Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Entusiast
Citat:

"I'm really impressed that so many Swedish voters voted for the Sweden Democrats despite the crazy attacks and threats against them. It sends a very clear, positive, and democratic message to the Swedish leadership, and I hope that they are ready to listen."

Citat:

"I think it's clear that a lot of rational people want immigration to fall. At it's current rate it's unsustainable and will lead to more instability in the future. I doubt anyone in their right mind denies that immigration is important and should definitely be allowed but an 'open-door' policy just won't work."

Citat:

"The riots in Stockholm should give rational Swedes reason to question the current immigration policy. You can expect Far Right radicals to exploit national disenchantment and inject racism. Rational Swedes should not allow their repugnant behavior to discourage them from pursuing a sustainable society with little or no immigration. These people left their home countries because they weren't socially sustainable. They should not be allowed to immigrate and destabilize other countries. Running away from your problems will not fix anything at a microscopic level or at a macroscopic level."

Citat:

"So Sweden is going to raise taxes with consumer prices already falling and unemployment over 8%? This government won't last long."

Gick igenom lite kommentarer på utländska nyhets sidor om gårdagens val, vad som är intressant är hur olik attityden är jämfört med medel Svensken. Vet vi verkligen bättre än omvärlden eller vad är det frågan om?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Allt tjat om SD och blockpolitik har åtminstone lett till en positiv effekt som de flesta verkar ha missat. Valdeltagandet har varit väldigt högt, över en procents ökning sedan förra valet. Jag tror att det till och med var rekordhögt om jag minns rapporteringen korrekt. Det borde väl göra de flesta glada att så många nyttjar sin rösträtt. Finns det någon som har sett statistisk på vilket parti som lyckades dra flest soffliggare till vallokalerna detta val? Det skulle vara väldigt intressant att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klumpeduns:

Allt tjat om SD och blockpolitik har åtminstone lett till en positiv effekt som de flesta verkar ha missat. Valdeltagandet har varit väldigt högt, över en procents ökning sedan förra valet. Jag tror att det till och med var rekordhögt om jag minns rapporteringen korrekt. Det borde väl göra de flesta glada att så många nyttjar sin rösträtt. Finns det någon som har sett statistisk på vilket parti som lyckades dra flest soffliggare till vallokalerna detta val? Det skulle vara väldigt intressant att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Preliminärt valdeltagande enligt Valmyndigheten är: 83,3%

2010 var valdeltagandet 79,38%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Det är ett steg närmare inbördeskrig i Sverige.
Det kommer inte hända snart, men vi är på g till ett inbördeskrig likt Balkankriget och en Balkanregering i och med att vår regering börjar likna en icke-principiell koalition som är oerhört ineffektiv som inte gör något annat än destabiliserar landet.

År 2024 ser mörk ut för mig, jag är besviken på moderaterna för att de inte neutraliserade invandringsfrågan genom att följa en migrationspolitik där man stryper invandringen. Jag har inget emot strängare migrationspolitik, det är SD medlemmarna jag är emot eftersom deras inflytande har öppnat för större tolkningsramar för extremistiska ideologier. NU är det försent Alliansen, attt dra sig tillbaka för invandringsfrågan kommer inte eliminera SDs styrka och tyvärr kommer de länge vara etablerade med inflytande.

Sverige är inte en federal stat och normaliserande av extremism sker i den stund som de normala partierna tar till extremismen som en del av sin retorik. SD är inte ett parti och SD bedriver inte politik. SD är ett utlopp för viljan att skuldbelägga andra varken mer eller mindre och den roll SD har utan att gå ifrån sin hjärtefråga kommer att förbli på ett rent intellektuellt plan en demokratisk aversion. Ett parti som tilltalar väljare inte för att de har en gemensam målsättning utan för att de som sagt har gemensamma fiender: Invandrare, PK-Media, Södermalm, Dom andra.

Att M skulle slå in på den vägen är detsamma som ett politiskt självmord, M väljare skulle strax nog fly det skepp och söka sig till en koherent politik och då skulle nog C och FP återta sina forna roller som bärande av den Svenska högern emedan M skulle förpassas till sin historiska roll som ett förvirrat ytterkantsparti.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Gick igenom lite kommentarer på utländska nyhets sidor om gårdagens val, vad som är intressant är hur olik attityden är jämfört med medel Svensken. Vet vi verkligen bättre än omvärlden eller vad är det frågan om?

Först och främst kan du ge källan till de citaten. Sverige har en av världens bästa skötta ekonomier. Och det svårt att hitta andra ekonomier som har skötts lika bra, samtidigt som vi har haft en generös invandringspolitik.
Du kan hitta positiva och negativa reviews av den svenska modellen överallt, bara det faktum att du tar fram några som har sagt något negativt, och sen avslutar med att, "ska vi inte lyssna på de, och ställa om Sveriges politik", är otroligt enkelspårigt och inte genomtänkt.

Sen att du inte verkar inse att det finns konkurrens mellan länder, och att många hugger direkt så fort något negativt sker i Sverige, för att visa på att "aha, där ser du, Sverige är inte perfekt, vi är bättre". Det är bara att ta något simpelt som äktenskap, för Sverige är ett av världens länder med högst antal skilsmässor. Där är religiösa fanatiker och andra moral kärringar snabba med att inflika att Sverige är ett land utan moral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Sverige är inte en federal stat och normaliserande av extremism sker i den stund som de normala partierna tar till extremismen som en del av sin retorik. SD är inte ett parti och SD bedriver inte politik. SD är ett utlopp för viljan att skuldbelägga andra varken mer eller mindre och den roll SD har utan att gå ifrån sin hjärtefråga kommer att förbli på ett rent intellektuellt plan en demokratisk aversion. Ett parti som tilltalar väljare inte för att de har en gemensam målsättning utan för att de som sagt har gemensamma fiender: Invandrare, PK-Media, Södermalm, Dom andra.

Se där, nu hittar du på saker igen. Även om dina egna personliga anekdoter säkerligen är intressanta för dig själv så har de tämligen liten betydelse om någon alls för andra människor. Så håll dig gärna till fakta som berör valet och inte dina egna "hitte-på-sagor".
Men visst, fortsätt gärna med ordbajsandet, jag finner det underhållande.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Gick igenom lite kommentarer på utländska nyhets sidor om gårdagens val, vad som är intressant är hur olik attityden är jämfört med medel Svensken. Vet vi verkligen bättre än omvärlden eller vad är det frågan om?

Kom igen nu, vilka sidor hämtade du citaten på? De låter som direkta översättningar från SD medlemmar, måhända det vara dylika människor fast i andra länder?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Huzzbutt:

Kom igen nu, vilka sidor hämtade du citaten på? De låter som direkta översättningar från SD medlemmar, måhända det vara dylika människor fast i andra länder?

Tog de mest upvotade kommentarerna ifrån:

http://www.bloomberg.com/news/2014-09-14/social-democratic-bl...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Se där, nu hittar du på saker igen. Även om dina egna personliga anekdoter säkerligen är intressanta för dig själv så har de tämligen liten betydelse om någon alls för andra människor. Så håll dig gärna till fakta som berör valet och inte dina egna "hitte-på-sagor".
Men visst, fortsätt gärna med ordbajsandet, jag finner det underhållande.

Backspace dina bidrag är förstås fantastiska och jag välkomnar dem med öppna armar, jag gillar särskilt din förmåga att kritisera en upplevd saklighet utan att förankra den själv. Men jag får väl anta att du driver tesen att SD gick till val på en stabil ideologi och framtidsvisioner bortom invandringen, att deras politiska grund är bredare hjärtefrågan.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det var en bra och genomtänkt teknik för att få fram ett lämpligt snitt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det var en bra och genomtänkt teknik för att få fram ett lämpligt snitt.

Oh jag som trodde han syftade på journalister, det var alltså ännu värre. Tycker vi borde införa det systemet i Sverige, vi formar Sverige efter hur skickliga debattörer postar på diverse sidor.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Huzzbutt:

Det var en bra och genomtänkt teknik för att få fram ett lämpligt snitt.

Skrivet av Swiifty:

Oh jag som trodde han syftade på journalister, det var alltså ännu värre. Tycker vi borde införa det systemet i Sverige, vi formar Sverige efter hur skickliga debattörer postar på diverse sidor.

Jag jämförde enbart kommentarer, inget annat. I jämförelse med något jag är mer bekant med så brukar det vara intressant med vad StarCrafts och eSportens mecha Korea vad deras internet användare har för kommentarer angående dessa ämnen.

Min fråga var varför vad som skedde igår uppfattas på ett sätt utomlands när det i Sverige är tvärtom.

Om ni vill tolka det på ett annat sätt så varsågoda men det är erat problem.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har en genuin fråga, nu när Löfen tydligen get Sjöstedt kalla handen i regeringsfrågan.

S+MP = 38%
M+KD+FP+C = 39,3%

Teoretiskt sett: vad hindrar Alliansen från att utropa sig till valsegrare och fortsätta regera i 4 år till? Att Reinfeldt lämnat in sin avskedsansökan till talmannen?
Om V ingick i regeringen hade dom Rödgröna fått större % än Alliansen, men nu kommer dom ju inte att göra det (såvida Löfven gör en pudel, vilket inte är helt osannolikt), så Alliansen är fortfarande större än den blivande regeringen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag jämförde enbart kommentarer, inget annat. I jämförelse med något jag är mer bekant med så brukar det vara intressant med vad StarCrafts och eSportens mecha Korea vad deras internet användare har för kommentarer angående dessa ämnen.

Min fråga var varför vad som skedde igår uppfattas på ett sätt utomlands när det i Sverige är tvärtom.

Om ni vill tolka det på ett annat sätt så varsågoda men det är erat problem.

Det som skedde i sverige uppfattas på olika sätt både i sverige och utomlands.

Skrivet av Minsc S2:

Jag har en genuin fråga, nu när Löfen tydligen get Sjöstedt kalla handen i regeringsfrågan.

S+MP = 38%
M+KD+FP+C = 39,3%

Teoretiskt sett: vad hindrar Alliansen från att utropa sig till valsegrare och fortsätta regera i 4 år till? Att Reinfeldt lämnat in sin avskedsansökan till talmannen?
Om V ingick i regeringen hade dom Rödgröna fått större % än Alliansen, men nu kommer dom ju inte att göra det (såvida Löfven gör en pudel, vilket inte är helt osannolikt), så Alliansen är fortfarande större än den blivande regeringen.

V mandat räknas till s och mp även utan minister poster, något annat vore otänkbart.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag har en genuin fråga, nu när Löfen tydligen get Sjöstedt kalla handen i regeringsfrågan.

S+MP = 38%
M+KD+FP+C = 39,3%

Teoretiskt sett: vad hindrar Alliansen från att utropa sig till valsegrare och fortsätta regera i 4 år till? Att Reinfeldt lämnat in sin avskedsansökan till talmannen?
Om V ingick i regeringen hade dom Rödgröna fått större % än Alliansen, men nu kommer dom ju inte att göra det (såvida Löfven gör en pudel, vilket inte är helt osannolikt), så Alliansen är fortfarande större än den blivande regeringen.

Undrar detsamma. Löfven ställer till det som fan.
Folk som röstade på S måste vara skitförbannade nu, det hade jag varit. Alliansen skulle väl fortfarande lämna in en gemensam budget om jag inte minns fel, verkar otroligt om dom skulle rösta igenom S budget då.

Skrivet av Huzzbutt:

Det som skedde i sverige uppfattas på olika sätt både i sverige och utomlands.

V mandat räknas till s och mp även utan minister poster, något annat vore otänkbart.

Men S vill inte ha med V att göra? V kommer ju fälla S vid samarbete med högerpartier. Vilken soppa.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

V mandat räknas till s och mp även utan minister poster, något annat vore otänkbart.

Det är sant.
Ett V som är argt på S, är fortfarande än bättre partner till S än till de borgerliga.
Frågan är dock om inte V blir så förnärmade av detta nekande, att dom kommer gå emot S "out of spite".

Oavsett är det en riktig jävla soppa av alltihop just nu.
Det hade nog varit bäst för landet om C och FP började jobba med S och MP, men det känns ganska avlägset just nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Nog för att ett maktskifte behövdes... det var på tiden.

Men det är allt en redig soppa vi har röstat fram den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag jämförde enbart kommentarer, inget annat. I jämförelse med något jag är mer bekant med så brukar det vara intressant med vad StarCrafts och eSportens mecha Korea vad deras internet användare har för kommentarer angående dessa ämnen.

Min fråga var varför vad som skedde igår uppfattas på ett sätt utomlands när det i Sverige är tvärtom.

Om ni vill tolka det på ett annat sätt så varsågoda men det är erat problem.

Det var inte att du postade vad andra skrev, utan faktumet att du ställer frågan, vet vi bättre än omvärlden med grund i vad några postar på ett kommentarsfält på en nyhetssida. Vad förväntade du dig att personer ska skriva? Ska vi ta ett stort snitt av världens befolkning och sen utgå från det? Ska vi utgå från vissa länder? Sen från vilka tidningar ska vi utgå från? Om vi utgår från vänster tidningar, får du ett svar, utgår du från höger orienterade tidningar får du ett svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swiifty:

Det var inte att du postade vad andra skrev, utan faktumet att du ställer frågan, vet vi bättre än omvärlden med grund i vad några postar på ett kommentarsfält på en nyhetssida. Det är en för generell fråga utan något riktigt svar om du inte är mer specifik.

Vet inte hur mer specifik jag behöver vara, första intrycket av resultatet i svensk media är negativ första intrycket av resultatet i utländsk media är positiv. Jag tyckte det var ett intressant ämne att ta upp, men tydligen trampade jag på en del tår.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Men det beror helt på var du kollar, det finns flera utländska nyhetssidor som rapporterar om att resultatet är negativt, att svenska väljare är otacksamma mot Alliansen, som har sett till att Sveriges ekonomi hållt under krisen, och att de inte får fortsatt förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det var en bra och genomtänkt teknik för att få fram ett lämpligt snitt.

Ja, omvärldens attityd verkar vara mycket mer positiv än medelsvensken, Alliansregering är hyllad väldigt mycket. Men Alliansen är indirekt vinnarna här i och med att Jimmie har redan deklarerat att de skulle stödja en blå budgetmotion och regering oavsett samarbete. De ställer alltså inga villkor och låter M få inflytande utan att få något tillbaka. Underligt...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19533586.ab

http://nyheter24.se/maktkamp24/777258-vi-vaknar-upp-i-ett-kal...

http://omni.se/topic/8661fd6f-3c29-45c2-8047-8374c0b232b7/933...

http://nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-... https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154616110040271...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swiifty:

Men det beror helt på var du kollar, det finns flera utländska nyhetssidor som rapporterar om att resultatet är negativt, att svenska väljare är otacksamma mot Alliansen, som har sett till att Sveriges ekonomi hållt under krisen, och att de inte får fortsatt förtroende.

Jo visst var det så, men nu var det ju användarnas kommentarer som jag framförallt menade på. Det du säger har jag absolut läst nästan överallt, att alliansen har gjort bra ifrån sig och borde fått stanna kvar. Medias reaktioner var inte oväntat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Omval funkar förstås sen så finns alternativet att man gör en röstöverenskommelse där SD potentiella röster räknas bort hos de egna leden.

Nej Media hävdar inte att SD är nazister
All kritik som har med islam att göra är kritik av islam, det finns ingen gemensam kritik mot islams utövare att falla tillbaka på, kritik mot ISIS är kritik mot ISIS att tillskriva ISIS ideer Shia muslimer eller för den delen kurder blir förvirrat. För att inte tala om alla de miljoner sekulariserade muslimer som finns världen över.

Expressen kallar ju i alla fall SD för "brunt" vilket ju är att kalla dem nazister, så där har du fel.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-har-det-bruna-sverige-vuxit-fram/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Nalin Pekgul (S) gästade "Valet dagen efter" och tycker till.
"Andra partier måste våga se att vi har ett problem" istället för att skylla på SD.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Nalin Pekgul (S) gästade "Valet dagen efter" och tycker till.
"Andra partier måste våga se att vi har ett problem" istället för att skylla på SD.

Bra, en politiker har vaknat. Nu ska resten också inse det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ja, omvärldens attityd verkar vara mycket mer positiv än medelsvensken, Alliansregering är hyllad väldigt mycket. Men Alliansen är indirekt vinnarna här i och med att Jimmie har redan deklarerat att de skulle stödja en blå budgetmotion och regering oavsett samarbete. De ställer alltså inga villkor och låter M få inflytande utan att få något tillbaka. Underligt...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19533586.ab
http://nyheter24.se/maktkamp24/777258-vi-vaknar-upp-i-ett-kal...
http://omni.se/topic/8661fd6f-3c29-45c2-8047-8374c0b232b7/933...
http://nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-... https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154616110040271...

Vi får väl se om högern nappar på betet, de undersökningar som har gjors gällande väljarnas vilja att samarbeta med SD visar att det inte finns en majoritet i de egna leden för en sådan manöver. Nu kan förstås de borgerliga partierna välja mellan att tappa ansiktet eller att tappa ansiktet, det handlar bara om vart det ska landa.

Skrivet av Firkraag:

Jo visst var det så, men nu var det ju användarnas kommentarer som jag framförallt menade på. Det du säger har jag absolut läst nästan överallt, att alliansen har gjort bra ifrån sig och borde fått stanna kvar. Medias reaktioner var inte oväntat.

Ja Sverige har lyckats bättre än de flesta länder i det rådande ekonomiska klimatet och vi har därtill undvikit en demografisk fälla, den som leder till japansk deflation genom invandringen. Nu lyssnade förstås 13% av väljarna till åskvädren i somras och trodde sig höra trumpeterna.

Skrivet av davyp3:

Expressen kallar ju i alla fall SD för "brunt" vilket ju är att kalla dem nazister, så där har du fel.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-har-det-bruna-sverige-vuxit-fram/

Skickades från m.sweclockers.com

Brunt används också att referera till facism och med tanke på att SD tankegods prickar in duktiga delar av det facistiska: reaktionär syn på kultur, paternalism osv. så är det inget att diskutera ja förutom i form av SD anhängarens standard vinkel: Media är elak vi måste censurera/jag förstår inte skillnad på orden opartisk och politiskt obunden.

Skrivet av Punnisher:

Nalin Pekgul (S) gästade "Valet dagen efter" och tycker till.
"Andra partier måste våga se att vi har ett problem" istället för att skylla på SD.

Ja ett problemet är att 13% av de svenska väljarna på allvar tror att lösningen på problemen i de stora frågorna är att minska invandringen. Ett annat problem är att de i samma slag bekänner sig till någon sorts pseudomagisk förklaring av hur arbetsmarknaden fungerar, en förklaring som varken stöds av marknadsekonomi eller den egna politiken.

Nu kan ni sköta er själva ett tag.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Heter det inte ministerposter och shiamuslimer?

Som man bäddar får man ligga, men inte för vita, heterosexuella, medelålders män, dom ska inte få någonting. -- Åsa Romsom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Bra, en politiker har vaknat. Nu ska resten också inse det.

Deja vu från förra valet.

"Vi måste ta debatten!"

*snabbspola 4 år*

"Vi måste verkligen ta debatten!"

Nej, ni har redan tagit debatten i fyra år. Ni har förlorat debatten. Nu är det dags för åtgärder och lösningar för att börja ordna upp all den problematik ni har byggt på i ytterligare fyra år. Och hoppas att ni gör det fort, annars kommer SD att fortsätta öka och öka tills det inte längre går att bilda en regering utan dem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jaha, 13% på ett parti som inte kan presentera en politik som handlar om något annat än en enda fråga. Hur var det med underfinansieringen av de reformer som föreslogs? Eller, det är inte intressant och bara att smutskasta *stackarna* i SD?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Deja vu från förra valet.

"Vi måste ta debatten!"

*snabbspola 4 år*

"Vi måste verkligen ta debatten!"

Nej, ni har redan tagit debatten i fyra år. Ni har förlorat debatten. Nu är det dags för åtgärder och lösningar för att börja ordna upp all den problematik ni har byggt på i ytterligare fyra år. Och hoppas att ni gör det fort, annars kommer SD att fortsätta öka och öka tills det inte längre går att bilda en regering utan dem.

Precis så. Efter förra valet sa jag att nu måste ni göra ngt åt integrationspolitiken annars kommer SD ha 10% i nästa val. Jag hade fel. SD fick mer än så.
Åkesson sa ngt klockrent på Agenda igår och det var att om inte de andra partierna börjar ta oss på allvar så kommer vi fortsätta öka och det är vad som kommer hända