Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Köpte du med magneter till din Nemesis? Tycker det funkar mycket bättre med magneter istället för en fjäder.

jag har magneter Alla mina nemesis Men till Nemin jag fick idag har jag inte hittat några magnetkit.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Jag behöver köpa lite kanthal men vart hittar jag det billigast. Köpt min från lightyourfire men tror det är rätt dyrt? Helst inte ebay då jag aldrig handlat där...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Jag behöver köpa lite kanthal men vart hittar jag det billigast. Köpt min från lightyourfire men tror det är rätt dyrt? Helst inte ebay då jag aldrig handlat där...

Här brukar jag köpa. Snabb leverans och dom har 22 och 20 gauge dom har iofs alla gauges men jag gillar att bygga galet

http://eciggs.se/produkter/tillbehor/kanthal-veke-mesh/kanthal-rund-a1-10m/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14852661']Här brukar jag köpa. Snabb leverans och dom har 22 och 20 gauge dom har iofs alla gauges men jag gillar att bygga galet

http://eciggs.se/produkter/tillbehor/kanthal-veke-mesh/kanthal-rund-a1-10m/

Perfekt, tack!

Permalänk

Beställde hem lite prylar från eciggs för att försöka börja egna coils nu. Är det något mer ni tycker jag behöver förutom bomull? Är det äkta VTC5 dom har också? inte så glad om jag betalat 220spänn för ett par omdekorerade trustfire!
kanth-101-9 Kanthal Rund A1 - 10m (ga 34) 29 kr 1 st. 29 kr
kanth-101-5 Kanthal Rund A1 - 10m (ga 28) 29 kr 1 st. 29 kr
7745 Ohm Mätare mini 139 kr 1 st. 139 kr
Sony-103 Sony IMR VTC5 109 kr 2 st. 218 kr

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Beställde hem lite prylar från eciggs för att försöka börja egna coils nu. Är det något mer ni tycker jag behöver förutom bomull? Är det äkta VTC5 dom har också? inte så glad om jag betalat 220spänn för ett par omdekorerade trustfire!
kanth-101-9 Kanthal Rund A1 - 10m (ga 34) 29 kr 1 st. 29 kr
kanth-101-5 Kanthal Rund A1 - 10m (ga 28) 29 kr 1 st. 29 kr
7745 Ohm Mätare mini 139 kr 1 st. 139 kr
Sony-103 Sony IMR VTC5 109 kr 2 st. 218 kr

Ja, de har äkta VTC5. Något att vira dina coils på behöver du. Kollar du en eller två sidor bakåt i tråden så ser du en rekomendation jag gjorde. Du behöver Ekologisk bomull.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Ja, de har äkta VTC5. Något att vira dina coils på behöver du. Kollar du en eller två sidor bakåt i tråden så ser du en rekomendation jag gjorde. Du behöver Ekologisk bomull.

Japp, den läste jag. Tänkte om någon annan hade något tips som också funkar bra. Inte så jättesugen på att vänta 3 veckor på ett sånt där kit från slowtech

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Ja, de har äkta VTC5. Något att vira dina coils på behöver du. Kollar du en eller två sidor bakåt i tråden så ser du en rekomendation jag gjorde. Du behöver Ekologisk bomull.

Jag använder ica basic bomull men jag tror jag frågade någon på ica och dom sa att den var ekologisk.

Permalänk

Fick min Stillare klon igår så då passade jag på att göra en ny build för mig! Jättestora bilder tyvärr...

En dual micro coil på 0.32 med en VTC5 i min Nemesis!

Lite irriterande att Stillare logon inte är precis ovanför Nemesis logon...

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag använder ica basic bomull men jag tror jag frågade någon på ica och dom sa att den var ekologisk.

Skulle inte ta deras ord för det. Kolla upp det noga så att det verkligen är ekologisk bomull. ICA basic är deras lågprisvarumärke.
http://www.apotea.se/ekologisk-bomullsvadd
Köp den istället ^
Gratis frakt med, bättre o vara på den säkra sidan, du vill inte vejpa i dig blekningsmedel?

Permalänk
Entusiast

Jag kommer snart att flytta hemifrån... eller ja... jag och frugan ska skiljas. Då hade jag tänkt få lite ordning på det ekonomiska och börja med att skära ner på de ~1500kr i månaden som jag lägger på idiotcigaretter. Hur fan fungerar detta med e-cigg? Blir man kvitt tjäran, kolmonoxiden och det mesta skadliga? Nikotinet är nåt som dock intas via detta? Vad kostar detta per månad om man inte vill köra på en massa spektakulära saker?

Permalänk
Proffsmoddare

Kvällens Bygge!!

Dual 22gage king kong coils 6wraps på en 6mm borr 0.32ohm

Den fina färgen kommer ifrån MTBV GWAR-Jizmoglobin

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Jag kommer snart att flytta hemifrån... eller ja... jag och frugan ska skiljas. Då hade jag tänkt få lite ordning på det ekonomiska och börja med att skära ner på de ~1500kr i månaden som jag lägger på idiotcigaretter. Hur fan fungerar detta med e-cigg? Blir man kvitt tjäran, kolmonoxiden och det mesta skadliga? Nikotinet är nåt som dock intas via detta? Vad kostar detta per månad om man inte vill köra på en massa spektakulära saker?

Vill du få produkten snabbt:
http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-topp/e-cigarett-clearo... (Köp till några coils, typ 5-6st)
http://www.lightyourfire.se/vamo-v5-ksd-original?search=vamo (Glöm inte o välja batterier. (AW 18650 x2 rekomenderas till Vamon)
Du behöver en 18650 laddare också.
Juice:
http://www.yaeliq.com/ Billig men bra kvalité.
http://www.zeusejuice.com/ Min favorit, dyr men god och hög kvalité
http://www.mtbakervapor.com/ Har många olika.

Börja med 18mg nikotin.
Köper du inget annat kostar det inget i månaden. Det enda som kostar efter är coils och juice.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14855347']Kvällens Bygge!!

Dual 22gage king kong coils 6wraps på en 6mm borr 0.32ohm

http://imageshack.com/a/img674/8285/2nPdoX.jpg

Den fina färgen kommer ifrån MTBV GWAR-Jizmoglobin

Varför kallas den King Kong coil? Eller det är kanske ditt eget namn? Tycker det ser ut som 2 macro coils. Snyggt bygge btw! Gillar juicefärgen (Hade varit fräckt om ångan också var samma färg )

Permalänk
Medlem

Grabbar! Vad har ni för tips när det kommer till Yaeliq?

Beställde hem samples på Incredivape, Vanilla Custard V2, Saber Blood och Cinnamon Roll. Favoriten är klart V2'an, så funderar på att beställa en 100ml men tänkte fråga om någon här provat det där med "boosters"? Kan klart tänka mig att plussa på lite men tycker inte deras hemsida ger klara besked på vad man kan göra och hur det går till.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Grabbar! Vad har ni för tips när det kommer till Yaeliq?

Beställde hem samples på Incredivape, Vanilla Custard V2, Saber Blood och Cinnamon Roll. Favoriten är klart V2'an, så funderar på att beställa en 100ml men tänkte fråga om någon här provat det där med "boosters"? Kan klart tänka mig att plussa på lite men tycker inte deras hemsida ger klara besked på vad man kan göra och hur det går till.

Booster är en liten flaska med smak i som du kan lägga till i din 100ml flaska. Jag har än så länge inte behövt lägga till booster. Det gör smaken rikare.

Permalänk
Medlem

Plume Veil gick sönder :P

Fick hem min Plume Veil klon i måndags och byggde en 22ga Dual-Coil @.17Ω på den. Jag kollade ordentligt så att det inte fanns några kortslutningar. Den fungerade 1 gång. Andra gången så smälte isolatorn på centerpole. Den klarade inte av den höga värmen. Hade det varit original Plume Veil så hade nog detta inte varit några problem.

Kvaliten och materialet var kasst. Den hade ingen guldpläterad bas som den egentligen ska ha som originalet. En dålig klon helt enkelt. Men den var ju billig i alla fall så struntar i det. Tänkte skaffa original iGo W6 RDA och en Mephisto RDA. Men får nog vänta ett tag tills lönen kommer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Fick hem min Plume Veil klon i måndags och byggde en 22ga Dual-Coil @.17Ω på den. Jag kollade ordentligt så att det inte fanns några kortslutningar. Den fungerade 1 gång. Andra gången så smälte isolatorn på centerpole. Den klarade inte av den höga värmen. Hade det varit original Plume Veil så hade nog detta inte varit några problem.

Kvaliten och materialet var kasst. Den hade ingen guldpläterad bas som den egentligen ska ha som originalet. En dålig klon helt enkelt. Men den var ju billig i alla fall så struntar i det. Tänkte skaffa original iGo W6 RDA och en Mephisto RDA. Men får nog vänta ett tag tills lönen kommer.

Det verkar det som att du har fått tag i en riktigt usel klon. Jag har med en Plumeveil klon och den kör jag ett 0,12ohm bygge i utan problem. Tyvärr är det stor skillnad på kloner och kloner vissa är 100% som orginalen andra är rent skräp och det sura är att man inte märker detta förren det är försent.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Grabbar! Vad har ni för tips när det kommer till Yaeliq?

Beställde hem samples på Incredivape, Vanilla Custard V2, Saber Blood och Cinnamon Roll. Favoriten är klart V2'an, så funderar på att beställa en 100ml men tänkte fråga om någon här provat det där med "boosters"? Kan klart tänka mig att plussa på lite men tycker inte deras hemsida ger klara besked på vad man kan göra och hur det går till.

Boost funkar så att du får en liten flaska till som du kan hälla över till stora flaskan och testa dig fram hur mycket mer smak du vill ha.

Kan också rekommendera smakerna raspberry, summer yummy och black cherry. Tror alla dom tre finns som samples.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gustenrocks:

Grabbar! Vad har ni för tips när det kommer till Yaeliq?

Beställde hem samples på Incredivape, Vanilla Custard V2, Saber Blood och Cinnamon Roll. Favoriten är klart V2'an, så funderar på att beställa en 100ml men tänkte fråga om någon här provat det där med "boosters"? Kan klart tänka mig att plussa på lite men tycker inte deras hemsida ger klara besked på vad man kan göra och hur det går till.

Personligen så är jag en total addict när det gäller Yellow Custard V2 har vapat en halvliter so far och har mer på väg. Några andra smaker som jag gillar ur deras sortiment är Bazooka bubblegum, Morning vape och Cheescake torte deras Vanilla Custard är med nice som en kryddigare version av Yellow custard v2.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!!!!

1st Orchid rba med en extra tank (min andra Orchid, I just love em)
2st AW IMR 14500 700mah
2st LG 18650 35amp 2500mah

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14858937']Vapemail!!!!

1st Orchid rba med en extra tank (min andra Orchid, I just love em)
2st AW IMR 14500 700mah
2st LG 18650 35amp 2500mah

http://imagizer.imageshack.us/a/img661/249/GqrjvE.jpg

Tydligen är LG 18650 35A batterierna endast 35A pulsurladdning. Dom har 20A kontinuerlig urladdning och är ICR inte IMR. Jag googlade lite och hittade massor med information. IMR är säkrare speciellt i mekaniska. Konstigt att det står IMR på dom gröna lapparna på dina batterier. Batteriets egentliga beteckning är: LG ICR18650HE2 35A 2500mAh.

Dom nya lila Efest 18650 batterierna är tydligen "rewrapped" LG ICR18650HE2 batterier... Det står IMR på dom också men troligen är det falskt.

Sony VTC5 finns på lager igen hos eciggs.se: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr...

LG ICR18650HE2 specifikation: https://docs.google.com/file/d/0By-7aw3qPc-oa09ENnNFMUtxTFU/e...
---------------------------------------------------------->

Tog bort länkarna eftersom jag läste att VAPPOWER batterier är "rewrapped" KeepPower batterier. Länk till originalet: http://www.illumn.com/26650-keeppower-4200mah-imr26650-high-d... Detta verkar vara en rätt så bra 26650 batteri. Ungefär som Sonys fast batteritiden är längre...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Tydligen är LG 18650 35A batterierna endast 35A pulsurladdning. Dom har 20A kontinuerlig urladdning och är ICR inte IMR. Jag googlade lite och hittade massor med information. IMR är säkrare speciellt i mekaniska. Konstigt att det står IMR på dom gröna lapparna på dina batterier. Batteriets egentliga beteckning är: LG ICR18650HE2 35A 2500mAh.

Dom nya lila Efest 18650 batterierna är tydligen "rewrapped" LG ICR18650HE2 batterier... Det står IMR på dom också men troligen är det falskt.

Sony VTC5 finns på lager igen hos eciggs.se: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr...

LG ICR18650HE2 specifikation: https://docs.google.com/file/d/0By-7aw3qPc-oa09ENnNFMUtxTFU/e...
---------------------------------------------------------->

Tog bort länkarna eftersom jag läste att VAPPOWER batterier är "rewrapped" KeepPower batterier. Länk till originalet: http://www.illumn.com/26650-keeppower-4200mah-imr26650-high-d... Detta verkar vara en rätt så bra 26650 batteri. Ungefär som Sonys fast batteritiden är längre...

Batterierna jag har köpt heter LGDBHE21865 du kan ju testa att ta reda på basic saker innan du kommer med ett hav av fakta som handlar om fel produkt. Jag vet att dom är 20amp continous och 35amp pulse dom är köpta till mina Cana mods.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Tydligen så vet jag inget om saken, men jag förutfattar väldigt mycket

Hej, det är jag som är trådägaren samt gruppköpsmästaren som fixade dessa batterier. Och inte under några omständigheter skulle jag riskera skador på någon av mina medlemmar genom att sälja fel sorts batterier till dom.
Förstår inte riktigt varför du drog slutsatsen att det skulle vara ICR 3000mah versionen, men den där väggen med text gjorde mig irriterad.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag kollade närmare och många stora online e-cigg butiker inklusive hos Fasttech så står det LG ICR18650HE2 3.6V 2500mAh. Läste på en del forum också där dom säger att det är ICR. Det är bara på batteriet själv det står LGDBHE21865. På batteriet står det inget om att det är IMR eller ICR.

http://www.fasttech.com/product/1659701-lg-icr18650he2-3-6v-2...

http://congrevape.com/projects/lg-icr18650he2-35a-2500mah/

http://www.e-cigarette-forum.com/forum/general-vaping-discuss...

Nästan överallt så står det ICR och inte IMR men dom säger att batteriet är bra för just e-cigaretter men personligen så skulle jag inte våga köpa dom. Det finns ju tester som visar bra resultat. Men, men det är ju bara tester. Jag vågar inte chansa. Hur fungerar dom när man håller på med subohm dag ut och dag in?

Jag funderar på att ringa LG och fråga. Dom vet säkert bäst. Sony VTC5 börjar bli allt svårare att få tag i. Slutsålt överallt nästan.

Kommer att uppdatera när jag fått bekräftelse från LG.

Skrivet av lap87:

Hej, det är jag som är trådägaren samt gruppköpsmästaren som fixade dessa batterier. Och inte under några omständigheter skulle jag riskera skador på någon av mina medlemmar genom att sälja fel sorts batterier till dom.
Förstår inte riktigt varför du drog slutsatsen att det skulle vara ICR 3000mah versionen, men den där väggen med text gjorde mig irriterad.

Jag har inte sagt att det är ICR 3000mah versionen. ^^ LÄS! Hela internet säger emot dig... Hittar tonvis med information att LGDBHE21865 är ICR. Det skulle ju i och för sig kunna vara felinformation ute på nätet hos dom flesta. Men vi får väl se vad LG säger...

Jag vill verkligen veta så ringer dom på måndag och frågar. Min tidigare inlägg är skriven av bara information jag hittade på nätet. Inte från källan direkt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14858937']Vapemail!!!!

