Funderar på Lenovo Yoga tablett HD+

Permalänk
Medlem

Funderar på Lenovo Yoga tablett HD+

Tjena. Jag såg att Elgiganten har erbjudande på Lenovo Yoga Tablet HD+ för 1500kr just nu och vart lite sugen.. Någon som har några erfarenheter av den? har läst några recensioner och den verkar vara ganska okej. bra batteritid men lite tjockare än konkurrenterna, samt att den inte har den absolut kraftfullaste hårdvaran. Hade gärna velat ha en usb 3.0 i den också men helt ärligt vet jag inte hur stor skillnad det ger i laddningstid..

Syftet är väl mest att ha plattan till studier, läsa pdf filer och eventuellt köra anteckningar. Finns det något stöd för att köra med en pekpenna eller något liknande?

Har aldrig ägt en surfplatta tidigare så jag vet inte riktigt vad man kommer kunna förvänta sig av den, och vilka behov man kommer att utveckla med tiden.

Permalänk
Avstängd

USB3 påverkar bara laddningstiden om du laddar via en USB-port på en dator, från ett vägguttag (med medföljande laddare eller en bra) så har det ingen betydelse. Den stöder inte någon traditionell stylus, dock de där pekpennorna med typ en gummikudde eller liknande som spets som passar till alla kapacativa skärmar, men de är inte så mycket att ha tyvärr. Annars är den bra för sitt pris framför allt för att skärmen är bättre än många billigare plattor och det är väldigt viktigt för denna typ av enhet. Ska du anteckna så är det nog att rekommendera ett tangentbord med knappar, skärmtangentborden är inte tillräckligt exakta och tar dessutom upp väldigt mycket yta på skärmen.

Permalänk
Medlem

Okej, blir laddning från eluttag helt enkelt då;) jag har iaf köpt plattan nu och är ganska nöjd. bra skärm, bra upplösning, känns bra i handen och tycker att stativet är ganska trevligt faktiskt.
Det jag stör mig på hittills är mjukvara faktiskt. Man är ju ett litet kontroll freak och tycker att det är störande när ett system inte tillåter mig att göra vad jag vill. Vissa app ikoner verkar vara låsta och inte går att ta bort, jag kan inte stänga ner tidigare använda appar utan att behöva gå in i extra program för att göra det och jag hittar inte heller vart man stänger av knappljudet för "tangentbordet".. Förhoppningsvis hittar jag lösningar på det annars får jag nog ta mig en funderare på om jag kan leva med det eller om jag ska lämna tillbaks plattan.

Permalänk
Medlem

Slog till på detta erbjudande också.
Jag fick bort knapp ljudet genom inställningar - ljud - ljud, där har du inställningar för profilen du använder. "Select Operation Sound" verkar vara ljudet för "knapp tryckningar".

Satt och mixtra med plattan nu efter middagen och märkte att jag hade fel.
Inställningar - språk och inmatning - googles tangentbord och kugghjulet för inställningar där under allmänt hittar du knappljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Slog till på detta erbjudande också.
Jag fick bort knapp ljudet genom inställningar - ljud - ljud, där har du inställningar för profilen du använder. "Select Operation Sound" verkar vara ljudet för "knapp tryckningar".

Satt och mixtra med plattan nu efter middagen och märkte att jag hade fel.
Inställningar - språk och inmatning - googles tangentbord och kugghjulet för inställningar där under allmänt hittar du knappljud

Tackar! Letade överallt i ljud inställningarna utan lycka, men förbi såg väl språk och inmatning. Har även hittat var jag stänger av apparat som ligger i bakgrunden nu också... Det var ju bara att swischa dem nedåt ! Ibland känner man sig bra dum när man inte hittar så enkla saker.. Men nu börjar jag trivas mer och mer med den här plattan faktiskt nu behöver jag bara fixa iordning nätverket så jag kan styra hemmabion med den.