No signal input när jag har grafikkortet ikopplat

Permalänk
Medlem

No signal input när jag har grafikkortet ikopplat

Hej!

Har precis formaterat om datorn, hadde väldigt problem att installera drivrutinerna till mitt GTX560 Ti kort, efter en omstart jag gjorde så står det no signal input, skärmen är kopplat till moderkortet. När jag plockade ut grafikkortet så fungerar skärmen bra och startar upp som vanligt, men när jag kopplar in grafikkortet så står det "no signal input".

Vad kan jag göra? Kommer inte åt BIOS när jag har grafikkortet ikopplat.
Har även försökt starta en backup men grafikkortet fungerar även inte.

Har ni några tips vad jag kan testa göra? Starta utan grafikkort och göra någon ändring i BIOS? Är väldig dålig på detta och är väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

koppla skärmen till grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggmull:

koppla skärmen till grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har testat det, den har två ingångar men ingen fungerar får no signal input där med. Har för mig att jag alltid har haft den inkopplad i moderkortet. Men det kanske är fel av mig? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Har testat det, den har två ingångar men ingen fungerar får no signal input där med. Har för mig att jag alltid har haft den inkopplad i moderkortet. Men det kanske är fel av mig? :/

Har du inkopplat till moderkortet är det grafikkortet på moderkortet/i processorn som jobbar och inte ditt grafikkort. Du ska alltid ha sladden i ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Har du inkopplat till moderkortet är det grafikkortet på moderkortet/i processorn som jobbar och inte ditt grafikkort. Du ska alltid ha sladden i ditt grafikkort.

Okej tack för svar! har kopplat till grafikkortet nu men fortfarande "no signal input" läste någonstans att man kanske måste ändra i BIOS att den ska hämta information från grafikkortet, men hur gör jag detta när jag inte har någon signal med grafikkortet ikopplat. kan jag koppla ut grafikkortet. Koppla skärmen till moderkortet då jag får bild och gå in i BIOS vid uppstart och ändra? Ioch med att mitt grafikkort kommer vara utkopplat då så lär väl inte det alternativet finnas där då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Har testat det, den har två ingångar men ingen fungerar får no signal input där med. Har för mig att jag alltid har haft den inkopplad i moderkortet. Men det kanske är fel av mig? :/

Prova sätta grafikkortet i en annan PCI-slot. Kan vara defekt PCI-slot. Men som sagt, den ska alltid vara inkopplad i grafikkortet om det sitter i. Se även till att den är ordentligt intryckt, både grafikkort och och kabel, samt att grafikkortet får den ström den behöver.

Kolla även att du intr kommit åt någon knapp på skärmen som ändrar signalen till analog.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Okej tack för svar! har kopplat till grafikkortet nu men fortfarande "no signal input" läste någonstans att man kanske måste ändra i BIOS att den ska hämta information från grafikkortet, men hur gör jag detta när jag inte har någon signal med grafikkortet ikopplat. kan jag koppla ut grafikkortet. Koppla skärmen till moderkortet då jag får bild och gå in i BIOS vid uppstart och ändra? Ioch med att mitt grafikkort kommer vara utkopplat då så lär väl inte det alternativet finnas där då?

Det är väl mer att du måste kolla att PCI porten är enabled. Den kommer inte riktigt detektera att det är ett gtx 560 o.s.v.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Det är väl mer att du måste kolla att PCI porten är enabled. Den kommer inte riktigt detektera att det är ett gtx 560 o.s.v.

Detta kollar jag inne i BIOS vid uppstart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Okej tack för svar! har kopplat till grafikkortet nu men fortfarande "no signal input" läste någonstans att man kanske måste ändra i BIOS att den ska hämta information från grafikkortet, men hur gör jag detta när jag inte har någon signal med grafikkortet ikopplat. kan jag koppla ut grafikkortet. Koppla skärmen till moderkortet då jag får bild och gå in i BIOS vid uppstart och ändra? Ioch med att mitt grafikkort kommer vara utkopplat då så lär väl inte det alternativet finnas där då?

Gör som Gugel föreslog: Testa kortet i en annan PCI-E-plats om du har fler på moderkortet och se till att strömmen är ikopplad.

Permalänk
Medlem

På billiga brädor kan de allra fjantigaste sakerna man kan föreställa sig vara problem.
Som du själv skrev, kolla i BIOS utan GPU. Du kan själv bestämma vilken enhet som ska visa bild. Avaktivera iGPU där om den är enabled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

På billiga brädor kan de allra fjantigaste sakerna man kan föreställa sig vara problem.
Som du själv skrev, kolla i BIOS utan GPU. Du kan själv bestämma vilken enhet som ska visa bild. Avaktivera iGPU där om den är enabled.

Inne i BIOS står det:
Initiate Graphic Adapter PEG/PCI (denna kan jag ändra till iGPU eller PCI/iGPU eller PCI/PEG eller PEG/iGPU)
iGPU Memory 64M
Render standby Enabled
iGPU Multi-monitor Disabled

ska jag ändra Initiate Graphic Adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Gör som Gugel föreslog: Testa kortet i en annan PCI-E-plats om du har fler på moderkortet och se till att strömmen är ikopplad.

Testat i annan PCI-E plats samma resultat som tidigare, ingen signal. Strömmen är påkopplat stoppar 2 sladdar som det står PCI-E på. Lysser sedan 2 gröna lampor nära inkopplingen som lyser rött om jag skulle dra ut dem. Båda fläktarna snurrar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Testat i annan PCI-E plats samma resultat som tidigare, ingen signal. Strömmen är påkopplat stoppar 2 sladdar som det står PCI-E på. Lysser sedan 2 gröna lampor nära inkopplingen som lyser rött om jag skulle dra ut dem. Båda fläktarna snurrar också.

Drar du ut PCI strömmen när datorn är på?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Drar du ut PCI strömmen när datorn är på?

Råkade göra det vid ett tillfälle :/

Permalänk
Medlem

Nu funkar skärmen när jag har sladden i moderkortet och grafikkortet ikopplat i moderkortet, kan jag nu installera drivrutinerna och förhoppningsvis få detta att funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Inne i BIOS står det:
Initiate Graphic Adapter PEG/PCI (denna kan jag ändra till iGPU eller PCI/iGPU eller PCI/PEG eller PEG/iGPU)
iGPU Memory 64M
Render standby Enabled
iGPU Multi-monitor Disabled

ska jag ändra Initiate Graphic Adapter?

Den ska stå på PEG/PCI. PEG är PCI-Express. Kommer leta efter grafikkort i PCI-E slots först och sen vanliga PCI slots. Kör du PEG/iGPU så kommer den igen leta efter grafikkort i PCI-E först, hittar den inget så kommer den använda ditt inbyggda grafik i processorn. PEG/iGPU i ditt fall är nog smart ifall du vill kunna koppla om kabeln till moderkortet ifall inte grafikkortet läses in så du får bild igen och kan. Så där är det egentligen inget fel.

Vad gjorde du innan allt detta hände? Var specifik tack.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Nu funkar skärmen när jag har sladden i moderkortet och grafikkortet ikopplat i moderkortet, kan jag nu installera drivrutinerna och förhoppningsvis få detta att funka?

Kan du prova en sak innan du går vidare. Testa med ett RAM minne i taget. Prova alla själva en gång i olika slots. Någon effekt?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, lyckades tidigare idag att installera drivrutinerna till mitt grafikkort.
Datorn fungera perfekt tills dess jag stängde av den. När jag nu försöker sätta på den så går den igång som vanligt men får ingen signal till skärmen längre, detta bara efter en omstart?

Vad kan vara fel nu? Äre glapp någonstans? Skärmen fungerar i en annan dator. Detta hände alltså bara efter jag stängt av den och sedan satt på den. Mycket underligt.

EDIT: Skärmen fungerar när jag flytta sladden till moderkortet istället, när jag sedan får liv i skärmen har den tydligen gått in i Startup Repair.

Verkar som det är knas med mitt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Tack för all hjälp, lyckades tidigare idag att installera drivrutinerna till mitt grafikkort.
Datorn fungera perfekt tills dess jag stängde av den. När jag nu försöker sätta på den så går den igång som vanligt men får ingen signal till skärmen längre, detta bara efter en omstart?

Vad kan vara fel nu? Äre glapp någonstans? Skärmen fungerar i en annan dator. Detta hände alltså bara efter jag stängt av den och sedan satt på den. Mycket underligt.

Har du provat med bara en RAM modul?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Har du provat med bara en RAM modul?

Har 2x 4GB RAM ska jag ta bort 1 x 4GB RAM menar du?

uppdaterade ovan att skärmen funkar när jag kopplar in den i moderkortet istället. Är i Start up Repair nu :/

Permalänk
Medlem

Efter start up repair, som jag förstog att den satte datorn i en tidigare backup så funkar nu skärmen med grafikkortet.
Förstår ingenting... måste vara någon mjukvara som gjort detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

Har 2x 4GB RAM ska jag ta bort 1 x 4GB RAM menar du?

uppdaterade ovan att skärmen funkar när jag kopplar in den i moderkortet istället. Är i Start up Repair nu :/

Precis. Ha en modul i bara. Funkar det inte så ta ut den och prova den andra modulen själv. Funkar inte det heller så prova i en annan slot.

Kom tillbaka med svar, mvh
Jag

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

När jag testar lira cs go så maxar jag 60 FPS, hade innan omformateringen ca 250-300 FPS, har testat ändra inställningar, kör på 1920x1080 men testade på 800x600 samma FPS :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

När jag testar lira cs go så maxar jag 60 FPS, hade innan omformateringen ca 250-300 FPS, har testat ändra inställningar, kör på 1920x1080 men testade på 800x600 samma FPS :/

Om du fått ordning på skärmen och detta så kolla så att inte Vsync är påslaget inne i CS.
Denna kommer att spärra din FPS till skärmens Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack284:

När jag testar lira cs go så maxar jag 60 FPS, hade innan omformateringen ca 250-300 FPS, har testat ändra inställningar, kör på 1920x1080 men testade på 800x600 samma FPS :/

Stäng av v-sync.

Funkar det nu eller har du fortfarande problem?

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Hej stängde av v-synk i NVideas kontrollpanel. Funkar perfekt nu, får se om den svartnar nästa gång jag ska starta skrället eller om det funkar som det ska. Men jag tackar och bockar ödmjukas för all hjälp! Tusen tack!