1st Orchid rba med en extra tank (min andra Orchid, I just love em)
2st AW IMR 14500 700mah
2st LG 18650 35amp 2500mah

http://imagizer.imageshack.us/a/img661/249/GqrjvE.jpg

Var hittade du din Orchid RBA?

Permalänk
Medlem

Extremt beroende av e-cigg...

Upptäckte att jag faktiskt vapar mera än när jag rökte vanliga cigaretter. Jag brukade röka 2 paket Marlboro Röd om dagen och har rökt i 13 år. En cigarett innehåller 0,8mg nikotin. Så 0,8mg x 19 = 15,2mg/paket. 15,2mg x 2 = 30,4mg nikotin i två paket. Jag kör med 16mg nikotin i min vardagliga e-juice. Det får plats 3ml e-juice i min iClear X.1. Tanken blir tom efter en dags vape faktiskt så 16mg/ml x3 = 48mg. Det blir mera än att röka 3 paket Marlboro Röd om dagen. 15,2mg/paket x 3 = 45,6mg.

Sen så kan jag aldrig riktigt vänja mig vid nikotinet i e-juicen av någon anledning. Varje morgon jag vaknar och känner behovet och tar ett par bloss så blir jag snurrig i huvudet. Det går ju förstås över efter ett antal blossar till men detta hade jag inte med vanliga cigaretter.

Någon annan som befinner sig i någon liknande situation?

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Upptäckte att jag faktiskt vapar mera än när jag rökte vanliga cigaretter. Jag brukade röka 2 paket Marlboro Röd om dagen och har rökt i 13 år. En cigarett innehåller 0,8mg nikotin. Så 0,8mg x 19 = 15,2mg/paket. 15,2mg x 2 = 30,4mg nikotin i två paket. Jag kör med 16mg nikotin i min vardagliga e-juice. Det får plats 3ml e-juice i min iClear X.1. Tanken blir tom efter en dags vape faktiskt så 16mg/ml x3 = 48mg. Det blir mera än att röka 3 paket Marlboro Röd om dagen. 15,2mg/paket x 3 = 45,6mg.

Sen så kan jag aldrig riktigt vänja mig vid nikotinet i e-juicen av någon anledning. Varje morgon jag vaknar och känner behovet och tar ett par bloss så blir jag snurrig i huvudet. Det går ju förstås över efter ett antal blossar till men detta hade jag inte med vanliga cigaretter.

Någon annan som befinner sig i någon liknande situation?

Trappa ner nikotinbehovet stegvis. Antar att du blandar själv med 16mg, så kör 16 -> 14 -> 12 osv. Tar nog ett par månader att komma ner till 6mg i din sits, men det är ju för ditt eget bästa. Med så små steg tror jag inte din kropp kommer märka särskilt stor skillnad heller. Du lurar den nästan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Var hittade du din Orchid RBA?

Orchiden köptes genom gruppköp på en Facebook grupp men dom finns numera på Fasttech med så det är bara att shoppa. Jag har 2st och dom är i sanning Kayfun killers Helt underbar prestanda du får en brutal ångproduktion som ligger skrämmande nära en dripper och en helt underbar smak

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14865385']Orchiden köptes genom gruppköp på en Facebook grupp men dom finns numera på Fasttech med så det är bara att shoppa. Jag har 2st och dom är i sanning Kayfun killers Helt underbar prestanda du får en brutal ångproduktion som ligger skrämmande nära en dripper och en helt underbar smak

Nice! Den ligger på inköpslistan! Den verkar vara lite mindre också, så perfekt o ta med sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14865385']Orchiden köptes genom gruppköp på en Facebook grupp men dom finns numera på Fasttech med så det är bara att shoppa. Jag har 2st och dom är i sanning Kayfun killers Helt underbar prestanda du får en brutal ångproduktion som ligger skrämmande nära en dripper och en helt underbar smak

Har kollat runt lite på orchiden och enligt speccsen ska det vara en 4ml tank på den men ser en massa som säger 2ml, har du några riktiga siffror? Fick bli en beställning från FT, att de ska vara så "billiga"