Hidden-Glasses-Camera-pccam1920-1080-30fp-Video-Recorder-HOT-mini-DVR/2001352412.html

Jag har hittat dem här videon medan jag försökt och hitta svar, men jag får fortfarande inte svar på om just spion kameran som jag vill ha funkar och om den funkar och använda på Skype.

Vad tror ni? Skulle det gå och fixa på något sätt? Tack!

Permalänk
Medlem

Anslut webkamera med OTG kabel till HTC One

Hej! Om jag ansluter en webkamera med en OTG kabel till min HTC ONE tror ni det går OCH använda den på Skype? Att inspelningen kommer från den anslutna kameran OCH inte från originella som redan sitter på telefonen.
Det faktiskt ett par spion glassögon jag vill ansluta och använda. DESSA: http://www.aliexpress.com/item/32GB-...001352412.html

Jag har hittat dem här VIDEON medan jag försökt och hitta svar, men jag får fortfarande inte svar på om just spion kameran som jag vill ha funkar och om den funkar och använda på Skype.

Vad tror ni? Skulle det gå och fixa på något sätt? Tack!

Permalänk
Avstängd

Tänker du starta en svensk Fake Hospital-porrstudio eller?

Om det fungerar beror på hur kameran ter sig för operativsystemet, Android stöder standard webbkameror och liknande men kräver den några specifika drivrutiner eller så så är det nog ganska kört. Länken till kameran fungerar inte så det är svårt att se ifall det gäller just den eller inte.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzz3in:

Hej! Om jag ansluter en webkamera med en OTG kabel till min HTC ONE tror ni det går och använda den på Skype? Att inspelningen kommer från den anslutna kameran och inte från originella som redan sitter på telefonen.
Det faktiskt ett par spion glassögon jag vill ansluta och använda.
....
Vad tror ni? Skulle det gå och fixa på något sätt? Tack!

Webkamera, visst, men detta är förmodligen inget annat än en enkel digitalkamera. Med USB-kabeln kommer du åt informationen som finns på minneskortet och kan ladda batteriet.

Ingenting i texten tyder på att kameraglasögonen kan användas som webkamera. Hade funktionen funnits så skulle den med all säkerhet tagits upp som en feature.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara