Panasonic Lumix DMC-CM1 Smartphone

Permalänk
Medlem

Panasonic Lumix DMC-CM1 Smartphone

(Startade en tråd om denna i kameraforumet men eftersom det är en telefon kanske det är ok med en dubbelpost, om inte släng denna.)

MER INFO:
http://www.engadget.com/2014/09/15/panasonic-lumix-cm1/

•20MP 1-inch CMOS sensor
•F2.8 aperture
•28mm equivalent focal length
•ISO 100-25,600
•4K-video
•Raw capture
•1.1MP front camera
•4.7-inch 1080p display
•Android 4.4
•Qualcomm Snapdragon S801 quad-core processor
•2GB RAM
•16GB built-in memory
•microSD cards up to 128GB
•2600mAh batttery

Priset ryktas landa på 900 euro.

Permalänk
Medlem

Sätter ju en ny standard bland kameror i telefoner. 1" sensor är ju ett rejält kliv upp och ett ordentligt objektiv.
Själva telefonspexen vet jag inget om eftersom jag inte föredrar Android och heller inte testat det på åratal.
Men denna telefon ska jag försöka få tag på.

Vad säger ni som har använt Android, kan man ringa med den eller är det klena specs?

Min största farhåga om man ser till telefonegenskaperna är den lilla displayen. Jag har 6" idag och tycker allt under känns litet och suddigt. Men kunde jag vänja mig vid en stor borde jag kunna vänja om mig igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sätter ju en ny standard bland kameror i telefoner. 1" sensor är ju ett rejält kliv upp och ett ordentligt objektiv.
Själva telefonspexen vet jag inget om eftersom jag inte föredrar Android och heller inte testat det på åratal.
Men denna telefon ska jag försöka få tag på.

Vad säger ni som har använt Android, kan man ringa med den eller är det klena specs?

Min största farhåga om man ser till telefonegenskaperna är den lilla displayen. Jag har 6" idag och tycker allt under känns litet och suddigt. Men kunde jag vänja mig vid en stor borde jag kunna vänja om mig igen

Helt ok spec. I nivå med andra topplurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Helt ok spec. I nivå med andra topplurar.

Låter gott. Kommer köpa den om jag kan.
Den ska släppas först i Tyskland och Frankrike som "test" så det får bli eBay.

Permalänk
Medlem

Märkligt val att inte utrusta den med blixt värd namnet..

Permalänk
Medlem

Wow, tack för denna tråd - aldrig sett denna förut!

Verkar onekligen intressant om man vill ha en riktigt bra kamera. Denna borde ju vara bästa på marknaden när den kommer ut.

Jag själv vill ha en mobil med en bra kamera, så detta kanske blir något för mig - då jag har väntat på den nya 1020 (1030) men den verkar aldrig riktigt komma.

Undra vad denna kommer att kosta då tro?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Märkligt val att inte utrusta den med blixt värd namnet..

1" sensor med f2.8 tar bättre bilder än e flesta mobiler med blixt men allt kan såklart bli bättre.
Antar att de måste dra strecket någonstans om det inte ska övergå till att vara en vanlig kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Undra vad denna kommer att kosta då tro?

900 euro sägs det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

900 euro sägs det.

Ojsan, då var kanske inte jag den rätta målgruppen - fan!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Ojsan, då var kanske inte jag den rätta målgruppen - fan!

Den är nog för den som står och väger en kompaktkamera för 7-9000 kr i ena handen och en Smartphone för 3-6000 kr i andra och önskar den fick bägge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den är nog för den som står och väger en kompaktkamera för 7-9000 kr i ena handen och en Smartphone för 3-6000 kr i andra och önskar den fick bägge.

Mjo, precis! Blev bara så överlycklig när jag såg den, men fattade ändå att den skulle bli riktigt dyr.

Ska iallafall bli roligt att se recensioner av denna telefon när de släpps!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |